Virtuálna zastávková tabuľa ako služba pre zákazníkov

Bezplatné zobrazovanie informácií o aktuálnych odchodoch spojov MHD je možné kdekoľvek.

Portál imhd.sk ponúka už niekoľko rokov bezplatnú službu virtuálnej zastávkovej tabule, ktorá poskytuje aktuálne odchody spojov MHD v reálnom čase z ľubovoľnej zastávky. Zobraziť sa dá nielen na počítači, ale aj na smartfóne, takže ju cestujúci môže mať stále pri sebe. Okrem skutočného odchodu si cestujúci tiež môže pozrieť to, či je vozidlo bezbariérové, v lete klimatizované a tiež aké meškanie mal daný spoj na poslednej zastávke.

Virtuálna tabuľa je optimalizovaná tak, aby ju bolo možné zobraziť na ľubovoľnom monitore na celú obrazovku. To umožňuje jednoduchú inštaláciu tabúľ prakticky kdekoľvek, kde je k dispozícii internetové pripojenie, dostatočne veľký a kontrastný displej a zariadenie umožňujúce spustenie internetového prehliadača na celú obrazovku.

Virtuálne tabule v Avione a na Trnavskom mýte

V uplynulých dňoch spustilo nákupné centrum Avion Shopping Park pre svojich zákazníkov zobrazovanie aktuálnych odchodov liniek MHD prostredníctvom virtuálnej tabule priamo v priestoroch nákupného centra. V priestoroch centra si tak na niektorých obrazovkách môžu návštevníci pozrieť najbližšie spoje MHD. Tieto displeje sa nachádzajú na nabíjacej stanici v Gastro pasáži, ďalšie pri infopulte a tiež pri predajni Kaufland.

Koncom uplynulého roka boli virtuálne zastávkové tabule spustené aj v podchode na Trnavskom mýte, kde nahradili pôvodný častokrát nepresný alebo nefunkčný informačný systém. Displeje s virtuálnymi tabuľami sa v podchode nachádzajú pri všetkých východoch k zastávkam liniek MHD.

Aj vy môžete mať zobrazenú zastávkovú tabuľu pre svojich zákazníkov

Ideálnym miestom na zobrazenie zastávkovej tabule sú recepcie hotelov, priestory nákupných centier, vestibuly škôl, inštitúcií a podnikov či priestory reštaurácií rýchleho občerstvenia. Stačí mať k dispozícii veľkú obrazovku a zariadenie s prehliadačom a pripojením k internetu. Do prehliadača je potrebné zadať adresu, ktorú je možné získať nasledujúcim postupom:

  • vyhľadať si požadovanú zastávku podľa názvu
  • pod zastávkovou tabuľou kliknúť na "Zobraziť na celú obrazovku"
  • použiť adresu z prehliadača
  • vhodné je nastaviť prehliadač, aby sa automaticky prepol do režimu celej obrazovky

Pre náročnejších používateľov sú k dispozícii rôzne môžnosti zobrazenia tabúľ:

  • v modrej, čiernej a bielej verzii
  • dve, tri alebo až štyri zastávky na jednej obrazovke
  • samostatné údaje pre jednotlivé nástupištia (napr. samostatne pre nástupište električiek Trnavské mýto smer Ružinov)
  • možnosť trvalého súhlasu s cookies

Podrobnejšie informácie o prispôsobení zobrazenia radi poskytneme na imhd@imhd.sk.

Podmienkou bezplatného používania je bezplatné informovanie potenciálnych cestujúcich na obrazovke pevne umiestnenej vo verejne prístupnom priestore. Obrazovka musí zobrazovať virtuálnu zastávkovú tabuľu v pôvodnej forme bez upravovaného alebo prekrytého obsahu, v režime na plnú obrazovku, pričom počas zobrazenia virtuálnej zastávkovej tabule nesmie byť na obrazovke zobrazovaný iný obsah. Aktuálne podmienky používania nájdete tu.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #49:
Tak verim, ze oznacovace sa budu postupne menit/nahradzovat spolu s vozidlami, cize tento problem by mal pomaly odpadat aj ked teda zatial stale je 🙂

Moze sa to este urobit napriklad nalepkou na dverach s QR kodom, ktory nacitas pri nastupe este vonku - tym by odpadla sanca nacitania pocas kontroly a mohlo by to byt pri viacerych dverach. A aby sa zamedzilo odfoteniu a pouzitiu neskor, mohol by mat kazdy voz unikatny QR kod napriklad s cislom vozidla a rokom, kedy bola nalepka nalepena.

QR kod je zase menej ako sekundova zalezitost (rychlejsia ako oznacenie listka), castokrat ledva nasmerujem mobil na kod a uz je nacitany - napriklad by sa nim mohol potvrdzovat nakup listka (objednas listok v mobile, rezervuje ti sumu na karte/v kredite a potvrdis platbu QR kodom ako keby si to potvrdzoval otlackom prsta na iphonoch, tym zabezpecis platnost odkedy nastupis a zaroven ti nestrhne platbu neumyselne 🙂 )
Reakcia na: MatejBA #47:
Toto riešenie by bolo za určitých okolností v dnešných podmienkach možné. Akurát treba zvážiť fakt, že pre tretinu vozidiel to znamená nástup jednými konkrétnymi dverami (spolu s tými s BČK a v blízkej budúcnosti aj s bankovou kartou). Zároveň to pre používateľov čipových kariet sa zhorší použiteľnosť OCL, keďže časť displeja zaberie QR kód, bude treba niektoré typy lístkov odsunúť hlbšie do menu. Spolu s pripravovaným zavedením bankových kariet by tak bolo ideálne treba tri úvodné obrazovky, pre každý spôsob nákupu samostatná.
Stále to však nerieši problém, že musíš s mobilom čachrovať aj vo vozidle (čo popisuje Rišo).

#47, týmto úplne odstrániš nákup lístka pre tých, čo nemajú NFC vôbec, alebo ho nemajú kompatibilné (mne sa na mobile z jari 2018 nepodarilo rozchodiť NFC počas celej doby používania telefónu, bol to jeden z dôvodov, prečo som ho pred týždňom vyradil z používania). Resp. musíš NFC kombinovať s ďalšou možnosťou.
Reakcia na: MatejBA #47:
Alebo este klasicke NFC cez ApplePay/GooglePay/Predplatenu penazenku v mobile ako alternativu, ked sa uz ide spustat platba kartou vo vozidlach 🙂
Reakcia na: Valec #46:
Trebars QR kod, ktory nacitas z displeja v autobuse oznacovaca (tych novych) cez aplikaciu a to "oznaci" listok v mobile 🙂
Reakcia na: MatejBA #44:
A navrhuješ teda čo?
Reakcia na: 810zssk #43:
Údaje o karte sa ale ukladajú na platobnej bráne, nie v appke a čo viem, tak nie je možné poslať transakciu s nulovou hodnotou (na zrušenie uloženej karty). Preto to nevieme spraviť z nastavení. Ale v Lítačke taká možnosť je, musím zistiť ako to vyriešili.

Ak chceš kartu zmeniť, tak pri poslednom nákupe starou musíš odškrtnúť uloženú kartu (vtedy sa pri platbe uložené údaje vymažú) a pri prvej platbe novou kartou zas zaškrtnúť uloženie (a vtedy sa ti po vypísaní údajov a úspešnej platbe karta uloží). Údaje o karte teda vypisuješ len raz.
Reakcia na: Valec #38:
Lenze to nie je velmi pro-zakaznicky pristup. Minat svoj cas a peniaze, aby si vyhadal zrusenie pokuty. A to este neviem, ci stale plati, ze musis ist osobne na Olejkarsku alebo uz konecne staci napisat email/list s dokazmi.
Reakcia na: Valec #39:
Dakujem, ide to takto spravit. Do buducich updatov by ale bolo lepsie zapracovat nejake standardnejsie riesenie, s tymto som sa fakt stretol prvy krat. Ma to dva problemy:
a) ak chcem ulozit novu kartu, musim najprv urobit dva nakupy kde udaje zadavam manualne (prvy krat aby som vymazal staru, druhy krat aby som ulozil novu)
b) niekedy z nejakeho dovodu (napr. bezpecnostneho) moze chciet uzivatel vymazat kartu aj ked prave nekupuje CL

Imho by tam bola idealna moznost vymazat ulozenu kartu (pripadne pridat novu) v nastaveniach.
Reakcia na: S499.1023 #41:
Lístok na 15 minút v BA stojí 0,63€.

V čom je lepšue mať uložené 2 lístky na 15 minút ( = hodnotu 1,26€) než mať uložený kredit 1,26€ ktorý môžeš rovnako použiť na dve 15-minútové cesty, ale môžeš ho v prípade potreby použiť aj na kúpu iného druhu CL?
Reakcia na: Valec #37:
No vidíš a ja som takúto možnosť nikdy nevyužil ale je pravda, že to môže byť špecifickým používaním. Mne proste vyhovuje zásobník lístkov.
Reakcia na: IBBI #28:
Geriojet je v diskusii spominane minimalne od roku 2011, cize ziadna novinka 🙂 Ci si nebodaj Jancura osobne, ked si to tak kardiacky beries? 🙂
Reakcia na: 810zssk #36:
Ak chceš zrušiť uloženú kartu, pred potvrdením platby si odškrtni to zapamätanie... do platobnej brány to príde požiadavka na platbu aj s požiadavkou na zrušenie zapamätania si a pri ďalšom nákupe už budeš musieť zadať nové údaje.
Reakcia na: richardhudec #35:
V rámci reklamácie by sa ti to uznalo. Žiaľ, dnes nevieme viazať čas začiatku platnosti na konkrétne vozidlo a pri intervale posielania dát o polohe vozidla by to ani nefungovalo.
Reakcia na: S499.1023 #33:
Kedykoľvek si v priebehu 40 sekúnd (aj s ochrannou dobou) vieš zaobstarať lístok aj kartou. Peňaženku spomínam ako náhradu toho predkupovania lístkov do zásoby - praktickejšie ako 10 lístkov s rôznou platnosťou mi príde dobiť si 5 € a potom si kúpiť práve potrebný.

Verzia s nákupom lístka ktorého platnosť začne niekedy podľa CP je presne tá, ktorá je v Lítačke a už sa na ňu niekoľko ľudí pýtalo. Samozrejme u 15-min lístka to nemá veľmi zmysel, ale u tých dlhších v pohode.
Reakcia na: S499.1023 #33:
V aplikacii IDS BK je aj moznost ulozit si platobnu kartu (aj ked nie prilis stastne, napr. som stale neprisiel ako sa vymiena za inu). Cize ked si chces kupit listok, staci jeden klik a zadanie 4 miestneho PIN kodu. To je proces na zhruba 5 sekund, po ktorych uz bezi 30 sekundova lehota a listok zacne platit.

Pride mi to ovela lepsie ako nejake "ukladanie listkov do zasoby" kde zas nezmyselne ukladam nejaku buducu hodnotu na ucte ROPIDu a nie na svojom ucte. Nehovoriac o tom ak potrebujem iny listok ako mam ulozeny.
Reakcia na: Valec #29:
Na IDS BK apke mi vadí presne to, že cestu do mesta na SNP mám akurát 15 minút. Vyhľadalo mi najbližšie spojenie, kúpil som lístok, ale lístok začal platiť o 30 sekúnd, električka však mala ísť až o 2 minúty. Čo pri 15-minútovej jazdnej dobe znamená, že ak by ma revízor kontroloval medzi Kamenným a SNP, tak lístok mať nebudem.

Ako by sa následne postupovalo? Lebo eCL kupujem z konkrétnej zastávky, čiže podobne ako papierový ma označenú nástupnú zastávku, tak v prípade meškania sa zohľadňuje jazdná doba podľa CP. V prípade eCL je to tiež tak, alebo jednoducho v danom čase som nemal lístok a bodka.

Riešil to teda radšej tak, že čakám s aktívnou aplikáciou, ťukám do nej a keď vidím prichádzať električku z predchádzajúcej zastávky, tak kupujem odtlačkom prsta. Lístok začína platiť o 30 sekúnd akurát keď nastupujem. Ale nie je to veľmi pohodlné, čiže lepšie by bolo keby sa dal kúpiť lístok cestou na zastávku na konkrétny spoj, ktorý mi vyhľadávač vyhľadal.
Reakcia na: FFF13 #9:
Mega. O tomto som nevedel. Prave som chcel vycitat, ze je pomerne kostrbato pristupna. Inak skoda, ze na Google Play je nazov po slovensky, lebo samotna aplikacia uz potom ide podla jazyka v telefone (co uz je samozrejme dobre). Cudzincovi sa neda asi ani nic lepsie odporucit, kedze osobne mi pride Google maps s ich verziou odchodov dost nedotiahnuta. Pohyb MHD v takom Porte rozhodne nebol takto pouzivatelsky privetivy.
Reakcia na: Valec #29:
Tak práve argument o možnosti dobiť si peňaženku etc. na mňa vytiahli prevádzkovatelia Poseidónu. Prečo by som si mal nabíjať nejakú peňaženku, keď môžem platiť kartou? A prečo by som nemal v zásobe pár lístkov? Keby ste skombinovali lístok v zásobe a ochrannú dobu len 30 sekúnd, bolo by to ideálne. Hovorím síce len teoreticky, keďže som držiteľom električenky ale už dosť ľudí som naviedol na Lítačku a nikto z nich by nepreferoval nejaké nabíjanie peňaženky, všetci kvitujú možnosť aktivácie lístka zo zásoby.
Verziu a s nákupom lístka, ktorému začne platnosť niekedy podľa CP, by som absolútne nesledoval. Vlak bude meškať alebo sa zdržím v krčme a čo teraz?
Reakcia na: Jajboli #30:
Je verzia len so SK popismi, ale aj verzia SK/EN (viď ostatné fotky, alebo tabuľa tu).
Reakcia na: Jajboli #30:
Hoci súhlasím (a aj miesto tam je), v tomto prípade sa naozaj neobávam že by niekto nepochopil čo znamená ten text vedľa čísla linky 🙂