Výstavba novej železničnej zastávky vo Vrakuni finišuje

Prestup medzi vlakmi a MHD na Čiližskej by mal byť realitou už v júni.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) informovali, že výstavba novej železničnej zastávky Bratislava-Vrakuňa bude ešte v tomto mesiaci ukončená a vlaky by ju mohli začať obsluhovať po kolaudačnom konaní v priebehu júna tohto roka. So stavbou prvého bratislavského terminálu integrovanej osobnej prepravy (TIOP) železnice začali koncom októbra minulého roka. Cieľom malo byť vybudovanie terminálu tak, aby vzájomný prestup medzi jednotlivými druhmi dopravy bol čo najjednoduchší, časovo výhodný a maximálne pohodlný.

Podľa dokumentácie pre územné rozhodnutie ešte z roku 2015 malo byť súčasťou projektu aj presunutie nástupnej zastávky MHD Čiližská do novej polohy (oproti výstupišťu) pre skrátenie prestupných vzdialeností medzi vlakmi a MHD. V ďalšom stupni projektovej dokumentácie, ktorú Ministerstvo dopravy SR schválilo v minulom roku, sa už ale s presunom nástupišťa nepočítalo, iba s jeho rekonštrukciou v pôvodnej polohe. Vybudované budú aj nové prístupové chodníky od vlakovej zastávky. S ich výstavbou sa k dnešnému dňu ešte nezačalo, podľa ŽSR zatiaľ zhotoviteľ nemá stavebné povolenia na objekty mimo železničnej zastávky. Sprevádzkovanie samotnej vlakovej zastávky by to ale ohroziť nemalo, keďže tú bude možné skolaudovať samostatne.

Projektovú prípravu a výstavbu novej železničnej zastávky realizuje spoločnosť TSS Grade za 3,9 mil. € bez DPH. Pôvodne mal byť nový terminál hotový už v minulom roku, ale pre vysporiadavanie pozemkov a získavanie potrebných povolení sa začiatok výstavby o niekoľko mesiacov oneskoril.

Prvá z plánovaných nových železničných zastávok v Bratislave tak bude po rokoch sľubov už čoskoro realitou. V týchto dňoch mal byť pôvodne dokončovaný aj druhý TIOP v lokalite Bory, no s jeho výstavbou sa doteraz nezačalo. Podľa posledných informácií bolo potrebné skoordinovať projektové dokumentácie železničnej zastávky (inovestor ŽSR) a predĺženia Saratovskej ulice (investor Mesto Bratislava), keďže stavby sa čiastočne prekrývali a nebolo možné vydať stavebné povolenie pre predĺženie Saratovskej ulice. Zároveň v súvislosti s pripravovanou výstavbou električkovej trate do lokality Bory muselo prísť k zrušeniu projektovaného ľavého odbočenia z cesty II/505 na predĺženú Saratovskú ulicu. Železnice by chceli začať realizovať TIOP Bory v priebehu leta tohto roka, zhotoviteľom bude tiež TSS Grade. Pre predĺženie Saratovskej ulice hlavné mesto pred rokom vysúťažilo zhotoviteľa (Strabag), ale zmluva zatiaľ podpísaná nebola. V máji 2024 hlavné mesto zrušilo súťaž na stavebný dozor pre predĺženie Saratovskej ulice.

Tretí pripravovaný terminál, TIOP Ružinov, je aktuálne v štádiu konania o zmene územného rozhodnutia po prepracovaní projektovej dokumentácie, ku ktorej prišlo z dôvodu rozdelenia stavby na dve časti, zastávku a odbočku (koľajové spojky).

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #4:
Jasné, objem motora má priamu úmeru k znečisteniu... Mercedes S klase má 6 liter a emisie lepšie než Octavia 1.6
Mna na tom bavi, ze zastavka sice vybudovana bude, ale chodniky k nej nie. Lebo to uz bude robit niekto iny niekedy inokedy.
Reakcia na: ivanpolak #2:
"dokonca aj v USA"
To je veľmi dopravne ekologická krajina, keď ich vozidlá majú objem motora ako u nás autobus 😅

Spoľahnúť sa ne jeden kruháč smer DNV, Dúbravka, Bory je dosť odvážne.
Reakcia na: ivanpolak #2:
Povodne ak si dobre pamätám bolo iba z 505 (DNV) doprava, na 505 (z Dúbravky) doprava a z 505 (D2) doľava. Nič iné. A davalo to zmysel ako hlavný prúd do a z D2 aby napríklad nemuseli auta ísť cez Lamač. Tam sa napríklad mohlo uvažovať o zrušení nájazdu na diaľnicu pri OMV a ukľudnenie dopravy na Janka Alexyho a križovatky pri ZST Lamač.

Inak sranda ako Team Vallo robí všetko preto aby tranzitná trasa v Dúbravke pod panelákmi a upchatá križovatka pri Lamacskej stanici ostali namiesto toho aby sa hlavná doprava trasovala na Harmincovu a predĺženie Saratovskej.
Reakcia na: MatejBA #1:
Tých ~750 metrov hádam vodičom neublíži, aj tak to bude menej ako aktuálny stav, ak to chápem správne. Taktiež, pokial viem tak obmedzovanie / predlžovanie odbočenia doľava je vo svete bežná prax, dokonca aj v USA, napríklad: https://en.wikipedia.org/wiki/Michigan_left.

Ale je zaujímavé, že zrušili iba toto odbočenie, iné ostali, či ani neboli plánované?
"Zároveň v súvislosti s pripravovanou výstavbou električkovej trate do lokality Bory muselo prísť k zrušeniu projektovaného ľavého odbočenia z cesty II/505 na predĺženú Saratovskú ulicu."

Cize chapem dobre, ze odbocenie bude zrusene a auta sa budu trepat na kruhac aby sa vratili spat a odbocili do Dubravky?

#ZlepsimeKlimu #SpravimeVeciPreVodicov #AkoToZePrehrameDalsieVolby?