Vrátenie predplatného cestovného lístka IDS BK počas zatvorenia zákazníckych centier

"Električenku" je možné vrátiť u toho dopravcu, ktorý ju vydal.

V týchto dňoch mnoho cestujúcich nevyužíva zakúpený predplatný cestovný lístok Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji (IDS BK). Tarifa IDS BK umožňuje cestujúcemu vrátiť predplatný lístok a získať tak späť alikvotnú finančnú čiastku na základe predloženej žiadosti (vzorec na výpočet uvedený nižšie). Žiadosť sa predkladá dopravcovi, ktorý predplatný cestovný lístok vydal (DPB, ZSSK, Slovak Lines, RegioJet). V súčasnosti sú však zákaznícke centrá dopravcov zatvorené a situácia sa pravdepodobne nezmení ani v najbližších týždňoch.

Doplnené 14.4.: Od 14. apríla 2020 je cestujúcim opäť k dispozícii pokladňa č. 6 na Autobusovej stanici Nivy denne v čase 7:00 - 17:00. Cestujúci tu môžu vybaviť všetky aktuálne poskytované služby spoločnosťou Slovak Lines.

Koordinátor IDS BK, ktorým je Bratislavská integrovaná doprava, zverejnil kontakty na jednotlivých dopravcov, kde cestujúci získajú potrebné informácie k vráteniu predplatného lístka, ak ho v súčasnosti nechcú, alebo nemôžu využívať:

Informácie o aktuálnej situácii v IDS BK môžu cestujúci získať aj u jeho koordinátora, Bratislavskej integrovanej dopravy: tel.: 0948 102 102, e-mail: infocentrum@bid.sk.
 
Doplnené: Na základe vyjadrenia Dopravného podniku Bratislava dopĺňame postup na vrátenie PCL, ktorý nám poskytol Matej Michlík, vedúci odboru komunikácie a marketingu DPB. S otázkou sme oslovili aj Slovak Lines, ten na ňu zatiaľ nereagoval. V prípade získania odpovede ju doplníme. V prípade Železničnej spoločnosti Slovensko je možné navštíviť ľubovoľnú otvorenú pokladňu so systémom iKVC.

Ako postupovať pri vrátení PCL?

Dopravný podnik Bratislava a.s.

  • V prípade zakúpeného PCL na platobnú debetnú či kreditnú kartu v systéme eCard (https://ecard.dpb.sk) stačí zaslať na e-mailovú adresu ots@dpb.sk vyplnený formulár (na stiahnutie tu) a storno prebehne na diaľku, pretože nárok na cestovné je viazaný k číslu karty.
  • V prípade zakúpeného PCL na bezkontaktnú čipovú kartu(DPB, ISIC, BMK alebo na karty iných dopravcov) sa storno musí vykonať fyzickým priložením karty k zariadeniu, ktoré sa nachádza v DPB (konkrétne na Oddelení tarifných služieb) na Olejkárskej ulici.
    • Stredisko môžete navštíviť osobne v čase od 7:30 do 14:30 (okrem 11:30 – 12:30), alebo pokiaľ sa chcete vyhnúť osobnej návštevy strediska, tak môžete bezkontaktnú čipovú kartu zaslať poštou na adresu Dopravný podnik Bratislava, a. s., Oddelenie tarifných služieb, Olejkárska 1, 814 52 Bratislava. Ku karte musíte zaslať aj vyplnený formulár (na stiahnutie tu).
    • BČK doručené DPB poštou, sú aj odosielané naspäť poštou. Pokiaľ sa rozhodnete pre osobnú návštevu strediska, je potrebné odovzdať bezkontaktnú čipovú kartu na 24 hodín, aby sa predišlo opätovnému nahratiu PCL z nezosynchronizovaných zariadení – čítačiek, preto sú potrebné dve návštevy (druhá pre vyzdvihnutie BČK).

Vzorec na výpočet alikvotnej čiastky

  • X = C - (C*d*k)
  • X je vrátená suma
  • C je cena zaplateného PCL
  • d je počet precestovaných dní
  • k je koeficient, ktorého hodnota je špecifická pre každý druh PCL, konkrétne:
    • 0,2 pri 7-dňovom PCL
    • 0,051 282 pri 30-dňovom PCL
    • 0,019 048 pri 90-dňovom PCL
    • 0,004 709 pri 365-dňovom PCL

Pre lepšie pochopenie pridávame príklad. Ku dňu 7.4.2020 chceme vrátiť základný 90-dňový PCL na zóny 100+101+215, ktorý bol zakúpený 1.3.2020. Cena zakúpeného PCL bola 96,40 €, precestovali sme 38 dní. Takže dosadením do vzorca vypočítame, že máme nárok na vrátenie 26,62 €. Od uvedenej čiastky je potrebné odpočítať manipulačný poplatok vo výške 2 €. V prípade, že sa alikvotná čiastka zasiela poštou alebo bankovým prevodom, predajca môže túto sumu znížiť o výšku poštovného podľa sadzobníka Slovenskej pošty alebo o výšku bankových poplatkov.

V prípade hospitalizácie držiteľa PCL sa alikvotná čiastka počíta podľa osobitného vzorca.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Andy #14:
Len prevádzky verejného stravovania a výdajne tovarov zakúpeného na diaľku
Reakcia na: Jak44 #13:
Ale veď výdajné okienka sú povolené na všetko, nie?
Reakcia na: 810zssk #12:
Ďakujem za korekciu. Tak v tom prípade by podľa aktuálne platných nariadení mal mať pokladnice zatvorené aj SL aj ZSSK a vydávať lístky len vo vozidlách. 😄
Reakcia na: Jak44 #11:
Čiže tvrdíš že daná činnosť sa neuskutočňuje v priestore ale niekde vo vzduchoprázdne?

Samozrejme že okienko je prevádzka.
Reakcia na: 810zssk #10:
Interiér stanice by mal byť podľa zákona 377/2004 Z.z. klasifikovaný ako obchodný dom.

"§2, k) obchodný dom je vymedzený uzavretý priestor, stály architektonický objekt, ktorý tvorí súbor predajní alebo priestorov určených na poskytovanie služieb a predaj tovaru vrátane ostatných verejne prístupných priestorov,"

Prevádzka by mala byť "...priestor, v ktorom sa uskutočňuje určitá podnikateľská činnosť."

Pri pokladniciach mi to nepríde, že tam máme priestor, ale skôr predajné okienko.
Reakcia na: Jak44 #9:
Wut? Akým spôsobom to čo má SL na ASMN nie je prevádzka?
Reakcia na: 810zssk #8:
§1 vyhlášky UVZ č. 13 z 21.1.2021:

"(1) Podľa § 48 ods. 4 písm. e) zákona sa uzatvárajú maloobchodné prevádzky a prevádzky poskytujúce
služby."

Sú tam výnimky, ale predajňa cestovných lístkov medzi nimi nie je. 🙂

Predajňa = prevádzka. Pokladňa ≠ prevádzka.

Celá vyhláška je k dispozícii na korona.gov.sk
Reakcia na: Jak44 #7:
A v tom je prosím aký rozdiel?
Reakcia na: 810zssk #6:
Slovak Lines nemá otvorené predajne, ale pokladnice. 😉
Reakcia na: Lenka_ba #5:
Slovak Lines má normálne otvorené predajne, takže sa to rieši tam.
Prosim vie niekto ako je to s vratenim ciastky z predplatenej elektricenky cez slovak lines? Dakujem
Pozor lebo oddelenie tarifnych sluzieb je otvorene len do 14:00. I have learned the hard way. 😂
Reakcia na: 3pa3ck3 #2:
Čo ja viem, tak ak má niekto električenku na platobnej karte, stačí napísať na OTS a obratom mu pošlú tlačivo, ktoré len vyplní, podpíše a nascanuje späť, prípadne pošle poštou.
ZSSK - v ľubovoľnej pokladni s iKVC
DPB - zaslať poštou žiadosť aj BČK (platobné karty zrejme majú výnimku)
Neuvažovalo imhd o tom osloviť jednotlivých dopravcov a zistiť ako konkrétne rieši v súčastnosti vrátenie každý z nich a o tomto napísať článok? Teda keď už sa to neunúvala spraviť BID...

Takýto článok by mal oveľa väčšiu informačnú hodnotu ako iba opätovné zverejnenie kontaktov na dopravcov (sú tu už uvedené v sekcii Užitočné informácie > Kontakty na dopravcov).