Prestup medzi vlakmi a MHD na Čiližskej by mal byť realitou už v júni.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) informovali, že výstavba novej železničnej zastávky Bratislava-Vrakuňa bude ešte v tomto mesiaci ukončená a vlaky by ju mohli začať obsluhovať po kolaudačnom konaní v priebehu júna tohto roka. So stavbou prvého bratislavského terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) železnice začali koncom októbra minulého roka. Cieľom malo byť vybudovanie terminálu tak, aby vzájomný prestup medzi jednotlivými druhmi dopravy bol čo najjednoduchší, časovo výhodný a maximálne pohodlný.
Podľa dokumentácie pre územné rozhodnutie ešte z roku 2015 malo byť súčasťou projektu aj presunutie nástupnej zastávky MHD Čiližská do novej polohy (oproti výstupišťu) pre skrátenie prestupných vzdialeností medzi vlakmi a MHD. V ďalšom stupni projektovej dokumentácie, ktorú Ministerstvo dopravy SR schválilo v minulom roku, sa už ale s presunom nástupišťa nepočítalo, iba s jeho rekonštrukciou v pôvodnej polohe. Vybudované budú aj nové prístupové chodníky od vlakovej zastávky. S ich výstavbou sa k dnešnému dňu ešte nezačalo, podľa ŽSR zatiaľ zhotoviteľ nemá stavebné povolenia na objekty mimo železničnej zastávky. Sprevádzkovanie samotnej vlakovej zastávky by to ale ohroziť nemalo, keďže tú bude možné skolaudovať samostatne.
Projektovú prípravu a výstavbu novej železničnej zastávky realizuje spoločnosť TSS Grade za 3,9 mil. € bez DPH. Pôvodne mal byť nový terminál hotový už v minulom roku, ale pre vysporiadavanie pozemkov a získavanie potrebných povolení sa začiatok výstavby o niekoľko mesiacov oneskoril.
Prvá z plánovaných nových železničných zastávok v Bratislave tak bude po rokoch sľubov už čoskoro realitou. V týchto dňoch mal byť pôvodne dokončovaný aj druhý TIOP v lokalite Bory, no s jeho výstavbou sa doteraz nezačalo. Podľa posledných informácií bolo potrebné skoordinovať projektové dokumentácie železničnej zastávky (inovestor ŽSR) a predĺženia Saratovskej ulice (investor Mesto Bratislava), keďže stavby sa čiastočne prekrývali a nebolo možné vydať stavebné povolenie pre predĺženie Saratovskej ulice. Zároveň v súvislosti s pripravovanou výstavbou električkovej trate do lokality Bory muselo prísť k zrušeniu projektovaného ľavého odbočenia z cesty II/505 na predĺženú Saratovskú ulicu. Železnice by chceli začať realizovať TIOP Bory v priebehu leta tohto roka, zhotoviteľom bude tiež TSS Grade. Pre predĺženie Saratovskej ulice hlavné mesto pred rokom vysúťažilo zhotoviteľa (Strabag), ale zmluva zatiaľ podpísaná nebola. V máji 2024 hlavné mesto zrušilo súťaž na stavebný dozor pre predĺženie Saratovskej ulice.
Tretí pripravovaný terminál, TIOP Ružinov, je aktuálne v štádiu konania o zmene územného rozhodnutia po prepracovaní projektovej dokumentácie, ku ktorej prišlo z dôvodu rozdelenia stavby na dve časti, zastávku a odbočku (koľajové spojky).