Zmeny v cestovných poriadkoch električiek a trolejbusov (od 27.5.2019)

Zmeny prinášajú lepšiu koordináciu električiek navzájom i s inými druhmi dopravy, prispôsobenie jazdných dôb novým podmienkam a lepšie využitie nízkopodlažných električiek.

Od 27. mája 2019 budú platiť nové cestovné poriadky električiek a trolejbusov, ktoré prinášajú viaceré zlepšenia pre cestujúcich v električkovej aj trolejbusovej doprave.

Električky

Na električkových linkách prichádza k zlepšeniu rozostupov medzi spojmi na spoločných úsekoch viacerých liniek, k úprave jazdných dôb vďaka novozavedeným preferenciám na križovatkách a tiež k úprave odchodov v nadväznosti na ostatné druhy dopravy. Od zmien sa očakáva pravidelnejšia premávka električiek a menšie zhlukovanie vozidiel na trasách.

Skrátenie jazdných dôb

Približne o 1 minútu by sa mala zrýchliť električková doprava na Račianskej radiále (Račianske mýto – Ursínyho), na Ružinovskej radiále (úsek Slovanet – Saleziáni) a tiež na trati na Hlavnú stanicu (STU – Úrad vlády SR).

Lepšia vzájomná koordinácia odchodov

Rovnomernejšie rozostupy medzi dvojicami električkových liniek budú v úsekoch:

  • z Trnavského mýta do Ružinova počas voľných dní - linky 8 a 9
  • z Trnavského mýta smerom na Vajnorskú počas voľných dní - linky 2 a 4
  • obojsmerne medzi Trnavským mýtom a Kamenným námestím/Námestím SNP počas pracovných dní - linky 4 a 9
  • obojsmerne medzi Trnavským mýtom a Blumentálom počas pracovných dní - linky 2 a 8

Lepšia nadväznosť k iným druhom dopravy

Na vybraných prestupných uzloch budú odchody a príchody električiek prispôsobené nadväzujúcim autobusovým a vlakovým spojom v časoch, kedy majú električky dlhší, 15-minútový interval - počas voľných dní a vo večerných hodinách.

Nadväznosti budú zabezpečené v uzloch:

  • Hlavná stanica - prestup medzi linkami 1 2 a nočnými linkami
  • ŽST Nové Mesto - prestup medzi linkou 2 a vlakmi linky S70
  • Cintorín Rača - prestup medzi linkami 3 5 a linkami 52 56
  • Polus City Center/Nová doba - prestup medzi linkou 4 a linkou 98
  • Jurajov dvor - prestup medzi linkou 4 a linkou 57
  • Zlaté piesky - prestup medzi linkou 4 a linkami 53 65
  • Astronomická - prestup medzi linkami 8 9 a linkami 67 87

Zlepšenie prechodu medzi denným a nočným režimom premávky MHD

Prispôsobené budú aj posledné odchody električkových liniek tak, aby bol rovnomernejší prechod medzi poslednými dennými spojmi a prvými odchodmi nočných liniek.

  • Posledné odchody električiek z centra do jednotlivých radiál budú po 23. hodine, pričom z uzlov Lafranconi, Trnavské mýto a Račianske mýto budú odchody cca 15 - 20 minút pred prvým nočným spojom.
  • Premávka riadnych spojov z jednotlivých radiál do centra bude predĺžená o približne 15 minút do 23. hodiny (spoje do vozovní pôjdu naďalej aj po tomto čase).
  • Prvé ranné odchody električiek zostávajú bez zmeny (do centra o cca 4:40, z centra pred 5. hodinou).

Nízkopodlažné linky

Električkové linky, na ktoré budú nasadzované výlučne nízkopodlažné električky, budú po novom:

  • v pracovných dňoch: linky 1 3 9
  • počas voľných dní: linky 1 3 4 9 - na každej radiále pôjde nízkopodlažná električka minimálne každých 15 minút

Nízkopodlažné električky budú naďalej nasadzované aj na vybraných spojoch ďalších liniek. Nasadením nízkopodlažných električiek na linku 9 sa zároveň zvýši prepravná kapacita na Ružinovskej radiále.

Trolejbusy

Na trolejbusových linkách 201 202 a 212 prichádza k zmene jazdných dôb v súvislosti so zlou dopravnou situáciou na Záhradníckej a Svätoplukovej a tiež vplyvom vyhradeného pruhu na Gagarinovej ulici.

Po úspešnej realizácii BUS-pruhu na Gagarinovej bolo možné zrýchliť obeh trolejbusov na linke 201, vďaka čomu budú jazdiť trolejbusy linky 201 v čase 7:30 - 8:00 z Čiližskej častejšie. Linky 201 a 202 takto vytvoria následný 3-minútový interval z Dolných honov v najsilnejšej špičkovej hodine od 7:00 do 8:00.

Zároveň v smere z centra mesta, resp. Hlavnej stanice bude na oboch linkách poskytnutý 6-minútový interval v čase 8:00 - 9:00, teda presne v období najväčších prepravných nárokov cestujúcich, ktorí smerujú do business centier na Prievozskej.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pozerám, že aj v ssedle sú niektoré poradia L8 súpravové.
Reakcia na: si #114:
Poobede majú byť na L7 iba kačice. Ráno iba súpravy.
Reakcia na: Solider #112:
no ja som aj na popoludnajsej L7 fyzicky videl zopar kachien a ako pozeram tak na 3 poradia boli rovno aj vypravene (ziadna nahrada za vykapate ine vozidla)
Reakcia na: N/A #109:
Tá preferencia funguje iba v smere z mesta do Rače, v opačnom smere nefunguje 😕
Reakcia na: Pe67 #111:
To ich neospravedlňuje, majú vo vozovni súpravy po rannej e-7.
Reakcia na: Trolley #110:
Na 8ke vidím len jednu kachnu momentálne. Ak je to 7116, tak tam bola pôvodne 7941-42 ale asi mala poruchu.
Vraj v špičke nebude v Ružinove ani jedna K2-S. Hlavne, že teraz v jednej idem na L8, smer Ružinov. 🙄
Reakcia na: si #103:
Medzi Hečkovou a ŽST Vinohrady nahnať dve minúty dokážeš, len ak nebudeš nikde stáť (ani na križovatke, ani na zastávkach).
Reakcia na: david1 #104:
ako nemozem tvrdit zeby som chodil elektrickou denne popoludni v smere raca -> centrum, ale z toho co vidim protiiduce vozy ked idem centrum -> raca tak nemam ten dojem zeby tie vozy v smere do centra boli popoludni nejak narvate....
Reakcia na: david1 #104:
V odpoludňajšej špičke je 3ka plná na ŽST Vi>centrum? Ja skôr vnímam štandard sediacich vtedy.
Reakcia na: Pe67 #101:
Tie dvere čosi robia, niet pochýb, avšak v priemere sú 29/30T pomalšie oproti 2xT6 o cca 20 sekúnd na úseku 20min jazdnej doby.
Reakcia na: si #96:
Akože nepomohlo? L3 máš dosť plnú už na Vinohradoch. Keby išla L7 opačným okruhom tak nič nepoviem. No je nezmysel to teraz púšťať skoro naraz , keď majú rovnakú trasu.

To by bolo to isté ako keby ti išla L6 v závese L4 jednu min.
Reakcia na: Valec #102:
v pevnom cykle riadene krizovatky su akurat medzi konecnou a heckovou, dalej uz elektricka nechyti volno na krizovatke len velmi zriedkavo a netvrd mi ze v popoludnajsej premavke smer mesto (t.j. nie velmi plny voz) nedokaze normalny vodic (s nestrajkujucim vozidlom) nahnat medzi heckovou a zst vinohrady 2 minuty.... tie chronometraze sa tam pokial viem v priebehu dna nemenia a su nastavene na to ze sa to da stihat rano ked mas omnoho vacsie vymeny cestujucich na zastavkach....
Reakcia na: si #100:
Stačí, aby ti nevyšli dve križovatky a máš -2.
Reakcia na: si #100:
U škodoviek je dôvod jednoduchý, a to neskutočne pomalé zatváranie dverí. Veď to po zatlačení to pípa celú večnosť (10s?) a až potom sa začnú zatvárať. Neviem prečo je to až takto nastavené.
Reakcia na: Pe67 #97:
tak dovolim si tvrdit ze popoludni nema L3 z race po vinohrady dovod nejak meskat (nebyvaju tam pre elektricky neprejazdne krizovatky ani neberie az tolko ludi zeby chytala meskania), takze toto nebude systemova chyba ale skor individualne tym ktorym vodicom....
Reakcia na: david1 #98:
Smer mesto...
Reakcia na: Author #95:
Večer neriešim hl.st. a NV ale centrum. 😉 Preto som ti písal o prestupe na Krížnej..
Do Rače hej ,ale smer je to zlé.
Reakcia na: si #96:
Čo to sledujem tak 3ka z Rače po Vinohrady niekedy mešká 1-2 min.a vtedy väčšinou vyrazí 7ka z Vinohradov pred ňou.