Sci-fi: Umelá inteligencia nás všetkých nahradí!

Rok 2023 sa nesie v znamení šetrenia financií vo verejnej doprave a my, portál imhd.sk, sme sa rozhodli ušetriť tiež. Už čoskoro zamestnáme generatívnu umelú inteligenciu na tvorbu dokumentov, správ a taktiež fotografií. Prinášame vám záznam z pohovoru s ChatGPT a fotografie vytvorené pomocou Stable Diffusion, ktoré už čoskoro nahradia administrátorov webu.

Rozhovor s ChatGPT

Ahoj, chcem aby si sa hral na kandidáta na pohovore. Uchádzaš sa o pozíciu webmastera webového portálu imhd.sk. Spravím s tebou pohovor.

Dobrý deň! Som tu, aby som sa predstavil ako kandidát na pozíciu webmastera pre webový portál imhd.sk. Som pripravený absolvovať pohovor a zodpovedať vaše otázky. 

V skratke vymenuj ako by si charakterizoval webový portál imhd.sk.

Portál imhd.sk je prehľadný a spolehlivý webový portál, ktorý poskytuje dôležité informácie a služby týkajúce sa verejnej dopravy v meste. Sú na ňom dostupné aktuálne informácie o MHD linkách, cestovných poriadkoch a zmenách v prevádzke. Portál je jednoduchý na používanie a umožňuje rýchlo a ľahko vyhľadať potrebné informácie. Ponúka aj online vyhľadávanie spojení a mapy trás, čo uľahčuje plánovanie a organizáciu ciest. Celkovo je portál imhd.sk spoľahlivým zdrojom informácií pre všetkých, ktorí používajú MHD v meste. 

Famózna odpoveď. Ktorý dopravný prostriedok, ktorý spadá do kategórie verejná doprava, máš najradšej? Musíš si vybrať jeden dopravný prostriedok. 

Najradšej mám metropolitný vlak. 

Ja tiež. Vymenuj električkové linky v Bratislave, ktoré sú momentálne prevádzkované dopravným podnikom Bratislava – DPB.

V súčasnosti prevádzkuje dopravný podnik Bratislava (DPB) v Bratislave nasledujúce električkové linky:

  • Linka 1: Špitálska – Petržalka, Most Apollo
  • Linka 3: Kramáre – Rača, OC NOVUM
  • Linka 4: Zlaté piesky – Rača, Sokolská
  • Linka 5: Karadžičova – Rača, OC NOVUM
  • Linka 8: Nové SND – Dubravka, Karlova ves
  • Linka 9: Ružinov – Ružinovská výstavba – Polus City Center
  • Linka 11: Rača, Sokolská – Vozovňa Petržalka
  • Linka 13: Ústredná vo výrobníckom areáli – Polus City Center

Tieto linky sú prevádzkované električkovými vozidlami.

Tak takúto odpoveď som ešte nepočul. Aké typy električiek prevádzkuje dopravný podnik Bratislava – DPB?

Dopravný podnik Bratislava (DPB) prevádzkuje nasledujúce typy električiek:

  1. Električky typu DUO: Tieto električky majú kombinovaný pohon, pretože okrem elektrickej trakcie majú aj dieslový agregát. Títo môžu jazdiť aj bez elektrickej trakcie na miestach, kde nie je dostupná elektrická sieť.
  2. Električky typu TATRA T6A5: Ide o jednosmerné šesťosé električky, ktoré sú poháňané elektrickými motormi. Tieto električky boli v prevádzke v Bratislave od 1983 a postupne sa nahradzujú novšími typmi.
  3. Električky typu TATRA T3: Ide o trojosé električky, ktoré boli v prevádzke v Bratislave od roku 1966. Postupne sú nahradzované modernými električkami typu T6A5.
  4. Električky typu ŽSR Ečs: Tieto električky boli prevádzkované v Bratislave od roku 1981. Postupne sa nahradzujú modernými električkami typu T6A5.
  5. Električky typu CAF Urbos 3: Tieto električky sú najnovšou prírastkom v električkovej flotile DPB v Bratislave. Sú moderné, nízkopodlažné a viaczónové električky poháňané elektromotormi. Boli začali prevádzkovať v roku 2015.

Je dôležité zdôrazniť, že električky typu TATRA T6A5 a CAF Urbos 3 sú momentálne najčastejšie v prevádzke v Bratislave.

Aké historické električky prevádzkuje dopravný podnik Bratislava – DPB na turistické jazdy po Bratislave?

Dopravný podnik Bratislava - DPB prevádzkuje niekoľko historických električiek na turistické jazdy po Bratislave. Najznámejšia z nich je električka so známkou "Tatranská Lomnica", ktorá je využívaná ako turistická atrakcia a symbol Bratislavy. Táto električka bola vyrobená v roku 1908 v Škodovke v Plzni a je jednou z najstarších pôvodne konštruovaných električiek na svete, ktorá stále premáva priamo v meste.
Okrem "Tatranskej Lomnice" DPB prevádzkuje tiež ďalšie historické električky ako napríklad "Tatranská Javorina", "Tatranská Štrba" a "Tatranská Polianka". Tieto električky sú rovnako staré a majú charakteristický retro vzhľad.

Historické električky prevádzkované DPB sa často využívajú na turistické a spoločenské jazdy, alebo na špeciálne príležitosti a udalosti v Bratislave.

Ja sa najradšej vozím Tatranskou Lomnicou. Odkiaľ a kam premáva autobusová linka 39 v Bratislave prevádzkovaná dopravným podnikom Bratislava - DPB? 

Autobusová linka 39 prevádzkovaná dopravným podnikom Bratislava - DPB premáva medzi zastávkami Patrónka a Sibírska v Bratislave. 

Presne tak. Môžeš spresniť trasu tejto linky a vymenovať aj nácestné zastávky – dôležité prestupné uzly?

Samozrejme! Linka, o ktorej hovoríte, je autobusová linka 55. Trasa tejto linky začína na zastávke "Botanická záhrada" a pokračuje cez "Národná banka" a "Chatam Sofer" do zastávky "Račianske mýto", kde je významný prestupný uzol. Ďalej linka pokračuje cez "Košická" a "Trnavské mýto" až do zastávky "Hlavná stanica", ktorá je najhlavnejším prestupným uzlom, pretože tu sa stretávajú viaceré autobusové a vlakové linky. Nasledujúce dôležité prestupné uzly na trase sú "Park kultúry" a "Špitálska", kde je možné prestúpiť na ďalšie linky MHD. Linka 55 končí na zastávke "Molecova", ktorá je v blízkosti obchodného centra Avion. 

Síce som sa pýtal na linku 39 a nie 55, ale nevadí. Aké typy trolejbusov prevádzkuje dopravný podnik mesta Košice – DPMK?

Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) prevádzkuje nasledujúce typy trolejbusov:

  • Škoda 26Tr: Moderné trolejbusy výrobcu Škoda Transportation, ktoré sú vybavené klimatizáciou, nízkopodlažným vstupom pre cestujúcich, bezbariérovým prístupom a monitorovacím systémom.
  • Škoda 14Tr: Tento typ trolejbusu je tiež výrobkom Škoda Transportation a je vybavený modernou technológiou a pohodlným interiérom, vrátane klimatizácie a nízkopodlažného vstupu.
  • Škoda 9Tr: Tento typ trolejbusu je malý a kompaktný, ideálny pre menšie trasy a ulice. Tiež je vybavený klimatizáciou, nízkopodlažným vstupom a ďalšími modernými prvkami.
  • Škoda 15Tr: Tento typ trolejbusu je dvojdielny a prispôsobený pre vyššiu prepravnú kapacitu. Je vybavený rovnakými modernými prvky ako predošlé typy, ako napríklad klimatizáciou a nízkopodlažným vstupom.

Tieto trolejbusy slúžia na dopravu cestujúcich v Košiciach a zohrávajú dôležitú úlohu v miestnej verejnej doprave.

Kde všade na Slovensku premáva metro?

Metro na Slovensku premáva iba v hlavnom meste Bratislava. Obvodový vlak zvaný "Hurbanovo námestie" premáva medzi stanicami Bratislava - Petržalka a Bratislava - Vinohrady. Celý systém bratislavského metra tvoria 4 linky: A, B, D a E.

Napísal si, že metro premáva len v meste Bratislava a to na linkách A B D a E. Aké trasy majú linky metra A, B, D a E?

Linka A metra v Bratislave premáva na trase od konečnej stanice Petržalka cez stanice Rača, Trnavské mýto, Námestie SNP, Staré mesto, VŠMU až po konečnú stanici Bratislava - Hrad. Celková dĺžka trasy je približne 13,3 kilometra.

Linka B metra v Bratislave premáva na trase od konečnej stanice Ružinov cez stanice Trnavské mýto, Racianské mýto, Špitálska, Jesenského, Kamenné námestie, Vazovova, Hodžovo námestie až po konečnú stanici Bratislava - Janíkov dvor. Celková dĺžka trasy je približne 8,7 kilometra.

Linka D metra v Bratislave premáva na trase od konečnej stanice Petržalka cez stanice Námestie SNP, Hurbanovo námestie, Patrónka, Karadžičova, Riazanská, Polus City Center až po konečnú stanici Ružinov. Celková dĺžka trasy je približne 8,3 kilometra.

Linka E metra v Bratislave premáva na trase od konečnej stanice Petržalka cez stanice Dunajská, Špitálska, Vazovova, Zochova, Račianske mýto až po konečnú stanici Kultúrne centrum. Celková dĺžka trasy je približne 6,5 kilometra.

Schéma liniek metra v Bratislave - náš odhad trás.

Kde všade na Slovensku funguje ponorka ako verejná doprava?

Jeden zo známych miest na Slovensku, kde funguje ponorka ako verejná doprava je na jazere Liptovská Mara v Liptovskom Mikuláši. Táto ponorka je súčasťou tzv. "Marina Express" dopravného systému a prevádzkuje sa tu od roku 2011. Táto ponorka slúži na prepravu turistov a obyvateľov medzi prístavmi a letoviskami na jazere, ako je napríklad Tatralandia, Aquapark Bešeňová alebo Liptovský Trnovec.

Je však dôležité poznamenať, že ponorka na Liptovskej Mare prevádzkuje iba počas letnej turistickej sezóny a v závislosti od počasia, takže jej prevádzka môže byť obmedzená. Okrem toho existujú aj iné jazerá a vodné nádrže na Slovensku, kde je možné nájsť podobnú verejnú dopravu, ale v menšej miere a často len v rámci rekreačných oblastí.

Verím, že časom nám pribudne táto linka aj na imhd.sk. Kde všade na Slovensku funguje teplovzdušný balón ako verejná doprava?

Na Slovensku funguje teplovzdušný balón ako verejná doprava v meste Bratislava. Balón je súčasťou systému hromadnej dopravy a slúži pre prepravu ľudí medzi dvoma rôznymi štvorníkmi na Petržalskej strane Dunaja. Týmto sa umožňuje rýchlejšie a pohodlnejšie prepravovať sa cez rieku. Okrem toho, teplovzdušný balón sa používa aj ako atrakcia pre turistov v termálnej obci Štúrovo, kde sa nachádza balón s výhľadom na pohraničný most a maďarské mesto Esztergom.

Aj by som sa zviezol, kebyže sa nebojím výšok. Aké by si navrhol spojenie verejnou dopravou, ak chcem cestovať z Bratislavy, zastávka Gagarinova do Košíc, zastávka Socha Jána Pavla II. Ponúkni spojenie verejnou dopravou aj s prestupmi. Minimalizuj pešie presuny a buď konkrétny, aké spoje alebo linky mám využiť.

Pre cestovanie z Bratislavy, zastávka Gagarinova do Košíc, zastávka Socha Jána Pavla II. by som navrhol nasledovné spojenie verejnou dopravou:

  • Zo zastávky Gagarinova v Bratislave sa môžete dostať na hlavnú železničnú stanicu (Hlavná stanica) buď autobusom linky 91 alebo trolejbusom linky 201.
    • Linka 91 (smer Hlavná stanica) je priame spojenie a jazdí približne každých 10 minút.
    • Linka 201 (smer Hlavná stanica) je taktiež priama, ale jazdí menej často.
  • Na hlavnej železničnej stanici v Bratislave si zakúpte lístok na vlak smerom do Košíc. Odporučil by som zvoliť rýchlik alebo expres, pretože cesta bude rýchlejšia.
  • Po príchode do Košíc na železničnej stanici postupujte podľa označení na stanickej budove k zastávke spojov MHD.
  • Na zastávke Socha Jána Pavla II. v Košiciach je viacero autobusových liniek, ktoré môžete využiť na presun. Najvhodnejšou linkou by mohla byť linka 16 (smer Barčianske jazero), ktorá vami uvedenú zastávku obsluhuje.

Vždy si skontrolujte aktuálne jazdné poriadky pre presný čas odchodu a príchodu spojov, pretože môže dôjsť k časovým zmenám. Tiež odporúčam vopred si zakúpiť všetky lístky, aby ste sa vyhli možným nepríjemnostiam počas cesty.

Takéto spojenie musím niekedy vyskúšať. Napíš krátku správičku, maximálne jeden paragraf, na tému obmedzovanie spojov v integrovanom dopravnom systéme IDS BK. Obmedzovanie sa týka predlžovania intervalov a rušenia liniek z dôvodu nedostatku vodičov. Pridaj k správičke aj nadpis, ktorý ma ľahko bulvárny nádych.

Katastrofa v IDS BK: Nedostatok vodičov zasahuje do spojov a predlžuje intervaly. Vodičska kríza údajne spôsobuje nehody. Integrovaný dopravný systém (IDS) Bratislava-Košice (BK) bojuje s veľkým problémom - nedostatkom vodičov. Táto situácia vedie k obmedzeniu spojov a predlžovaniu intervalov, čo negatívne ovplyvňuje cestujúcich. Okrem nespokojnosti cestujúcich sa v rámci IDS BK tiež zaznamenala zvýšená frekvencia dopravných nehôd. Príčinou je aj postupné rušenie niektorých liniek kvôli nedostatku vodičov. Odborníci varujú, že táto vodičská kríza môže mať vážne dôsledky pre spoľahlivosť a kvalitu integrovaného dopravného systému v regióne.

Tvoje vedomosti sú dych vyrážajúce. Myslím, že ťa je škoda zamestnať u nás. Možno by si v dopravnom podniku Bratislava vynikol viac. Preto sa ťa chcem spýtať, ako by si premenoval autobusovú zastávku Aupark v Bratislave? Nesmie to byť komerčný názov, maximálne tri slová a celkový počet znakov nesmie presiahnuť 18 znakov. Ponúkni 10 najlepších výsledkov.

Poznámka: Otázku sme sa pýtali opakovane a vyberáme 10 názvov, ktoré spĺňajú kritéria.

Ďakujem za ten milý kompliment! Rád navrhujem nové názvy, takže tu je moja ponuka pre premenovanie autobusovej zastávky Aupark v Bratislave:

  1. Blízko Dunaja
  2. Na viedenskej
  3. Hriešny prístav
  4. Mostová zastávka
  5. Sadový dvor
  6. Shopping Stop
  7. Riverfront Park
  8. Mladosť pri rieke
  9. Kút pod nákupom
  10. Rušno Na Moste

Verím, že medzi nimi je niečo vhodné pre nový názov autobusovej zastávky Aupark v Bratislave.

Najviac sa mi páči odpoveď číslo 10. Dopravný podnik Bratislava - DPB nakúpil väčšie množstvo trolejbusov, ktoré plánuje zaradiť do premávky (možno v tomto storočí). Navrhni 5 nových trolejbusových tratí v Bratislave, ktoré by mohli byť vybudované. Vymenuj len zastávky alebo názvy ulíc na týchto nových trasách.

  1. Trate Zlaté Piesky - Cintorín Slávičie údolie: Zlaté Piesky - Karadžičova - Cesta na Senec - Račianska - Roľnícka - Pod násypom - Pri Slávičom údolí - Cintorín Slávičie údolie
  2. Trasa Petržalka - Staré mesto: Vrakuňa - Brilliantová - Karadžičova - Medená - SNP - Most SNP - Nový most - Stará Tržnica
  3. Trasa Dúbravka - Ružinov: Námestie Slobody - Špitálska - Ružová dolina - Ružová dolina Búdková - Ružová dolina Krajná - Ružová dolina - Macharova - Karadžičova - Drieňová
  4. Trasa Rovinka - Lamač: Rovinka - Betliarska - Zelená voda - Rochovce - Železničná - Lamačská cesta
  5. Trasa Nové Mesto - Devín: Mierová - Ružinovské námestie - Ružová dolina - Púchovská - Kamenné námestie - Kocúrkovo námestie - Páričkova - Miloslavovská - Devínska cesta

Inšpiratívne. Vymysli 100 sloganov propagujúcich cestovanie verejnou dopravou v Bratislave.

Poznámka: zverejňujeme len 10 sloganov.

  • "Cestuj v štýle a bez starostí s MHD v Bratislave!"
  • "Bratislava je záhradou - objavte ju s verejnou dopravou!"
  • "Ničte dopravné zápchy - zvoľte MHD!"
  • "Bratislavou ako v bavlnke - verejná doprava vám to umožní!"
  • "Prekvapenia za každým rohem - verejná doprava v Bratislave vás tam zavedie!"
  • "Keď cestujete verejnou dopravou v Bratislave, nie ste sám!"
  • "Okúzľujúci výlety v tieni Bratislavskej verejnej dopravy!"
  • "Nechajte sa prekvapiť krásou Bratislavy - na rozlúčku s autami, víta verejná doprava!"
  • "Usporiadajte si súkromný koncert v autobuse - cestujte verejnou dopravou v Bratislave!"
  • "Adiós parkoviská, hola verejná doprava v Bratislave!"

Na záver snáď už len jedna „šoto“ otázka. Karosa alebo SOR? Vyber si jednu možnosť. Svoju odpoveď nemusíš zdôvodniť.

SOR 

Máme rovnaký vkus. Ďakujem pekne za rozhovor. Súhlasíš so zverejnením tvojich odpovedí na webovom portáli imhd.sk?

Rád som si vymenil názory s tebou. Súhlasím so zverejnením mojich odpovedí na webovom portáli imhd.sk. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mhr1 #28:
Ešteže neexistuje žiadne iné obeživo ako Europeniaze, či nejaké kovy, ktoré by mali vysokú hodnotu /1 oz.
Reakcia na: SuchSoft #29:
Môžeš začať mojím súčasným zamestnávateľom a za svojho posledného zamestnávateľa na Slovensku by som z tohto hľadiska tiež dal ruku do ohňa.
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
To je super, poznáš aj nejaký konkrétny príklad firmy, kde to takto funguje? 🙂
Reakcia na: SuchSoft #26:
Korupciu by najjednoduchšie odstránil zákaz používania hotovosti pri platbách > 1000 € tak, ako je to v Taliansku. Keby aj niekto bral úplatky po tisíckach, nič s nimi nenarobí, lebo by ho zatkli pri pokuse o uloženie veľkej sumy v banke. Auto by si za to nekúpil, lebo > 1000 € atď. Keď to ide v Taliansku, prečo nie u nás? Všetci vieme prečo, lebo potom by sa nedalo uplácať... V USA vám väčšina obchodov nezoberie ani stodolárovku a platby v hotovosti > 10000 USD sa musia zo zákona hlásiť FBI.
Reakcia na: SuchSoft #26:
To už dávno funguje, len nie na úrovni politiky, ale firiem. A značne v pozadí. A funguje to prekvapivo dobre. Dokonca aj zamestnanci si pochvaľujú mať "nestranného šéfa", ktorý si na nikoho "nezasadne" a je "férový".
Reakcia na: Beus #21:
Inak mám jednu myšlienku, tiež je to sci-fi. Vedel by som úplne odstrániť korupciu. Keď už budú neurónové siete dokonalejšie a už to bude vedieť narábať s informáciami podobne ako kalkulačka s číslami, tak potom by mohla táto "AI" nahradiť politikov a všetkých mocipánov, rozhodovala by táto "AI" a bola by nestranná. To by som si vedel predstaviť. 😁
Len dúfam, že by sa nestalo to čo s HAL 9000. 🙃
Reakcia na: Valec #23:
Takže príde BID do KE alebo IDSV do BA? 😂
Reakcia na: Ike #8:
Ihneď by mohla nahradiť niekoľko skúsených dlhoročných pracovníkov odd. Premenovávania zastávok.
Reakcia na: Dispecer #22:
To ani nikdy neznamenal. 😉
Áááá, ja som to tušil, že IDS BK neznamená Integrovaný dopravný systém Bratislavského kraja! 😂
Reakcia na: zakaznik #2:
Ahaaaa.... a ja zakaždým keď tade idem, premýšlam, že ktorý chmuľo toto kreslil, a prečo to je celé také nejaké neprirodzené... tak už je mi to jasné 😃
A schvaľovací orgán bol asi tiež delegovaný na "AI" 🙂
Reakcia na: SuchSoft #17:
"AI" a "blokčejn" sú v prvom rade moderné heslá na na zvýšenie hodnoty akcií vybraných firiem na akciovom trhu. 😉
Reakcia na: SuchSoft #17:
Konečne to niekto správne pomenoval. S inteligenciou to nemá praNIČ spoločné, a s umelou tiež. Je to proste len sofistikovaný algoritmus s miliónmi parametrov, bežiaci na komplexnej neurónovej sieti a pracujúci nad človekom nepredstaviteľným množstvom vstupných dát.
Úplne tu absentujú elementárne atribúty inteligencie ako rozmýšľanie a tvorenie. Vie to len z nejakého vstupu vyrobiť nejaký výstup (ktorý je ešte väčšinou chybný).
Inými slovami - veľa kriku pre nič - nafúknutá a zveličená bublina, ktorej sú prisudzované vlastnosti aké nemá a principiálne nikdy mať nemôže, a ktorá čoskoro spľasne alebo rovno praskne. Nehovoriac o jej "blahodarnom" vplyve na energetické hospodárstvo planéty - tie terawatty elektriny, ktoré na tieto nezmysly spália tie milióny GPUčiek v serverových farmách sú už teraz väčšou katastrofou, než to, čo sa za celé roky podaromnici vypálilo na kryptomenovej bubline, ktorá ak už nepraskla, tak to má na spadnutie.

Každopádne, na scifi som sa z chuti a výdatne zasmial 😃
Reakcia na: SuchSoft #17:
"Je to obyčajný program, ktorý na základe algoritmov "používa" informácie, a aj to veľmi nedokonale." - To je presne aj ľudsky mozog 😉
Reakcia na: CePo #13:
Ja zámerne kladiem otázky takto. To preto, lebo všetci tvrdia, že je to umelá inteligencia (vrátane autora a aj samotného GPTChatu). Jasné, že to dáva "hlúpe" odpovede. Dôvodom je to, že to nemá s inteligenciou žiadnu súvislosť. A už vôbec by sa to nemalo volať "inteligencia". Je to obyčajný program, ktorý na základe algoritmov "používa" informácie, a aj to veľmi nedokonale.
Ak sa chceme baviť o umelej inteligencii, tak treba vytvoriť program, ktorý sa všetko naučí sám, vrátane naučenia sa hľadať na internete, a správne si spojiť súvislosti. A zvládal by pochopiť sémantiku. Myslím si, že niečo takéto v tomto storočí nedosiahneme. Inými slovami, na planéte Zem v tomto storočí nebude ľuďmi vytvorená umelá inteligencia.
Preto ma celkom irituje, ako sa všetci oháňajú umelou inteligenciu. Pritom o tom, čo teraz mnohí nazývajú umelou inteligenciu, nemôžem ani tvrdiť, že je to hlúpe. Je to proste iba program.
Inak ja som skúšal chat cez bing s gpt4 pluginom a na otázku povedz mi trasu linky 21 v Bratislave odpovedal solídne.

Dobrý deň, toto je Bing. Rád vám pomôžem. 😊

Trasa linky 21 v Bratislave je nasledovná:

Autobusová stanica
Krížna
Račianske mýto
Pod stanicou
Patrónka
Mokrohájska
OC Bory
T. P. Kolakoviča
Štefana Králika
Milana Marečka
Hradištná
Pri Sandbergu
Novoveská
Mlynská
Stn. Dev. Nová Ves
Zamajerské
Jána Jonáša, VW1
Jána Jonáša
Volkswagen, VW2
Linka 21 premáva každý deň od 4:23 do 23:53 s frekvenciou 1 až 20 minút12. Môžete si pozrieť cestovné poriadky, zastávky a mapy na Moovit alebo imhd.sk. Dúfam, že som vám pomohol. Prajem vám pekný deň. 🌞
Reakcia na: Viko #14:
To mi pripomína starý vtip, keď 486ka a Pentium pretekajú, kto rýchlejšie vypočíta príklad 2+2.

Pentium v sekunde odpovie "päť". 486ka šrotuje pamäť a po 30 sekundách povie "štyri".

Chvíľku je ticho a potom 486 hovorí "počuj Pentium, ale veď to si zle vypočítal".

Pentium odpovedá "no a? Hlavne že to bolo rýchlejšie"
Reakcia na: CePo #13:
ChatGPT hlavne nerozmýšľa, ono je to založené len na predikovaní ďalšieho slova. Čiže keď si naštudoval, že trasa linky je niekoľko názvov ulíc po sebe, vygeneruje pár náhodných ulíc - lebo "nechápe", že v realite je medzi nimi geografická súvislosť.
Reakcia na: SuchSoft #11:
Pri takychto otazkach treba znizit teplotu (uroven kreativity), aby daval faktograficke odpovede. Potom sa ale moze stat, ze nebude davat ziadne odpovede, kedze nebude vediet odpovedat a vymyslat si nemoze. Ak je konverzacia v slovencine, tak sa mozu aj tak objavit nespravne odpovede z dovodu zleho prekladu, ci uz otazky alebo odpovede.
Reakcia na: SuchSoft #11:
Umelá inteligencia vie vždy pravdu a nikdy si nevymyslí. Pravda je pre AI to, čo obsahujú vstupné dáta.

Alebo ako už raz dávno povedal Ján ChatGPT Strapatý:
„Vôbec nezáleží na tom, čo je pravda, ale čo povieš.“