Jarné električkové novinky

Staršie električky sa začínajú opäť postupne červenať.

V uplynulých dňoch sa po oživení prepravných nárokov do premávky po niekoľkomesačnej prestávke začali postupne vracať električkové súpravy typu T6A5 a rôznych verzií T3. Dopravný podnik využil túto prestávku aj na nainštalovanie bezpečnostného kamerového systému do týchto električiek. Cestovanie električkami by tak malo byť zase o niečo bezpečnejšie a očakávame, že aj kultúrnejšie, keďže kamery by mohli odradiť vandalov čmárajúcich po interiéroch zadných vozňov električiek.

Dopravný podnik sa tiež vrátil k aplikácii celočervených náterov aj na staršie električky T6A5, T3P a K2S. Celočervený náter sa na starších električkách začal aplikovať v roku 2006 v súvislosti s propagáciou hlavného mesta "Little big city". Neskôr sa od propagácie mesta upustilo a niektoré električky tak dostali len celočervený lak bez dodatočných nálepiek, prípadne zostali celočervené po odlepení reklamy. V rokoch 2015 - 2017 niektoré električky (7951+7952, 7301+7302, 7102) dostali v rámci veľkých prehliadok v ústredných dielňach opäť svoje pôvodné nátery v kombinácii červenej, modrej a striebornej farby, zároveň však ďalšie vozne dostali v roku 2017 červený lak (7106, 7121). V ďalších rokoch nejednotnosť aplikovaných náterov pokračovala, pri prehliadkach sa znova električky nelakovali do červenej, ale obnovoval sa lak v pôvodných farbách (aké mali pred prehliadkami).

V tomto roku sa opäť v uliciach mesta objavilo viacero električiek, ktorým bol pôvodný náter pri veľkých prehliadkach vymenený za celočervený:

  • T6A5: 7919+7920
  • K2S: 7103, 7117
  • T3P: 7787+7788

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #17:
Armstrong Nixonovi: Pán prezident, Rusi nás predbehli, už sú tu a natierajú Mesiac na červeno.
Nixon: Zachovajte kľud a počkajte, až skončia.
Armstrong: Šéfe, už skončili. Celý Mesiac je červený.
Nixon: Tak teraz vezmite bielu farbu a napíšte cez to Coca-Cola.
Červený náter je super, už len z týchto dôvodov - električka je dobré viditeľná už z diaľky, nesplynie s okolitým prostredím, aj za zníženej viditeľnosti; je to branding mesta a zároveň jedna farba použitá na čele vozidlo je malý príspevok k zníženiu vizuálneho smogu a používaniu farieb. 🙂 Aj Záhreb má svoje električky v typickej modrej farbe, bez ohľadu na vek vozidla
Reakcia na: Minko #14:
Už v minulosti som sledoval, ako Praha konzekventne všetky T3 vybavila hranatými smerovkami, zadným ovládaním, cúvacími a magnetkovými svetlami, zatiaľ čo v Bratislave naopak, podľa toho, ako to vodiči a dielenskí kradli, jeden voz mal len cúvačku, iný len prídavné brzdové svetlá a tretí nič.
Reakcia na: Andy #5:
aha takže čistý Balkán, za pár rokov si vymyslíme ešte lepší font tak ešte novšie vozidlá dostanú zase iný až budeme mať X druhov vozidiel rôzneho veku a fontu. To už rovno mohli na starých strojoch nechať staré fonty aj na digitálnych transparentoch a Roboto dávať iba na najnovšie 😉
Reakcia na: Trammat #11:
Kamery sa montuju priamo v Krasnanoch, tak ich namontovali az po odovzdani z UD.
Preferujem cerveno-kremovy nater.
Reakcia na: JamaVOku #10:
Tak pozerám, že boli dorobené. Keď som ňou cestoval prvý deň premávky po prehliadke, tak nemala vôbec kamery, ani tú, ktorá je vidieť z fotky tu na imhd. V tom prípade beriem späť, zrejme ich teda dorobili až pár dní po vypustení do premávky.
Reakcia na: Trammat #7:
Ved podla fotky ma.
Reakcia na: Andy #5:
To, čo je alebo nie je správne by mal hádam schvaľovať koordinátor a nie dopravca (hoci DPB nám pri každej možnej príležitosti dokazuje, že TPŠ sú pre neho iba zdrapom papiera). A inak by ma celkom zaujímalo, že na základe čoho je možné vozidlá deliť na staré a moderné.
Reakcia na: Andy #5:
Ó bože, to naozaj? Zas a znova došlo na žabožrútsku taktiku Pourquoi faire simple quand on peut faire compliqué?
Z akého dôvodu vlastne tá 7919+7920 vôbec nedostala kamerový systém?
Reakcia na: Solider #4:
Preto, prečo sa 15Tr vybavujú kamerovým systémom a vypravujú na nočné spoje, keď je plná vozovňa, totiž čo to trepem, depo nízkopodlažiek?
Reakcia na: Minko #3:
Tak ono to nie je tak, že nový je správny a starý je nesprávny, používať sa plánujú zrejme obidva, ten starý na klasické staré vozidlá, a nový na moderné.
Prečo sa ešte opravujú také šroty ako 7103?
a k fontu čísel sa vrátili pôvodnému? očakával by som, že keď už potrebovali nanovo polepiť električku kvôli novému laku, tak aj font použijú ten správny- nový. Zasa sa robia veci polovičato. Ale za ten lak chválim, červená je "poznávacia" farba BA- takto to bude pôsobiť oveľa lepšie keď všetko postupne prejde do červeného laku.
Ten cerveny lak vyzera krasne, ja sa velmi tesim 🙂
Veľmi chválim aplikáciu červeného ľaku na všetky vozidlá. A som rád, že čierne sú len nárazníky a nie priestor okolo okien.