Vážení cestujúci!!!
Rok 2021 - rok nenaplnených očakávaní a neočakávaných prekvapení - prekvapivo nie práve príjemných prekvapení čochvíľa skončí a bude nahradený novým (snáď nebude meškať).
Podotýkame, že nový rok vzišiel z transparentného výberového konania, ktorého jediným kritériom bolo, aby bol lepší ako rok predchádzajúci. Ostatní neúspešní uchádzači namietali, že kritériá sútaže boli diskriminačné (napríklad vopred stanovený počet číslic 2 v čísle roku) a preto roky 2023, 2024 a 2025 zo súťaže vypadli a zrejme budú čakať na svoju príležitosť.
Nový regionálny dopravca
Okrem nového roku nedávno prekvapil aj nový autobusový dopravca pre Bratislavu aj jej samonosný kraj. Prekvapením bolo, že súťaž nevyhral tradičný a osvedčený dopravca Slovenské čiary, ale iný, dokonca zahraničný dopravca.
Podľa neoficiálnych informácií sme sa dozvedeli, že za neúspechom tradičného a rokmi osvedčeného dopravcu môže byť aj ich zaslaná ponuka, ktorú zrejme omylom zaslali miesto formátu PDF v osvedčenom formáte ich zastávkových cestovných poriadkov a ktorej nikto z členov hodnotiacej komisie nerozumel.
Od začiatku konca roka 2021, konkrétne od 15. novembra, teda prímestskú dopravu začal prevádzkovať nový dopravca Arrivederci mobilität solušn. Teda začal ako začal...
Samozrejme, prvý deň sa nezaobišiel bez pochopiteľných drobných a ospravedlniteľných nedostatkov ako zmätok a nevypravenie vyše 30% spojov, rovnako ako všetky ďalšie dni.
Nový dopravca sa snažil použiť tradičné vysvetlenie problému - „všetci sú na obede", „vodič má prestávku", prípadne „vodič aj vozidlo sa stratili", neskôr boli použité aj netradičné a ťažšie overiteľné argumenty ako napríklad tvrdenie, že na linky boli nasadené nové vozidlá SQR invisible 12,34, ktoré z pochopiteľných dôvodov nikto nikdy nevidel.
BSK (Bláznivý srandistický komik?) dal dopravcovi jasné ultimátum, že vzniknuté problémy musí vyriešiť do dvoch týždňov a ak nie, tak aspoň do dvoch mesiacov. A ak to nebude ani do dvoch mesiacov, tak aspoň do dvoch rokov by to bolo fajn.
Dopravca Arrivederci prisľúbil, že zoženie vodičov autobusov od Ukrajiny po Uzbekistan a po intenzívnych rokovaniach s krajom je prekvapením dohoda, že dopravca v snahe zlepšiť svoje meno upraví svoj názor nádor názov tak, že zo súčasného názvu Arrivederci mobilität solušn vypustí posledné dve slová:
„Súťaž na zabezpečovanie verejnej dopravy v kraji berieme ako cennú skúsenosť, z ktorej sa máme možnosť poučiť a zároveň získať skúsenosti do budúcna pre pripravovanú súťaž na nového železničného, lodného-vodného dopravcu a tiež prevádzkovateľa bratislavského metra," vyjadril sa so slzami na krajíčku župan Karol Krajíček.
Vianočný trolejbus
V uliciach mesta sa po Vianociach bez varovania a bez PR kampane objavil aj Vianočný trolejbus. Hovorkyňa opravného podniku Platnenka Obohratá na náš dotaz ohľadom predmetného vozidla poskytla nasledujúce vyjadrenie:
Vianočná električka K2G #7085 sa na križovatke pri Úrade vlády zrazila s koňom a po tejto nehode ostala električka aj kôň v nepojazdnom stave. Pracovníci podniku sa rozhodli využiť túto skutočnosť tým spôsobom, že z električky odstránili vianočný polep a tento následne znovu nalepili na trolejbus Škoda 21 Tr #6401. Ako to dopadlo zachytáva fotografia vozidla na linke 44.
Po Vianočnej električke, Kabriobuse, Sánkobuse, Autobuse smrti a vozidle zimnej údržby zastávok tak podnik získa ďalšie netradičné vozidlo určené pre zlepšenie nálady zákazníkov ako aj zlepšenie imidžu podniku.
Okrem toho, že trolejbus bol tematicky vyzdobený zvonka aj zvnútra, novinkou je tiež držiak na sánky/boby alebo bicykle, umiestnený vpredu pod čelným sklom. Postupne by mali byť takýmito, alebo onakými držiakmi vybavené všetky trolejbusy jazdiace na exponovanej linke 44 na Kolibu.
Vôňa Turecka a inovácie z JRD Lechtavý
S príchodom nových autobusov Otokar Kent C 18,75 prišla do Bratislavy aj nová vôňa, vôňa Turecka. Každý si predstaví baklavu či kebab, no pre zástupcov JRD Lechtavý to nebola vôňa, ale skôr zápach, ktorý cítili až na družstve v Lechtavách (tentokrát to však nebol maštaľný hnoj). Inžinieri z pridruženej výroby SBOR Lechtavý sa nemohli prizerať na úspech doposiaľ nepoznaného výrobcu autobusov v Bratislave, a preto začali okamžite konať.
Výrobca sa premenoval na SOROKAR (lebo je to vraj atraktívnejšie) TENT (mechanici v továrni stanujú, aby to stihli poskladať) ABC (abeceda zjedla deda) 18,76 (lebo 18,76 je viac ako 18,75 - konkurenčná výhoda). Aby sa nám SOROKAR dostal až pod kožu a vyvolával zápal stredného ucha, inzeruje svoje autobusy aj v telenákupnom pásme. Cena je taktiež prispôsobená požiadavkám dopravcu, a preto ponúka pri okamžitom verejnom obstarávaní bezkonkurenčnú cenu 254 949,99€, čo je o 1 cent lacnejšie ako ponúkol posledný výherca súťaže!
Otokar a divoká ešemka
V uplynulých dňoch po vianočných sviatkoch pre(d)biehali skúšobné jazdy autobusov Otokar a našim šotofotoaparátom sa podarilo zachytiť nevídaný jav - súboj autobusov o evidenčné číslo.
Karosa ŠM 11 #3350 naháňa Otokar po tom, ako sa dozvedela o použití rovnakého evidenčného čísla na inom autobuse. Zbesilá naháňačka začala ešte v depozitári historických vozidiel, pokračovala cez celé mesto, no napokon sa Otokar zľutoval a počkal Karosu na Najdlhších autodieloch, aby sa nerozsypala na klzkých zimných cestách. Karosa, ty žiarlivka jedna!
Automaty v prevádzke aj počas osláv nového i starého roka!
Opravný podnik Bratislava to zase vyopravoval a v spojení s oddelením pyrotechniky a balistiky Policajného zboru vyhotovil nové modely automatov, ktoré budú odolné najmä voči útokom pyrotechnickej mládeže, ako aj hysterickým dobiehačom na zastávku na poslednú chvíľu, čím sa zároveň zvýšia príjmy z pokút.
Prvý model je Ekomat NeCeStuj 2000, ktorý je plne zabezpečený voči útokom pyrotechniky a zároveň dôkladne znemožňuje zakúpenie cestovného lístka. Automat je však stále v prevádzke, keďže je napájaný elektrickou energiou, takže voči prípadnej kritike verejnosti sú pripravení dispečeri s multimetrami v ich Hundajoch, ktorými môžu médiám dokázať, že sú skutočne v sieti.
Druhý, medzi mládežou obľúbenejší, model automatu je Ekomat ExPloDuj 2105, ktorý zabezpečí explóziu automatu aj bez potreby vlastnej pyrotechniky. Cestujúci vhodí jednotný poplatok 5c 10c 20c 50c 1€ 2€ (ale iba v tomto poradí) a následne mu automat pripraví zápalnicu a výbušnú látku. Keď je tento proces hotový, rozsvieti sa zelené svetlo "Pripravený na odpal," čím môže cestujúci stlačiť červené tlačidlo "Odpáliť," ktorým sa začne proces odpalu. Keď sa rozsvieti červené svetlo "Exploduje," cestujúci má čas do najbližšieho príchodu prostriedku mestskej hromadnej dopravy (pri regionálnom by automat nevydržal toľko čakať) a následne presunie mince do zbernej nádoby, čím sa aktivuje samotná explózia.
Opravný podnik Bratislava využíva špeciálne psychologické postupy pre mládež, čím im chce zaručiť dobrý pocit z explózie, no zároveň si chráni svoje automaty. Akonáhle mládež odíde prostriedkom mestskej hromadnej dopravy (regionálny ešte stále neprišiel), automat imituje zvuk explózie a aktivuje odparovač vodnej pary, aby vytvoril dojem skutočného výbuchu a úspešného vandalizmu.
Vážení cestujúci!!!
Dúfame, že v novom roku vám budeme môcť prinášať už len pozitívne (potvrdené RTO-PCR testom) správy. Z predpripraveného zoznamu námatkovo vyberáme niektoré chystané tituly: Električková trať do Petržlenky bola slávnostne otvorená v rekordnom predstihu, OPB porazil vírus CoBID, regionálny dopravca Arrivederci vypravil svoje spoje v rozsahu 120 %.
Na zdravie a dovidenia (arrivederci) v roku 2022!!!