Zmeny vo vozidlovom parku MHD

Na začiatku leta prinášame sumár vozidlových noviniek z jarných mesiacov.

Električky

Veľké prehliadky spojené so zmenou náteru na celočervený boli v ústredných dielňach dokončené na súpravách T6A5 #7913+7914, 7927+7928 a 7933+7934. V pôvodnom červeno-krémovom laku tak zostali už len súpravy #7917+7918, 7929+7930, 7937+7938 a 7939+7940. Červeno-krémová #7901+7902 išla v júni na prehliadku do ústredných dielní.

Veľkú prehliadku s obnovou celočerveného náteru podstúpil aj vozeň K2S #7132.

Odstavená na vyradenie bola ďalšia električka K2S #7113.

V prvej polovici roka bolo viacero električkek Škoda 29T ForCity Plus odstavených z premávky z dôvodu opotrebovaných obručí kolies. V premávke sa tak namiesto nich môžeme častejšie stretávať s obojsmernými električkami Škoda 30T na linkách 1 4 a 9. Výmena obručí by sa mohla zrýchliť po dodávke nového prezúvacieho zariadenia pre nízkopodlažné električky, ktoré si DPB objednal v apríli tohto roka od firmy SK-TECH s.r.o., Trenčín.

Trolejbusy

V poslednom júnovom týždni boli z premávky odstavené posledné tri jazdiace trolejbusy Škoda 25 Tr Irisbus #6701, 6702 a 6705. Posledným dňom ich prevádzky bol 28. jún 2024. Pre uvoľnenie miesta vo vozovni Hroboňova boli všetky odstavené vo vozovni Trnávka/Jurajov dvor.

Do vozovne Hroboňova boli z Trnávky na prelome júna a júla preradené trolejbusy Škoda 30 TrDG SOR #6101 - 6115 v súvislosti s ich nasadením na linku 33.

Do vozovne Trnávka naopak z Hroboňovej odišli trolejbusy Škoda 30 Tr SOR #6010 - 6015.

Autobusy

V autobusoch SOR NB 18 City z rokov 2010 a 2012 bola dokončená montáž akustických hlásičov zastávok, ktorá prebiehala postupne od roku 2022. Hlásiče zastávok BUSE BS 200 boli získané z vyradených vozidiel. Interiérový informačný systém v týchto vozidlách pôvodne pozostával iba z jedného, resp. dvoch malých jednoriadkových LED displejov. Doplnením akustického vyhlasovania zastávok sa tak aspoň čiastočne zlepšila orientácia cestujúcich.

Autobus SOR NB 18 City #2234 bol na dva letné mesiace prenajatý žilinskému DP pre zmluvnú dopravu v závode KIA.

Na vyradenie boli navrhnuté viaceré staršie nevyužívané, príp. pokazené autobusy (niektoré z týchto autobusov DPB aktuálne ponúka na predaj):

  • SOR NB 18 City #1828, 1832, 1850, 2849, 4222, 4224, 4238
  • Irisbus Crossway LE 12M: #3102
  • Mercedes-Benz CapaCity: #4906, 4920
  • Solaris Urbino 15 CNG: #1204, 1206, 1209, 1211, 1212, 1214, 1219, 1220, 1222
  • Solaris Urbino 18: #3211, 3212, 3213, 3215, 3216
  • MAN NG 313: #3201, 3202, 3203, 3204, 3205
  • SOR C 10.5: #3304, 3305
  • SOR BN 10.5: #3424, 3425 (oba boli od 1/2024 prenajaté do Prešova)

Doslúžili aj technologické autobusy SOR BN 10.5 #3407 (koľajové trate) a #3430 (zimná údržba), SOR BN 9.5 #3536 (nakoľajovač električiek) a Tedom C12 G #2107 (štartovanie autobusov).

Koncom júna neplánovane dojazdil SOR NB 18 City #2206 pre ruptúru nosnej konštrukcie. Jeho ďalší osud zatiaľ nebol definitívne stanovený.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: upravovač fotiek #32:
Akurát by tá oprava stála dvakrát viac.
Reakcia na: Viko #30:
Možno by 7417 nemusla do Ostravy na opravu, keby Schadewerke Pilsen vlastnili ÚDJD.
Reakcia na: Viko #30:
Lenže tam bola fixná cena (a práve preto sa jej Schadefabrika potrebovala zbaviť) a nikto Schadefabrike nepredával ÚDDP.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Ešte je otázka, či vidiac vývoj v Ostrave, pre nás vlastne stav bez externej údržby nie je ďaleko výhodnejší 😃
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Toto dosť sedí aj na Škodovku aj na DPB.
Reakcia na: bobitwo #27:
7501 začala premávať 25.4 2015 a 7401 28.4.2015... zatiaľ sú tu 8-9 rokov...
Ale to že sa niekto vysral na prehliadky a stroje k údržbe je veľmi smutné...
Reakcia na: Solider #24:
Neviem, ako dlho sú tu tie električky. Ale proste v každom normálnom fungujúcom podniku prídu nové stroje, zároveň s mini príde aj servisné vybavenie a technici sú zaškolený aspoň na základ. Žiaľ v BA na to sa niekto zrejme vybodol.
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
Pričom keby to aj robila Schadefabrika, tak jej DPB mal poskytnúť zázemie vrátane vybavenia, takže ten lis na obruče mali obstarať tak či tak. Inak si to samozrejme môže DPB zaobstarať aj dodávateľsky. Len pribudnú náklady na prevoz náprav a podobne.
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
7602-10 už nie je náhodou trochu viac vykanibalizovaná?
Reakcia na: bobitwo #18:
Len taká rečnícka otázka, koľkože sú tu už tie Škodovky? Nebude to náhodou už skoro desať rokov? Počúval som roky o tom, že električky začnú nabiehať kilometre na prehliadky, že to treba pripraviť a vysúťažiť, a neurobilo sa vôbec nič. Ak by neprišli tento rok nové električky, tak by sme boli v úplnej 🤬
Reakcia na: upravovač fotiek #22:
No údržba bola pôvodne v súťaži ale potom viem že nastal problém a škodovka tvrdila že DPB im nedal priestory alebo niečo podobné...
Reakcia na: bobitwo #20:
Údržbu mala zabezpečovať Škodovka. Počul som, že vtedajšie vedenie DPB robilo všetko pre to, aby Škodovka tú zmluvu na údržbu mohla vypovedať, čo sa aj stalo. Bola tichá dohoda, že Škodovka ponúkne najnižšiu cenu za vozidlo vrátane údržby s tým, že bude mať vopred zaručené že tú údržbu robiť nebude. Či je na tom niečo pravda neviem povedať, lebo to boli také reči ktoré som zachytil už dávno.
Reakcia na: bobitwo #20:
"personál ide na školenie"

A ktorý? Videl si profesia.sk?
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
O tom ale hovorím. DPB si objednal 130 či koľko tých električiek. Zároveň k nim mali byť objednané základné nástroje na bežný servis a mali byť zaučený ľudia a na sklade základné náhradné diely. Kde to je? Ak aerolinky objednajú nové lietadlá, ešte predtým ako prídu, personál ide na školenie a aj sa obstarajú základné nástroje pre bežný servis. To isté aj vo vlakovej doprave. Aspoň tam kde to funguje. Všetky dopravné podniky v Európe majú dielne, kde sú schopný robiť bežný servis. Prečo sa to neudialo aj tu?
Reakcia na: bobitwo #18:
Ak by bol prezúvací stroj v DPB, tak by o tom určite bola novinka. Takže tam na 100% nebude (a ak bude, tak nebude nainštalovaný a nebudú zaškolení pracovníci na jeho obsluhu). Neviem načo sa čaká. Hrozí ďalšie odstavovanie Škodoviek na zjazdené obruče. Žeby to bol naschváľ aby sa opravili 7733+7734 a 7602+7610, lebo ich bude treba do výpravy? A aj keby prezúvací stroj už bol, máme obruče na necelý tucet vozov a ďalšie nie sú ani objednané. Takže by sa akurát spojazdnilo to, čo je dlhodobo odstavené, ale ďalšie vozy by sa odstavovali ďalej. Dodanie obručí nie je otázkou pár dní, tie diely sa bežne na sklade neváľajú.
Reakcia na: Ma178rek #17:
Hlavne prezúvací stroj mal byť objednaný spolu s električkami, keďže to je bežný servis, čo treba riešiť. Takto sa to zase rieši na poslednú chvíľu.
Ten prezúvaci stroj už je v DPB alebo nie?? Lebo situácie v septembri môže byť naozaj kritická ...
Reakcia na: Petto #12:
To je zlá úvaha, pozri príspevok 13.
Reakcia na: SixSixTrooper #14:
Vozy po nehode majú obvykle kvôli dlhšiemu odstaveniu z premávky menej najazdených km. To isté sa týka 6809, 6820, 6834, 6842.
Reakcia na: Solider #10:
#6004 má iba 250 tisíc.