Do rakúskeho Hainburgu už len linkou 901 (od 10.6.2019)

Slovak Lines Express ruší premávku viedenskej linky cez Hainburg.

Dopravca Slovak Lines Express ruší od 10. júna 2019 na svojej linke Bratislava - Viedeň premávku cez mesto Hainburg. Všetky spoje tejto linky budú po novom premávať po diaľnici. Cestujúci s predplatnými a karnetovými lístkami ich môžu vrátiť dopravcovi na náhradnej autobusovej stanici Mlynské nivy.

Tento krok prichádza len niekoľko mesiacov po tom, ako uvedený dopravca v januári tohto roka zrušil aj svoju cezhraničnú linku Bratislava - Hainburg.

Medzi Bratislavou a blízkym Hainburgom tak bude premávať po 10. júni už len cezhraničná regionálna linka 901 bratislavského dopravného podniku.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #20:
V záujme transparentnosti určite radšej so súťažou ako bez nej. Ale nečakať na 2021 a dovtedy všetko brať od Linesu. Pri súťaži na balík kde sú potrebné 4 vozidlá by tá súťaž nemusela nevyhnutne byť robená dlho dopredu.

Dosť ma totiž irituje ako BSK strká hlavu do piesku a akceptuje že ešte dva roky si tu Slovak Lines bude diktovať ako má vyzerať doprava.
Reakcia na: 810zssk #19:
To neviem, ale určite by to šlo bez potreby súťaže. Keďže Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007 z 23. októbra 2007 o službách vo verejnom záujme v železničnej a cestnej osobnej doprave Čl. 5 ods. 4 hovorí:

"4. Pokiaľ to vnútroštátne právo nezakazuje, môžu príslušné orgány rozhodnúť o priamom zadávaní zmlúv o službách vo verejnom záujme, buď ak sa ich priemerná ročná hodnota odhaduje na menej ako 1 000 000 EUR, alebo ak sa týkajú poskytovania služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave v rozsahu menšom ako 300 000 kilometrov ročne.

V prípade zmluvy o službách vo verejnom záujme zadanej priamo malému alebo strednému podniku, ktorý neprevádzkuje viac ako 23 vozidiel, tieto prahové hodnoty možno zvýšiť buď na priemernú ročnú hodnotu odhadovanú na menej ako 2 000 000 EUR, alebo ak sa týkajú poskytovania služieb vo verejnom záujme v osobnej doprave v rozsahu menšom ako 600 000 kilometrov."

ZoDSVZ som nenašiel na internete
Reakcia na: Ike #18:
Super, tak som zvedavý či sa toho chytia 🙂 Zároveň je to dobrý argument pre mesto keď to od nich niekto bude žiadať - stačí odkázať na kraj, ktorý má na to kompetencie.

Btw, nevie tu náhodou nikto či existujúca zmluva BSK so SL predpokladá exkluzivitu, alebo si BSK môže súčasne uzatvárať iné zmluvy o službách vo verejnom záujme? Lebo už dlhšie som presvedčený že objednanie malého množstva výkonov u iného dopravcu (ešte pred 2021) by SL mohlo trochu zraziť hrebienok a motivovať ich k lepšej spolupráci s BSK. Medzištátne linky by na to boli ideálnou príležitosťou.
Reakcia na: 810zssk #17:
Zákon o cestnej doprave 56/2012 Z. z.

Do apríla 2019 bolo znenie §18 ods. 1
(1) Dopravnou obslužnosťou na účely tohto zákona sa rozumie vytvorenie ponuky primeraného rozsahu dopravných služieb vo vnútroštátnej doprave na zabezpečenie pravidelnej dopravy na území kraja alebo obce.

Od apríla 2019 je znenie §18 ods. 1
(1) Dopravnou obslužnosťou na účely tohto zákona sa rozumie vytvorenie ponuky primeraného rozsahu dopravných služieb na zabezpečenie pravidelnej dopravy na obsluhovanom území.

Tým sa umožnilo objednávať do zahranićia.

Zákon aj nepriamo určuje, kto by mal byť objednávateľom. V štvrtej časti "Verejná správa" sú definované nasledujúce kompetencie:

§ 43 Vyšší územný celok:
d) je objednávateľom v záujmovom území kraja, zostavuje plán dopravnej obslužnosti kraja a uzaviera s dopravcami pravidelnej dopravy zmluvy o službách okrem mestskej dopravy, kontroluje ich plnenie a poskytuje im príspevok,

§ 44 Obec:
h) je objednávateľom v obci, zostavuje plán dopravnej obslužnosti obce a uzatvára s dopravcom mestskej dopravy zmluvu o službách, kontroluje jej plnenie a poskytuje príspevok,

imho BSK.
Reakcia na: TomJ #16:
Určite nebude dobré ak Bratislava a Hainburg stratia spojenie - práve naopak, cezhraničné linky treba podporovať a rozširovať (vidím priestor aj na ďalšie trasy). Problém je že dodnes nie je vyriešené financovanie týchto liniek. DPB sa tvári že to funguje na komerčnom základe, pričom reálne mu to generuje stratu. Žiaden normálny manažér toto nemôže akceptovať.

Buď sa zjaví subjekt, ktorý prevádzku takýchto liniek objedná a zaplatí, alebo bude musieť prejsť pod skutočne komerčný model, čo znamená iný počet spojov a/alebo iné cestovné, s tým že ak sa linku nepodarí dostať do zisku, tak jednoducho bude musieť zaniknúť. Sorryjako. Výhovorky na legislatívu už neobstoja, keďže ak si dobre spomínam, tak nedávno bola upravená tak aby objednávanie cezhraničných výkonov umožňovala.
Reakcia na: 810zssk #15:
Tak zrušenie hádam nie, keďže už aj SL zrušil všetky spoje do Hainburgu, tak ak by sa zrušila 901, dalo by sa tam dostať už len autom (alebo veľkou zachádzkou vlakom do Kittsee a odtiaľ vnútroštátnym busom, ktorý má horší CP ako naše SADky).
Reakcia na: gajdos.peter #13:
Ak si dobre spomínam, rakúska stana tam tlačila na nízkopodlažný autobus, tak snáď tam čoskoro bude niečo nové.

Posilňovanie by som určite nečakal, realistickejšie vidím zrušenie tej linky, lebo stále sa nikto nedohodol ako to financovať.
Reakcia na: gajdos.peter #13:
tak zrovna z pohladu vodica mi je mensie zlo nemat klimatizovany voz na linke kde sa vacsinu casu vozidlo hybe a da sa naporovo vetrat (ako napriklad useky mimo obec) ako trasy kde vacsinu casu prestoji alebo preslimacikuje v zapche....
ale ano, je to smutne ze este tak vela vozidiel v DPB nema (funkcnu) klimatizaciu ci uz pre vodica ale aj pre vlkov, avsak neda sa ocakavat ze sa tento stav smahom carovneho prutika zmeni zo dna na den....
no to dufam ze posilnia spoje linky 901,,,,ci? alebo aspon klimatizovany bus by mohli nasadit. ja to dajme tomu nejak jednu-dve cesty vydrzim,,,ale chudak ten vodic...normalne ich lutujem.
Reakcia na: pharel #9:
Ja som ale pred niekoľkými týždňami išiel takým spojom Flixbusu na Hauptbahnhof (dopravca Blaguss Slovakia), ktorý na letisko Schwechat naozaj neišiel.
Reakcia na: pharel #9:
To by ma zaujimalo co im na to povedia prislusne rakuske autority ak sa to raz nejako dozvedia...
Reakcia na: pharel #9:
Tak ale to absolútne nechápem, prečo dopravca neuvedie takú dôležitú zastávku do CP a potom tam aj tak zastavuje...
Reakcia na: Peon #4:
To som si myslel aj ja, ze niektore spoje vynechavaju Swechat. Nasiel som si schvalne taky spoj, ktory tam nemal zastavku na letisku napisanu a aj cesta mu mala trvat hodinu. Samozrejme zasiel na letisko a cesta sa tak pretiahla o 25 min. Naschval som chcel ist spojom, ktory nejde cez letisko a ked som sa sofera spytal, preco siel na letisko, vravel, ze vsetky tam zastavuju, aj ked to nemaju uvedene v cestovnom poriadku na internete. Tak som penil... 🙂 Viem, ze letisko je ziadane a je z toho business, ale mohli by niektore naozaj nestat na letisku.
Reakcia na: 810zssk #6:
Súhlasím, ten Eolfsthal som spomenúl len preto, že sa o tom hovorilo už na začiatku.
Zhodou okolnosti (?) meni CP viedenskej linky od 10.6. aj RegioJet, ktory posuva taktovu polohu odchodov z Viedne na 50. minutu, takze pojde tesne pred SL (10 minut z Hauptbahnhof, 5 minut z letiska, kedze maju ine chrono).

V smere do Viedne zostava zachovany 30 minutovy preklad SL/RJ.
Reakcia na: Trolley #5:
901 by optimalne mala zastavovat na kazdej zastavke po trase, sucasny rezim prilis zmysel nedava.
Ale to by potom L901 mohla vo Wolfsthale zastavovať aj na tej zastávke čo je na začiatku obce, tak ako sa to plánovalo už pri jej zavedení.
Reakcia na: hroch #3:
Nepôjdu všetky linky do Viedne po rovnakej trase (ak na túto zmenu nezareaguje Flixbus). Totiž ten zachádza pod Most SNP iba niekoľkými spojmi. Niektoré spoje mu idú po novom na Hauptbahnhhof, niektoré naďalej na VIB Erdberg a niektoré už dokonca vynechávajú letisko Schwechat. Nedávno som o tom informoval vo Všeobecnej diskusii aj s linkom na CP (celkovo sú to dve linky Flixbusu do Viedne, aj Regiojet má dve - ten ale kvôli Budapešti...).

Po starej ceste cez Hainburg je to na kilometre do Viedne kratšie ako po diaľnici. Možno by to Lajnsu trvalo dlhšie keby pred Fischamendom nevyšiel nakoniec tiež na tú diaľnicu.

Nepáči sa mi, že sa týmto skončí mnohoročná tradícia trasy tejto linky SL. Vraj aj za bývalého režimu jazdil predchodca tohto dopravcu do Viedne po [ešte stále súčasnej] trase cez Hainburg - viem, vtedy nebola v tom úseku v Československu ani v Rakúsku diaľnica..
Reakcia na: 810zssk #2:
Ale na druhu stranu uz vsetky linky do Viedne pojdu po rovnakej trase, co bude najma pre cudzincov praktickejsie. Este keby ta zastavka pod mostom bola normalne oznacena, aspon logami dopravcov. Lebo tych zbludilych dusi tam mi je obcas fakt luto...

Inac, podivne bolo, ze tym busom to cez Hainburg trvalo rovnako dlho ako inym po dialnici. Takze by ma zaujimalo, co ich k tomu vlastne primalo.
Zaroven zacina zachadzat k Mostu SNP, cim sa tam este viac skomplikuje uz beztak dost zla situacia 😕