Keď koncom júna 2006 dojazdili Ikarusy 280 z Vozovne Trnávka a Jurajov dvor, zástancovia modernej MHD sa potešili. Predsa len autobus, ktorý sa začal vyrábať ešte v 70-tych rokoch minulého storočia, do ulíc modernej metropoly dnes už nepatrí. Problém však zrejme nastane už v septembri, kedy prestane platiť letný režim premávky a grafikony sa vrátia do pôvodného stavu, ktorý znamená vyššiu výpravu vozidiel. Kde ich však vziať? Solarisy nahradili 9 krátkych vozidiel na linke 96 a 9 kĺbových na linke 88. Vyradených však bolo 18 Ikarusov. Z toho je zrejmé, že dopravný podnik má po takejto "obnove vozového parku" o 9 kĺbových vozidiel menej. V tejto súvislosti sa vo Vozovni Trnávka šepká o odobratí kĺbových vozidiel z niektorej linky a ich nahradením krátkymi a 15-metrovými autobusmi. Zároveň prenikajú hlasy, ktoré žiadajú opätovné zaradenie niektorých Ikarusov 280 do premávky. V tejto súvislosti treba pripomenúť, že Ikarusmi 280 ešte stále disponuje Vozovňa Petržalka v počte 11 kusov a k nim treba pripočítať 16 dožívajúcich Ikarusov 283 rozmiestnených vo vozovniach Trnávka, Jurajov dvor a Petržalka. Stále teda po meste jazdí 27 vozidiel, ktoré sa každým dňom môžu rozpadnúť a v premávke budú chýbať. Hoci to bolo zrejmé už dávno, kompetentní všetky varovania ignorovali (a naďalej ignorujú) a zakúpili len 22 nových pätnásťmetrových Solarisov, pričom bolo treba obnoviť vozový park 45 novými kĺbovými autobusmi. Ak teda po prázdninách stretnete v uliciach o nejaký ten Ikarus 280 viac, nedivte sa. Možno nás opäť zachránia staré dobré Ikarusy.