Dopravní nadšenci priviezli späť do Bratislavy ďalší vozeň legendárnej Viedenskej električky.
Klubu priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy sa po viacročnej komunikácii s rakúskym partnerom podarilo dohodnúť návrat torza nákladného vozňa Viedenskej električky P.O.H.É.V. Gk 202 späť domov. Exponát bude umiestnený v Slovenskom technickom múzeu – Múzeu dopravy na Šancovej ulici v Bratislave. Klub priateľov, ktorý si tento rok pripomína dvadsiate výročie svojho založenia, tak po lokomotíve P.O.H.É.V. GANZ Eg 6 a vozni Ringhoffer BCDFa 1400 obohatí zbierku vozidiel aj o jedinečný nákladný vozeň.
Nákladnú dopravu, ktorá bola bežným doplnkom električkových prevádzok viacerých miest, vtedajší dopravný podnik v Bratislave neprevádzkoval. Po zavedení premávky Viedenskej električky v roku 1914 sa nákladná doprava na električkovej dráhe stala súčasťou aj vtedajšieho koloritu mesta. Vďaka nej sa lokálne produkty z okolia vtedajšieho Prešporka jednoduchšie dostávali do mesta a naopak. Typ vozňa Gk umožňoval prepravovať produkty a zásielky na celej dĺžke trate až do Viedne.
Podobne, ako pri ostatných už zachovaných historických vozidlách využívaných na trati Viedenskej električky, aj tento bol skonštruovaný špeciálne na prešporské dopravné podmienky. Pre spoločnosť P.O.H.É.V boli v roku 1913 vyrobené len 3 kusy tohto typu, ktoré slúžili svojmu účelu až do prestavby trate na metrový rozchod v roku 1935. Následne boli odpredané do Rakúska. Posledným majiteľom vozidla GANZ Gk 202 označovaného ako ÖBB X 501.0128 bolo združenie NÖ Lokalbahnmuseum.
Podrobnejšie informácie o vozni Viedenskej električky typu Gk nájdete v katalógu vozidiel.
V súčasnosti Klub priateľov mestskej hromadnej a regionálnej dopravy renovuje dve zo zachovaných vozidiel, o ktorých návrat do Bratislavy sa zaslúžil v predchádzajúcich rokoch - lokomotívu P.O.H.É.V. GANZ Eg 6 a vozeň Ringhoffer BCDFa 1400. Po ich rekonštrukcii klub plánuje zrekonštruovať aj nákladný vozeň P.O.H.É.V. Gk 202 do jeho historickej podoby z roku 1913.