DPB hľadá vodičov i mechanikov pre nové hybridné trolejbusy

V sobotu 11. júna si záujemcovia môžu vyskúšať šoférovanie prostriedkov MHD v Depe Trnávka.

Mestský dopravca organizuje v sobotu 11. júna 2022 skúšobné jazdy, počas ktorých si záujemcovia môžu zašoférovať trolejbus i autobus v depe pod dohľadom inštruktora. Nástupný plat vodičov je 1300 - 1800 eur, mechanici si zarobia 1000 - 1700 eur.

Dopravný podnik Bratislava (DPB) pripravuje pre hlavné mesto inovovaný dopravný systém - hybridné trolejbusy s batériovým elektromotorom. Pôjde o najmodernejšie vozidlá na Slovensku kombinujúce všetky výhody súčasných trolejbusov, autobusov i elektrobusov. Prvých 50 “hybridov” sa pripravuje do výroby a aby bol ich štart úspešný, DPB už teraz hľadá nových kolegov, ktorí budú nový dopravný prostriedok riadiť a opravovať. Zároveň prijme aj nových šoférov autobusov pre plánované rozšírenie prevádzky.

Dopravca organizuje túto sobotu 11. júna deň skúšobných jázd v Depe Trnávka, kde záujemcom umožní sadnúť si za volant vozidiel MHD, a to pod dohľadom inštruktorov v uzavretom areáli. Pokiaľ sa im práca zapáči, budú sa môcť registrovať u personalistov DPB. Akcia začína o 10:00 a končí o 14:00, prístup do depa je z vrátnice na Bojnickej ulici. Nie je potrebná žiadna predošlá registrácia, povinnosťou je mať iba vek minimálne 24 rokov a vodičský preukaz skupiny B.

Prvé hybridné trolejbusy začnú jazdiť v Bratislave budúci rok, ale nových kolegov prijímame už teraz. Chceme si ich najprv dôkladne zaškoliť na súčasných autobusových a trolejbusových linkách, pričom tí najšikovnejší dostanú o pár mesiacov možnosť podieľať sa spustení nového dopravného systému v Bratislave,” hovorí Martin Rybanský, predseda predstavenstva DPB.

Okrem šoférov hybridných trolejbusov príjme bratislavský dopravca aj nových šoférov autobusov, klasických trolejbusov, električiek i mechanikov na všetky dopravné prostriedky. Noví kolegovia sa môžu tešiť na najlepšie podmienky na trhu. Záujemcom DPB ponúka férový plat a množstvo benefitov. Napríklad preplatenie kurzu na rozšírenie vodičského oprávnenia, príplatkov aj nad rámec zákona, príspevok na ubytovanie a mimobratislavským uchádzačom preplatí aj náklady spojené s cestovaním za prácou. Vodiči DPB dostávajú kompletný servis a nemusia sa starať o údržbu alebo poistné udalosti. Atraktívny je i neustále modernizovaný vozidlový park. Dopravný podnik prijme ľudí na hlavný pracovný pomer, ale aj na kratšie úväzky.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LUK #33:
Na abus nie je myslím povinná audiometria a pri dráhovej doprave sa robí očné vyšetrenie na anomaloskope. Tie požiadavky podľa vyhlášky pozná lekár pracovnej zdravotnej služby alebo posudkový lekár a tebe doručí len konečný verdikt. Rozdiel je napríklad vo farbocite, ale aj v počte dioptrií - pri dráhovej doprave sú to na vstupnej prehliadke maximálne 4 dioptrie, pri skupine D je to 8 dioptrií.
Reakcia na: S499.1023 #32:
nezbadal som rozdiel v prehliadke na Abus a Tbus
Reakcia na: Ike #31:
Už nepoznám dokonale SK podmienky ale v ČR nemusíš mať napríklad taký dokonalý farbocit, aj dioptrií môžeš mať viac.
Reakcia na: Solider #26:
+ #29

Mate pravdu. Ja som do kurzu išiel s tým, že idem na trofel a v "náleze" mam že som spôsobilý na trofel. Každopádne, úprimne si neviem predstaviť, čo môžem nemať na autobus a musím mať na trolejbus. Inak pamätám si ze to bola ultra podrobna prehliadka. Už chýbal len výter zadku 🤣🤣🤣
Reakcia na: Solider #20:
Rozumiem, že nie každý chce ísť na autobus, ale nebolo by lepšie, ak by mali výcvik na TNS12 a 27Tr všetci vodiči? Pri 4/5 typoch vozov by snáď nemal byť problém s tým, aby mali všetci vodiči papiere na všetko.
Reakcia na: Ike #24:
Nie je to to isté. Myslím, že aj tu na iMHD by sa našla kopa ľudí, ktorí "dráhovú" zdravotnú prehliadku nezvládli a jazdia v pohode s autobusom. Nehovorím, že to tak je správne ale "dráha" je svet sám pre seba.
Reakcia na: Solider #26:
Presne tak ako píšeš. Len som nechcel spamovať detailami.

Abus
6,85€ - 7,11€/hod. + 10% mesačná výkonnostná odmena

Tbus
7,28 - 7,56 EUR/hod. + 10% mesačná výkonnostná odmena

E
6,29 - 6,54 EUR/hod. + 10% mesačná výkonnostná odmena
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Plus dalsia vec je, ze divizia autobusy len velmi neochotne pusta ludi na trolejbusy, aktualne sa to riesi stylom ze sa kurz robi pocas osobneho volna. To znamena ze 4 dni jazdis normalne s busom a potom si este robis trolejbusovy kurz. Co tiez nie kazdeho zrovna laka.
Reakcia na: Ike #24:
Pretože na trolejbusy sa nevydáva držiteľovi osvedčenie o zdravotnej spôsobilosti, ale zasiela sa len zamestnávateľovi spolu s výsledkom lekárskej prehliadky. Na papieroch zo zdravotnej prehliadky máš uvedené, či si spôsobilý, spôsobilý s podmienkou alebo nespôsobilý na vedenie posudzovaného typu vozidla. Ako píše 0000, lekárske prehliadky na dráhové vozidlá sú prísnejšie než na skupinu D, a mnohých odstavia.
Reakcia na: Ike #24:
Ide o to podľa ktorej vyhlášky si posudzovaný, podľa toho ťa lekár má vyšetriť (či to tak aj urobí je na ňom).

Keď si pozrieš rozsah a kontraindikácie na Abus a Tbus, tak sú tam značné rozdiely.

A samostatná čerešnička je vlak.
Reakcia na: N/A #23:
Pozerám svoje papiere a ani v doklade o zdravotnej spôsobilosti, ani psychickej spôsobilosti a ani v doklade o kvalifikácii nemám uvedený trolejbus. Je to imho to isté a jediný rozdiel je, že musíš absolvovať kurz, skúšku a dostať preukaz vodiča dráhového vozidla.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Spýtam sa inak.

Oplatí sa rozširovať si kvalifikáciu, náročnosť lekárskych prehliadok, atď.?
Reakcia na: Solider #20:
Môžem to potvrdiť. Ja som si v autobuso-autoškole rýchlo zvykol na autobus (to si každý, kto nemá problém s jazdením na osobnom aute) a mal som to už v rukách. Jediné, čo mi nedávalo spať bol zadný previs, ktorý, nech som skúšal, čo som skúšal, vždy sa správal inak 😃

A potom prišiel trolejbus. A tam, kde som s autobusom išiel pomaly, som zrazu musel s trolejbusom ísť rýchlo (zotrvačnosť) a tam, kde som s autobusom mohol ísť rýchlo, tam som musel ísť pomaly (výhybky, kríženia). Do toho sledovať palice, indikátory výhybiek (na to som fakt zabúdal), lokálne spomalenia, nahadzovanie palíc (v autoškole aj 4-5x za jazdu) - nechtiac som zablokoval križovatku Vlárska (dva smery) a vodiči IAD ma zabíjali pohľadom keď som zmätkoval pri nahadzovaní palíc 😂 . Inštruktor bol právom nahnevaný, lebo som odignoroval škatulu <>.

A nič z autobusu neubudlo, to čo spomínam, boli nové veci. Dosť ľudí sa radšej vráti k autobusu a má svoje pohodlie.

Ale aby som to nehejtil, pre mňa bola každá jazda trolejbusom pozitívny zážitok a kedykoľvek by som si to zopakoval.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
To vôbec nie je také isté, či sa medzi vodičmi autobusov nájde dostatok ľudí, ktorí budú ochotní ísť na trolejbusy. Dnes tú možnosť majú a záujem nie je veľký. Dávať pozor na palice nie je pre každého. Veľký záujem však aj tak neočakávam, možno zopár nalomených ľudí zvnútra by presvedčila motivačná odmena aspoň v štvorcifernej výške. Zvonku 30-40 ľudí ľahko nenájdeš.
Reakcia na: Urbanway 2423 #18:
Na 25tr su prideleni soferi resp je vyclenena partia zopar šoférov ktori jazdia len 33. Ironia je ze su tam podaktorí stale uz od 2006 kedy zacali tbusy na 33. Vozidla si vsak striedaju medzi sebou.
Reakcia na: N/A #2:
Ale veď vodiči autobusov si zvyknú rozširovať kvalifikáciu na trolejbusy, prečo by to malo byť v tomto prípade problém? Myslím si, že zo všetkých vodičov by sa našlo celkom dosť vodičov, ktorí by boli aj spôsobilí a mali by o to aj záujem.

Inak, na tieto nové trolejbusy budú teda pridelení vodiči? U 24M to dáva zmysel, ale je to nutné aj pri TNS12 a 27Tr, sú pridelení vodiči aj na degeše, príp. 25Tr?
Reakcia na: martin6310 #12:
Verzia zákona platná od 01.01.2023:

(1)
Minimálny vek na udelenie vodičského oprávnenia je
a) 15 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny AM,
b) 16 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A1 a B1,
c) 17 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny B a T,
d) 18 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A2, BE, C1 a C1E,
e) 21 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny C, CE, D1 a D1E,
f) 24 rokov pre žiadateľa o udelenie vodičského oprávnenia skupiny A, D a DE.

Vodičské oprávnenie skupiny D možno udeliť aj žiadateľovi, ktorý dovŕšil vek 21 rokov a je príslušníkom ozbrojeného bezpečnostného zboru, ozbrojeného zboru, Hasičského a záchranného zboru alebo profesionálnym vojakom.

Vyzerá to tak, že potrebnú zmenu ešte neschválili.
Reakcia na: Šofér711 #15:
Tak akcia sa koná ešte v čase, keď vodič autobusu musí mať aspoň 24 rokov. Myslím, že ak sa bude podobná akcia konať v budúcnosti, už tam bude minimálny vek 21r.
Reakcia na: 3pa3ck3 #14:
Ja neviem. Ja mám o pár týždňov 24 a nemôžem si prísť zajazdiť, pýtal som sa