Ďalším problémom je nevybudovanie trolejového vedenia na obratisku Molecova. Trolejbusy s pomocným naftovým motorom budú musieť každé kolo štartovať motor kvôli niekoľkým desiatkam metrov nezatrolejovanej trate. Okrem sťaženia práce pre vodičov bude takto nemožné v prípade potreby na trolejbusovej trati prevádzkovať trolejbusy aj bez pomocného naftového motora, ktoré by mohli byť dotiahnuté na trať ťahačom. Situácia len dokazuje, že sa pri stavbe trolejových tratí šetrí na zlých miestach, keď sa v závere roku 2005 našli prostriedky na "downgrade" relatívne nového trolejového vedenia v Karlovej Vsi v cene 6,5 milióna Sk, ale na vybudovanie trolejovej otočky Molecova sa už prostriedky nenašli.
Obratisko Molecova nebude zatrolejované
Táto informácia je zaradená v archíve. Aktuálne informácie nájdete v menu.
- Autor: d3k0
- Publikované
Nová trolejbusová trať na Dlhé diely zrejme cestujúcim prinesie jedinú výhodu - nízkopodlažné trolejbusy. Nepodarilo sa totiž presadiť myšlienku spoločnej zastávky Molecova pre električky a trolejbusy, a tak budú cestujúci naďalej musieť prechádzať cez Karloveskú ulicu. Magistrát v marci 2005 okrem iného argumentoval, že vybudovanie spoločných zastávok s električkou by bolo značne obtiažne, pretože "priestor pre navrhovanú otočku je nedostatočný, na cudzích pozemkoch a navyše sa tam nachádza teplovod, teda jej realizácia by bola stavebne a finančne veľmi náročná". Napriek "nedostatočnému" priestoru by mal na uvedenom mieste vyrásť supermarket Lidl, ktorý v súčasnosti čaká na stavebné povolenie.
Ďalším problémom je nevybudovanie trolejového vedenia na obratisku Molecova. Trolejbusy s pomocným naftovým motorom budú musieť každé kolo štartovať motor kvôli niekoľkým desiatkam metrov nezatrolejovanej trate. Okrem sťaženia práce pre vodičov bude takto nemožné v prípade potreby na trolejbusovej trati prevádzkovať trolejbusy aj bez pomocného naftového motora, ktoré by mohli byť dotiahnuté na trať ťahačom. Situácia len dokazuje, že sa pri stavbe trolejových tratí šetrí na zlých miestach, keď sa v závere roku 2005 našli prostriedky na "downgrade" relatívne nového trolejového vedenia v Karlovej Vsi v cene 6,5 milióna Sk, ale na vybudovanie trolejovej otočky Molecova sa už prostriedky nenašli.
Ďalším problémom je nevybudovanie trolejového vedenia na obratisku Molecova. Trolejbusy s pomocným naftovým motorom budú musieť každé kolo štartovať motor kvôli niekoľkým desiatkam metrov nezatrolejovanej trate. Okrem sťaženia práce pre vodičov bude takto nemožné v prípade potreby na trolejbusovej trati prevádzkovať trolejbusy aj bez pomocného naftového motora, ktoré by mohli byť dotiahnuté na trať ťahačom. Situácia len dokazuje, že sa pri stavbe trolejových tratí šetrí na zlých miestach, keď sa v závere roku 2005 našli prostriedky na "downgrade" relatívne nového trolejového vedenia v Karlovej Vsi v cene 6,5 milióna Sk, ale na vybudovanie trolejovej otočky Molecova sa už prostriedky nenašli.