Opravené retroelektričky opäť v premávke

Cestujúcich opäť odviezla najstaršia električka K2S aj posledná súprava typu T3M.

Na prelome rokov sa v premávke s cestujúcimi po opravách opäť objavili električky T3M #7733+7734 a K2S #7103, ktoré mali v minulom roku nehody s cestnými motorovými vozidlami na Vajnorskej, resp. Račianskej ulici.

Najstaršia električka K2S #7103 bola pri oprave zároveň prelakovaná z červenej farby do svojho pôvodného červeno-modro-sivého náteru, keďže sa s ňou počíta ako s historickým vozidlom. Verejnosť ju mohla po obnove pôvodného náteru vidieť na Dni otvorených dverí DPB v septembri, ale v bežnej premávke sa už v roku 2024 neobjavila. Do premávky bola mimoriadne vypravená 6. januára 2025.

Poslednej premávkovej súprave typu T3M #7733+7734 bol po oprave rozbitého predného čela ponechaný klasický červeno-krémový náter. V premávke s cestujúcimi sa po oprave prvýkrát objavila 30. decembra 2024 a po zimných prázdninách by sme sa s ňou mohli opäť v pracovných dňoch stretávať častejšie.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: csepka_3 #29:
Trixina?
Reakcia na: Klawu #26:
Treba uznať, že červená podlaha veľmi osviežila tunajší trend ponurých interiérov a bolo mi ľúto, že sa nerozšírila výraznejšie.
Reakcia na: D555.3008 #28:
Bývalý voz z Osla. Ale to je T7B5, s T6A5 na metrových podvozkoch má toho málo spločné.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Podlahová krytina v 7911 bola ako pozornosť jedného majstra jednej vodičke, ktorá to mala pridelené.
Reakcia na: upravovač fotiek #20:
Alebo jednu T6A5 majú v muzeu v Goteborgu ako party - konferenčnu električku ako typ M30/má to spolok Sparvagssalskapet Ringlinien -SSR/ tak či by aj tam nemali zaujem?? na Nahradne diely
Reakcia na: Klawu #26:
Dôvod zmeny laku a podlahovej krytiny nepoznám.
Reakcia na: upravovač fotiek #25:
Takže je plán, aby 7911+12 bola prerobená do stavu po dodaní? Viem, že sa roky hovorilo o jeho súprave ako tej najlepšej z celej flotily T6. Aký bol vlastne dôvod, že sa v roku 2014 po VP prelakovala do kotasovských farieb a aj sa jej ako jedinej zmenil interiér (červené podlahy, biele dvere a oranžové madlá)?
Reakcia na: Klawu #24:
Na prvosériovú súpravu T6A5 sú odložené pôvodné diely tak by nemal byt problém ju spraviť. Dlho sa hovorí o Mišákovej súprave ako kandidátovi. Je typická, z prvej série, najpočetnejšej. Pre Prahu by som odložil prototyp T6A5 (nech si vyberú ktorý, kľudne aj súpravu), ideálne nech to odnesú hneď po vyradení. Ak bude miesto tak nič nebráni nechať bokom aj jednu T6A5 z 3. a jednu T6A5 z 2. série. Historičák by mal byť jednoznačne súprava T6A5 v stave z roku 1992.
Reakcia na: Klepeto #12:
"Historicky je daná T6A5 s televízormi na streche. Ak sa vráti do takéhoto stavu a nástreku krém/červeň tak nie je čo riešiť."

Tak v toto úprimne neverím, že sa stane. Ak náhodou aj nejakú T6 z 1. série zachovajú, tak tipujem, že ju nechajú v stave na konci prevádzky.
Reakcia na: csepka_3 #16:
Už som sa raz pýtal - ktorí boli menovite tí bájni srdciari? Však nebyť ľudí z prostredia mimo DPB, tak by tu pomaly žiadne historické vozidlá ani neboli.
Reakcia na: 6617 #13:
Z môjho pohľadu zasa nie je tak dôležitá platňová T6, ktorá je až na kupleraj na nerozoznanie od pražskej, ako prvosériová, samozrejme s nožnicovým pantografom, prevíjacím transparentom Brose a s kockou.
Reakcia na: 6617 #18:
Tá japonská je pradávno zošrotovaná... 😥
Reakcia na: 6617 #18:
7086 by mohla byt zachránená odovzdaním do múzea v Dánsku. Už tam majú T3 na rozchode 1435 mm vrátane asi 3 km trate či koľko. Ale majú tam aj pár desiatok metrov (možno aj viac ako sto metrov) 1000 mm trate s obratiskom. Takže by mohla ak jazdiť. Len či majú na ňu aj miesto...
Reakcia na: csepka_3 #16:
Všetko má svoju cenu. Primátor by mal otvorene do médií povedať že historičáky MHD nebudú lebo na to mesto peniaze nedá. V DPB sa vo veľkom upratovalo, ale akosi sa zabudlo na to, že historičáky fungovali v systéme bordelu, ktorý umožňoval robiť veci "partizánsky". Nebudem vyčítať, že sa upratovalo. Vyčítam, že sa nespravilo formálne financovanie historičákov firmou vlastnej rozpočtovej štruktúry. Dodnes to všetko ide na náklady jednotlivých prevádzok. Výsledok vidíme. Vallo mal v Pláne Bratislava, ak si dobre pamätám, systémové riešenie presne tohto. Zavedenie nejakej formy v rámci DPB, ktorá by dostala nejaké promile ročného rozpočtu a priestory. Ani jedno nebolo realizované. Vallo by mal nahlas povedať že to nebude, že mesto žiadne ďalšie historičáky nechce a bude iba tolerovať to, čo už je odložené, pričom náklady na údržbu nechá na kreativite zamestnancov DPB. Nech si nejako poradia. Bratislava nieje Praha. Ani múzeum MHD nebude. Iba konštatujem stav vecí. Bez emócií, píšem môj názor. Za súčasný stav čiastočne nesiem zodpovednosť aj keď je to už pekných pár rokov. Ale rozhodne nesúhlasím s tým, že by V DPB nikto z vedúcich pracovníkov nechcel robiť viac pre historičáky. Lenže aj ich možnosti sú limitované.
Reakcia na: upravovač fotiek #17:
Neviem kto by o ňu mal záujem, lebo do plánov rôznych múzeí v bývalom Československu nevidím. Ale pre maximálne šance by som oslovil aj nejaké medzinárodné múzea... T3ky poputovali do múzeí v Japonsku a myslím si že aj niekde v Dánsku, takže ktovie kto by to bral, keby im to niekto ponúkol.

Ale neviem či toto nie je najväčšia fantazmagória v celom vlákne. 8133 bola ponúknutá Prahe, alebo ich DPP oslovil?
Reakcia na: 6617 #15:
Kľudne aj za cenu šrotu. Len kto si ju vezme? Keby som mal dostatočne veľkú záhradu ku ktorej sa dá dostať s kamiónom, tak by som ju bral.
Dovolím si opäť vložiť kus triezvej optiky do tejto diskusie. Treba si naliať čistého vína a priznať si, že tak zle, ako sa majú historické električky pri súčasnom manažmente a politike súčasného primátora, sa nemali dlho. Vzťah predstaviteľov vrcholového manažmentu tejto firmy k nim je vzdialený a nemajú k tomu vzťah. Vždy sa všetko točí okolo peňazí, ale čo by sme zase chceli, keď súčasní odborníci šetria na všetkom a všade a vždy všetko zakryje dobre omáčkami nasiaknutý hovorca, ktorý diplomaticky vždy všetko hodí do toho pozitívne prehnaného marketingového prejavu. Je naozaj smutné, koľko generácií majstrov a odborníkov sa tu roky držalo, ktorí mali k tomu nielen vzťah, ale aj znalosť a zručnosti, ktoré dnešní mladí chlapci v dielňach nemajú. Takých sa podnik zbavil a viacerí sa zhodneme, že v praxi chýbajú. Každý kto jazdil v 90. rokoch až do približne 2017 vie, ktorých srdciarov myslím. Potom prišla metla, ktorá zmietla všetko a všetkých, čo niečo znamenali. Toto všetko potom svedčí aj o stave historického vozidlového parku električiek, ktorý je skutočne žalostný a peňažné úspory sa neprejavujú iba na materiálnom základe veci, ale predovšetkým v osobných nákladoch. Inými slovami, nemá to kto robiť. Keď všetkých poprepúšťame a necháme ÚD v režime po-pi 6-14, tak sme radi, keď VP urobíme za vyše polroka a nie to ešte riešiť nejaký historičák. Človeku, ktorý tu odpracoval roky je do plaču ako to celé dopadlo a všetci pamätníci sú radi, že zažili pekné obdobia v podniku, ktoré sú už žiaľ dávno preč a súčasní manažéri tento postup povýšili na vyššiu úroveň. Ak si ale myslia, že reportáž s vodičkou Majkou z Reflexu situáciu zmení, sú na omyle, je to len ich marketingové pokrytectvo a nálepka pre aj tak slepé oči.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
7086 by bolo vhodné čo najrýchlejšie odpredať do nejakého múzea predtým čo nejakého géniusa napadne ju zošrotovať.
A zabúdate na 7086. Niekdajšie úvahy boli vymeniť ho z Charkovom za nejaký vrak 8Tr. Ale tu už dávno nie je aktuálne. 1. Charkov má úplne iné problémy a 2. Už ani na Ukrajine žiaden vhodný "vrak" 8Tr nie je.
Reakcia na: Klepeto #12:
Čo sa týka K2, neviem či je oficiálnym plánom zachovať K2G dlhodobo, alebo či sa bude držať pri životnosti len pokiaľ nebude potrebovať väčšiu opravu. Mne osobne príde K2G oveľa krajšia, ale nedokážem odôvodniť jej zachovanie oproti K2S, ktoré boli značne vizuálne odlišné od bežných K2, jazdia tu strašne dlho, a na Bratislavské pomery ich tu bolo veľmi vysoký počet. Za mňa je 7103 tá správna voľba.

Odkiaľ prišla táto myšlienka ohľadom Tetrisu? Pokiaľ viem tak jeho zachovanie ako historické vozidlo nie je v pláne. Ja si tiež myslím že pri súčasných podmienkach je jeho zachovanie dosť odveci, je to prototyp, a dosť zaujímavý, ale zachovať T6A5/III je oveľa dôležitejšie. Ak musíme ustúpiť od nejakej T6A5 tak radšej druhosériovú.

Ja si tiež myslím že by sme len benefitovali keby táto zbierka bola odčlenená od DPB. Nemyslím si že je to potrebné v každom prípade (Pražáci sa môžu tešiť nielen neporovnateľne vyššou úrovňou MHD, ale aj vyššou úrovňou historickej zbierky, než u nás). Ale v tomto prípade je to priam nutné. Ja viem že sa nájdu ľudia v tomto podniku ktorí si vážia čo majú, a všetkú česť za to, ale celkový podnik je úplne neschopný v tejto oblasti (a vo väčšine iných oblastí). Nie je normálne že trvá generáciu aby sa taký základný kus ako Ik280 alebo 14 Tr opravil. Tiež nie je normálne že tento rok mali všetky historické električky prepadnúte papiere, neviem si predstaviť že by sa také niečo stalo v Brne alebo v Prahe. Každých pár rokov sa do zbierky pridá nový voz, ale súčasné vozy sa opravujú slimačím tempom, takže o pár rokov keď sa do zbierky pridá napríklad Mercedes CapaCity tak si myslím že tým to bude koniec, neviem si predstaviť že najbližších 40 rokov sa dočká opravy.