Regionálne autobusy v IDS BK do konca februára vozia cestujúcich bezplatne (1.1. – 28.2.2022)

Bratislavský kraj prichádza s kompenzáciou pre cestujúcich za kolaps autobusovej dopravy.

Bratislavský samosprávny kraj poskytne cestujúcim v regionálnej autobusovej doprave na linkách v rámci Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK) počas januára a februára 2022 bezplatnú prepravu. Kraj túto kompenzáciu cestujúcim za nevydarený štart nového regionálneho dopravcu prefinancuje zo sankcií, ktoré dopravcovi udeľuje za každý deň až do zabezpečenia výpravy na úrovni 95 % spojov. Za prvých 31 dní kraj vyčíslil pokutu na 930-tisíc €. V akom rozsahu budú regionálne autobusy premávať v januári, sa zatiaľ odhadnúť nedá, dopravca už avizoval, že stopercentná výprava to zrejme stále nebude.

Cestujúci, ktorí využívajú jednorazové cestovné lístky, si v januári nebudú musieť v regionálnych autobusoch na linkách 205799 kupovať cestovné lístky.

Cestujúci, ktorí majú zakúpený predplatný cestovný lístok (PCL) s minimálne jednou regionálnou zónou v období od 15.11.2021 do 31.1.2022, dostanú neskôr kompenzáciu vo forme bonusového bezplatného predplatného lístka, ale až pri zakúpení ďalšieho PCL a po termíne spustenia tejto akcie (predpoklad spustenia akcie je počas jari 2022). Bonusový bezplatný PCL bude potom vygenerovaný s platnosťou 1 mesiac (v prípade držiteľov 30- a 90-dňových PCL), resp. 2 mesiace (v prípade držiteľov ročných PCL).

Cestujúcich, ktorí majú zakúpený PCL len pre zóny 100 a 101 (mesto Bratislava), sa táto kompenzácia týkať nebude.

Dodajme, že dopravca Arriva Mobility Solutions už od novembra prepravuje cestujúcich na niektorých spojoch bezplatne. Ide o spoje vykonávané väčšími osobnými vozidlami súkromných firiem, ktoré Arriva zazmluvnila na výkon časti autobusových spojov v regiónoch Pezinok a Senec.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #103:
Kúpil si si v Tescu pokazený jogurt? Hm, tak to nás mrzí, na, tu máš ďalší pokazený jogurt zadarmo, ako prejav nášho ospravedlnenia.
Reakcia na: 810zssk #98:
Ten istý zákon však koordinátora považuje za dopravcu (§ 3 ods. 3 56/2012 Z. z.)... 😂

Takže, neexistuje prekážka v tom, že by koordinátor nemohol vydať PP, problém bude v tom, že koordinátor nemá s dopravcom zmluvný vzťah na úrovni objednávateľ - poskytovateľ ako to predpokladá spomínaný odsek, či?
Reakcia na: Miro #102:
Čo z toho keď ich ani neodvezie kvôli malej kapacite?
Reakcia na: N/A #99:
Ale majú to zadarmo.
Reakcia na: Petto #100:
Už jedine tým Ilavčanom pod volant poslať nejakú ambicióznu cestujúcu. 😆
Reakcia na: N/A #99:
Furik sa neda pripojit k tym dodavkam ?
Mal som možnosť na Patrónke čakať na PAD a prišli dodávky do Marianky a pripomínalo mi to Titanic, kde sa vyberalo, kto pôjde na loďku a kto nie. Najprv išli ženy a dôchodci, potom de..a potom sa už nezmestili. Totálny fail, asi 15 ich tam zostalo. 😂
Reakcia na: Ike #96:
Ja ale nerozumiem prečo si vydávania PP montujeme dopravcov ktorí jazdia v systéme niekoho iného. Zákon sa na to stále pozerá cez koncept kde dopravcovia spolupracujú medzi sebou, nie koncept kde dopravca je súčasťou nejakého systému a jazdí podľa jeho pravidiel.

Nariaďovanie znenia PP ktorý ma vydať niekto iný je podľa mňa problematické - pri prvom PP v rámci zákazky sa to dá, neskôr už potrebuješ dohodu s dopravcom.

Je nelogické aby dopravca vydával PP pre linky kde jazdí v rámci IDS.
Reakcia na: 810zssk #95:
súhlasím aj to je cesta (a možno aj lepšia len ma hneď nenapadla). viem si predstaviť situáciu kedy by integrátor vydával nejaký "všeobecný" PP, ktorý by museli akceptovať všetci dopravcovia zapojení v IDS.

Čo sa týka FB postu, je namieste otázka, čo viedlo BID pustiť von takúto informáciu- musel vedieť že na to aby sa jej ľudia dožadovali neexistuje žiaden hmatateľný základ 🤔
Reakcia na: 810zssk #95:
Podľa mňa tu nie je dôvod niečo meniť. Aký je rozdiel medzi tým, že integrátor na základe interných dokumentov a zmluvy nariadi dopravcom znenie PP, ktorým si dopravcovia splnia zákonnú povinnosť a tým, keď to spraví integrátor vo svojom mene?

Chápem, že integrátor nie je nadriadený dopravcom, ale stále platí, že dopravcovia sú v IDS dobrovoľne a ak sa nevedia dohodnúť na PP, tak je v princípe jedno, z koho strany je iniciatíva.
Reakcia na: Minko #94:
PP oficiálne vydávajú dopravcovia, ale reálne ho tvorí koordinátor. Takže tento rozpor je výsledkom procesu v BID.

Pokiaľ ide o legislatívnu zmenu, tam vidím priestor na to aby PP vydával priamo koordinátor. Ale rozhodne si nemyslím že facebookový post by mal byť nadradený PP. Ak dnes riešime problém s tým že vodiči často nedodržujú predpisy, tak nevnímam ako veľkú pomoc to že teraz vodičom začneme hovoriť aby predpisy ignorovali, lebo platí niečo iné.
Reakcia na: 810zssk #93:
lenže tu vzniká zásadná nekonzistentnosť, ktorú je potrebné riešiť. Alebo by potom BID-ka mala tiež zvažovať svoje kroky a dohodnúť sa kedy bude zmena PP a svoje zmeny pustiť na svetlo sveta až vtedy, lebo tak vzniká situácia kedy nám "nadriadená inštitúcia" v rámci BID tvrdí niečo iné, PP dopravcu tvrdí niečo iné a je vydávaný na základe právneho predpisu nadriadeného BID a v konečnom dôsledku to vyzerá že cestujúci je len povinný substrát, ktorého tieto inštitúcie iba trpia. Alebo je na mieste (nepoznám detailné znenie zákona teraz) aby sa ustanovila existencia predpisu ID v regióne aj v zákone a postavil ju zákon nad PP. Lebo takto máme BID len v role štatistu.
Reakcia na: Minko #92:
PP je záväzný predpis vydávaný na základe zákona. Toto určite nie je cesta. Skôr už potom počkať do termínu najbližšej aktualizácie PP.

Hlavne preboha nech v tom je nejaká konzistentnosť.
Reakcia na: Valec #91:
z uvedeného dôvodu by sa ale malo uplatňovať pravidlo, že platí v prvom rade to čo stanoví BID ak je PP v nesúlade s normami BID. V opačnom prípade je nám celý BID nanič.
Reakcia na: Minko #86:
O možnosti nástupu aj druhými dverami pri ceste po BA v smere do centra bolo definitívne rozhodnuté v čase, kedy bol dodatok zmluvy (obsahujúci aj PP) asi 2 týždne na podpisovom kolečku. Takže boli dve možnosti - odložiť to na neskôr (podpis zmluvy trvá cca mesiac), alebo nechať zatiaľ tak znenie v PP.
Vzhľadom na závažnosť zmeny zostalo znenie PP bez zmeny, a upraví sa pri najbližšej inej zmene (už teraz vieme, že tých úprav tam vo vzťahu k PAD bude viac).
Reakcia na: Cancer #88:
Áno, to je jediný komentár, ktorý by k tomu pasoval. Ale z neho nijako nevyplýva, že "BID na FB argumentovala tým, že vodič musí mať prehľad o počte cestujúcich vo voze".

V januári bola zavedená bezplatná preprava, nie nástup všetkými dverami (tie dve veci treba rozlíšiť). Nástup druhými dverami nebol zámerne zavedený, aby sa predišlo prípadným konfliktom pri tom, keď bezplatná preprava skončí. Ono aj cez tie predné dvere dokážu cestujúci nastúpiť rýchlejšie ak sa nekupujú/nekontrolujú lístky. Takže ak má byť zároveň dodržaný CP a zároveň sa nešuchať na cestách/nevetrať na zastávkach, nie je potrebné na ten mesiac (medzičasom dva) zavádzať aj nástup druhými dverami.

Inak tie nadväznosti príspevkov a (ne)označenie osoby hádže FB častokrát dosť zvláštne a inak to vyzerá na webe, na mobilnom webe a inak v aplikácii.
Reakcia na: 3pa3ck3 #87:
a predpis v BID-ke sa nemenil ešte skôr? 🤔
Reakcia na: Valec #85:
Našiel som vám to pán Války, zrejme myslel tie komentáre pod príspevkom na odkaze nižšie, kde bolo odpovedané namosúrenej cestujúcej niečo v zmysle „čo sa sťažujete na sardinkáreň vo vozidle ak nebola prekročená kapacita vozidla“ – zrejme aj preto, že to nebolo dané ako odpoveď na namosúrenú cestujúcu, ale pod komentár, ktorý sa pýtal na nástup prvými dvermi bez toho aby namosúrená cestujúca bola označená v tom komentári (čo by naznačovalo, že je to pokračovanie toho vlákna).

Dávajte si pozor na to čo/ako BIDka odpovedá. 😉

https://www.facebook.com/idsbk.sk/posts/1963257073857956

Teda prečo nieje povolený nástup aj zadnými dverami keď je doprava zadarmo nebolo zodpovedané. Poviete nám všetkým ten dôvod teraz?
Reakcia na: Minko #86:
Aktuálna verzia PP platí od 15.11.
Reakcia na: slavius #80:
samozrejme, otázkou je, prečo je PP taký ako je, keď BID bol zmenený tuším ešte pred nástupom Arrivy 🙂