Vďaka svojskému riešeniu trolejbusovej trate na Dlhé diely budú trolejbusy s pomocným naftovým agregátom jazdiť každých 20 minút na naftu. Príčinou je nielen nezatrolejované obratisko Molecova, ale aj zastávka Molecova smer centrum, kde taktiež nebude trolejové vedenie. Paradoxne pred vybudovaním obratiska na zastávke Molecova boli ešte mohutné stĺpy verejného osvetlenia, avšak počas "vylepšenia" križovatky boli vymenené za tenké lampy, na ktorých nemôže byť uchytené trolejové vedenie. Trolejbusy tak budú musieť zvesiť zberače ešte na kopci na Molecovej ulici a naštartovať naftový agregát. Až prax ukáže, či vodiči budú takto štartovať motor pri každom obrate, alebo jednoducho nechajú motor naštartovaný stále. V oboch prípadoch je zrejmé, že nepôjde o práve najekologickejšie riešenie. Dlhé diely sa ale ani po zavedení trolejbusovej dopravy nezbavia autobusov. Rovnaké vozidlá, ktoré teraz "smradia" na linke 33budú presunuté na linku 32, ktorú by mali v špičke posilniť. Ešte stále nie je rozhodnuté, či budú trolejbusy jazdiť len na linke 33 (číslo linky zostane zachované), alebo aj na linke 133s trasou Dlhé diely - Molecova - Nový most. Prevádzkovaniu linky 133 bráni nízky počet vozidiel a nevhodné jazdné vlastnosti trolejbusu s naftovým agregátom na trase bez trolejového vedenia.
Komentáre
K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.