Zmeny v prevádzke liniek bratislavskej MHD (od 13.2.2023)

Pre nepriaznivú finančnú situáciu hlavného mesta príde k viacerým obmedzeniam premávky MHD.

Z dôvodu zlej finančnej situácie hlavného mesta príde od 13. februára 2023 k obmedzeniu prevádzky viacerých menej vyťažených liniek, k zrušeniu minimálne využívaných liniek 27 58 a X70 a k čiastočnej úprave intervalov na vybraných linkách, keďže si mesto objedná menej výkonov MHD. Zároveň sa k tomuto dátumu obnovuje premávka posilových vysokoškolských spojov:

  • Linky 31 39 budú v pracovných dňoch premávať podľa cestovných poriadkov platných pre pracovný deň školského roka.
  • Na linke 87 budú opäť premávať posilové spoje od internátu Vlčie hrdlo k Ekonomickej univerzite.
  • Linka 184 bude opäť premávať v pracovných dňoch medzi Ekonomickou univerzitou a internátom Horský park (zastávky Prokopa Veľkého, Hroboňova).

Pripomíname tiež, že autobusy a trolejbusy budú na všetkých nácestných zastávkach zastavovať iba na znamenie.

Zrušené linky

  • Linka 27 premávajúca lokálne v Dúbravke bude zrušená.
    • Zastávky Pri Hrubej lúke, Moyšova, Tranovského, Cabanova, Konopné diely, Tulipánová a Vendelínska nebudú obsluhované žiadnou linkou.
    • Ako náhradu do oblasti Tranovského a Cabanovej ul. je možné použiť peší presun od linky 83 zo zastávok Homolova a Štepná, do oblasti ul. Pod záhradami presun zo zastávky Štepná a k OC Dubrawa je možný peší presun zo zastávky Pri kríži.
  • Linka 58 obsluhujúca Mierovú kolóniu a oblasť Technickej ulice bude zrušená.
    • Zastávky Technická, Bočná, Vihorlatská, Mierová kolónia a ZŠ Odborárska nebudú obsluhované žiadnou linkou.
    • Mierová kolónia bude dostupná peším presunom od zastávky Magnetová na Vajnorskej ulici (linky 4 196).
    • Pri ceste do oblasti Technickej ulice odporúčame použiť linky obsluhujúce zastávky Bojnická a Rádiová.
  • Linka X70 premávajúca medzi Novým Ružinovom a Prievozskou bude zrušená.
    • Zastávka Lúčna nebude obsluhovaná žiadnou linkou.
    • Ako náhradu v oblasti Nového Ružinova je možné použiť linky 70 a 74 z najbližších zastávok Piesčiny (smerom do centra) a Pálenisko (smerom k Novému Ružinovu).
    • V budúcnosti po vybudovaní novej zastávky obslúži oblasť Nového Ružinova linka 70.
  • Linka X31 zabezpečujúca posilové spoje medzi internátmi na Starých gruntoch a Trnavským mýtom bude zrušená.

Linky s obmedzenou prevádzkou

  • Linka 7 bude premávať iba v pracovných dňoch školského vyučovania.
    • Počas pracovných dní školských prázdnin ju nahradí v špičkách posilnená linka 3.
  • Linka 45 bude premávať iba počas špičiek pracovných dní, ráno v intervale 15 minút, popoludní každých 30 minút.
    • V ostatných časoch a cez voľné dni bude možné pri ceste k zdravotníckym zariadeniam na Kramároch použiť linky 42 a 49.
  • Linka 79 bude premávať celotýždenne iba v ranných a popoludňajších hodinách. Zároveň budú všetky spoje premávať od Stanice Podunajské Biskupice iba po Lieskovec. Ruší sa premávka do Ketelca a Topoľového.
    • Odchody od Stn. P. Biskupice budú o 6:18, 7:18, 8:18, 14:18, 15:18, 16:18, 17:18.
    • Odchody z Lieskovca budú o 6:29, 7:29, 8:29, 14:29, 15:29, 16:29, 17:29.
  • Linka 145 premávajúca medzi Jaskovým radom, Kramármi a Kolibou bude premávať iba počas pracovných dní v doterajšom rozsahu. Ruší sa premávka vo voľných dňoch.
    • Ako čiastočnú náhradu bude možné použiť linky 32 42 44 49 64.
  • Linka 147 premávajúca z Hodžovho námestia cez Slavín na Búdkovú bude  premávať iba počas pracovných dní. Ruší sa premávka vo voľných dňoch.
    • Zachádzky na Kalváriu budú vykonávané iba pri jazde z Hodžovho nám. na Búdkovú. V opačnom smere minibusy zachádzku na Kalváriu nevykonajú.
    • Pri ceste z Kalvárie na Hodžovo nám. je možné použiť linku 147 smerom na Búdkovú s prestupom na linky 44 a 47 smerom do centra, prípadne cestovať linkou 147 cez Búdkovú.
    • Zo zastávky Gorazdova je možný aj peší presun na zastávku Hroboňova k linkám 83 a 84 smerom na Hodžovo námestie.
  • Linka 151 premávajúca z Trnavského mýta okolo Slimáka na Lopenícku bude premávať iba počas pracovných dní v doterajšom rozsahu. Ruší sa premávka vo voľných dňoch.

Na linkách 1 3 4 9 50 53 68 80 88 a 95 budú v niektorých prevádzkových obdobiach upravené intervaly medzi spojmi.

Na linkách 72 96 98 budú počas voľných dní a na linke 47 cez pracovné dni školských prázdnin nasadzované menšie (12-metrové) vozidlá namiesto kĺbových.

Dopravný podnik patrí medzi veľkoodberateľov elektrickej energie, ktorá napája trakčnú sieť pre trolejbusy a električky. Od polovice minulého roka zrealizoval viaceré opatrenia zamerané práve na úsporu financií v súvislosti so spotrebou energií. Vzhľadom na rastúce ceny pohonných hmôt, výpadky príjmov samospráv, ale aj situáciu spôsobenú pandémiou, prichádza DPB od roku 2019 o milióny z rozpočtu. Iba pre rok 2023 bude tento negatívny
dopad predstavovať 35 miliónov eur ročne, preto je potrebné zaviesť aj ďalšie kroky zamerané na úsporné opatrenia," priblížil dôvody zmien hovorca DPB Martin Chlebovec.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Sebastian57 #394:
L69 robí školák iba pre Trnávku Studená - Bulharská..
Rieši sa tu spoj pre ZŠ Odborárska z Mierovej kolónie..
Reakcia na: david11 #392:
69
Reakcia na: david11 #392:
del
Reakcia na: SuchSoft #391:
Z ktorej linky tam je prejazd?
Reakcia na: david11 #390:
Premával bez prerušenia.
Reakcia na: 810zssk #389:
Tak ho museli obnoviť lebo nejazdil ani ten na začiatku a odporúčali im prestup električku a L51. Bol som v tom , že nechali ten čo jazdí zo Studenej na Trnávku.
Reakcia na: david11 #388:
Školák na ZŠ Odborárska jazdí.
Reakcia na: 810zssk #387:
nejazdí , teda ten na ZŠ Odborárska
Reakcia na: david11 #386:
Školák namiesto 58 jazdí.
Reakcia na: upravovač fotiek #372:
Keby sa chcelo dal sa vymyslieť školák ráno závlekom L51.
Odchod o 7:30 od Viva ísť cez Mierovú kolóniu. Otočka na začiatku sídliska. Nevynechala by sa žiadna zastávka. Predĺženie spoja by časovo vyšlo na 5-7 min. aj s prípadnými zápchami na Vajnorskej.
Reakcia na: 810zssk #384:
Oveľa nie ale predsa len je.
Reakcia na: S499.1023 #383:
Rozumiem ti, bola to trochu hyperbola, ale neviem či dnešná doba ňuňu reprezentatívnych autobusov, kým niektorým lokalitám úplne rušíme MHD je oveľa lepšia.
Reakcia na: 810zssk #375:
No, volať po neobnovovaní vozidlového parku, nákupe najlacnejších komponentov s prirážkou na sponzorovanie katolíckej cirkvi a zmene hlavného predmetu podnikania DPB na organizovanie zájazdov na sväté púte, to fakt nie.
Reakcia na: TomJ #379:
Dúfam, že už nebudú žiadne ďalšie redukcie nosnej električkovej dopravy. Za posledné roky sme si ich "užili" viac než dosť.

Šetriť na výkonoch (ak už) by sa malo tak, aby nedošlo ku zrušeniu dopravnej obsluhy niektorých častí mesta (napr. predĺžením intervalov 95 v časoch, kedy je málo využívaná).
Mám návrhy na šetrenie, ktoré tu ešte myslím neboli:
83: cez voľné dni po cca. 20:30 predĺžiť intervaly z 10 min. na 15 min.
84: skrátiť premávkové hodiny do cca 20:30, večer v časoch nižšieho dopytu možnosť využiť súbežné linky 83 a 99
93: cez voľné dni každý 2. spoj v smere z Hlavnej stn. zo Smolenickej odkloniť na Holíčsku (na Vyšehradskú cez voľné dni len každý 2. spoj z Hlavnej stn.). Dnes je Smolenická - Vyšehradská pracovné dni dopoludnia interval 10 min., ale cez víkend 7,5 min., bolo by 15 min., vo zvyšku trasy (Hlavná stn. - Smolenická) by samozrejme víkendovej 93 zostal interval 7,5 min. Úspora km/kolo cca 3,2 km, v časoch, keď nejazdí 94 je na Holíčskej miesto.

Žiadna redukcia výkonov nie je dobrá, ide o snahu nájsť najmenšie zlo.
Reakcia na: 810zssk #375:
Ďurkovského s CNG Zacharom fakt nie. Za ich éry sa bratislavská MHD dostala na dno. Zanechali nám prestarnutý vozový park vo všetkých trakciách a z toho plynúce dlhodobé problémy s výpravou.
Reakcia na: TomJ #379:
Však už onedlho sa dozvieš 😛
Reakcia na: 810zssk #375:
Pri tomto sa človek začína desiť toho, aké redukcie vymyslia nabudúce. Lebo tu na fóre padlo niekoľko dobrých návrhov, no mám taký pocit, že oni vyberú ten najhorší alebo aj niektorý na pohľad dobrý zrealizujú polovičato.
Reakcia na: Jozin z Bazin #376:
Pozor, Vallovci a najmä ich DPB úderka s progresivizmom nič nemajú. Napr. rušiť MHD do Lieskovca aby si po Petržalke behal každých 5 minút s 95 je presný opak progresívnych hodnôt. Tyranizovať ľudí vo Vrakuni nasadzovaním vrakov tiež.

Momentálny koncept DPB je tváriť sa ňuňavo pred privilegovanými skupinami obyvateľov a ostrakizovať tie ostatné (viď napríklad aj 163). To okolo progresivizmu ani neprešlo.
Reakcia na: 3pa3ck3 #373:
Tá veta je z rovnakého cesta ako klasické dpb paragrafy "cestujúci by to zneužili", "použite inú formu dopravy" apod. A ja som si myslel, že táto doba je už za nami. Holt, zatuchnutú mentalitu nevyvetráš 😃
Reakcia na: 810zssk #375:
Ten diletantizmus, čo vyvádzajú "progresívci" na magistráte s DPB je v podstate takým mikrosvetom, ktorý poodhaľuje ako by to asi vyzeralo na Slovensku, keby títo "progresívci" vyhrali aj parlamentné voľby. Samá prezamestnanosť (hlavne PR), výsledky diskutabilné, šetrí sa na nesprávnych miestach, tam kde sa má šetriť sa naopak rozhadzuje atď. Škoda reči.