Sci-fi: Pripravuje sa výroba električky-kabrioletu

Električka bude súperiť o turistov s turistickými vláčikmi.

Opravynedočkavý podnik Autoslava (OPA) s hrôzou zistil, že kolegovia z Opraveného podniku Praha (OPP) predstavili projekt električky T3 Coupé, ktorým si mienia robiť reklamu a budovať dobré meno. Keďže sú reklama a marketing dôležitejšie, než napríklad opravy rozbitých tratí, komunálny podnik expresne zbúchal projekt K2 Cabrio, ktorým chce tromfnúť kolegov z OPP a hlavne narýchlo opraviť známku na konečnom vysvedčení.

Podľa najnovších informácií však nemusí byť dôvodom prestavby električky opakovanie po pražskom podniku. Inšpirácia mohla prísť aj z Lipska, kde jazdí vyhliadková električka bez okien a s presklenou strechou alebo aj z anglického mesta Blackpool, kde jazdia električkové kabriolety podobajúce sa na lode. To sa dokonale hodí aj pre krásavicu na Dunaji. Električka s motívom vlnitého plechu na bočniciach v súlade so stratégiou mesta bude reprezentovať potápajúcu sa loď, keď sa bude vlniť na rozpadnutých tratiach podobne ako deravá nafukovačka na Dunaji.

Za neľahkou úlohou navrhnúť vozidlo tak, aby pevnostne vyhovovalo a nerozpadlo sa pri prvej jazde, stojí vedúci najťažšej údržby električiek, Ing. Vlnitý Plech. Kabriolet má vzniknúť z historickej električky K2 #7086, ktorá sa doteraz ponevierala v Jurajovom dvore a dovolila si pod holým nebom hrdzavieť a chátrať. Vedúcich pracovníkov divízie elektrické drážky návrh vozidla doslova nadchol, keďže po jeho realizácii bude môcť kabriolet brázdiť ulice namiesto najstarších historických električiek, ktoré sa v súčasnosti každodennými jazdami nadmerne opotrebovávajú.



Kabriolet poskytne 34 miest na sedenie pod holým nebom a nad holou pravdou o stave bratislavských tratí. Ďalej v ňom bude 23 miest pod strechou a 1 miesto pre vodiča. V strednej časti vozidla vznikne odrezaním strechy po okennú líniu otvorený priestor, ktorý sa bude dať v prípade dažďa alebo počas jazdy cez kvapľovú jaskyňu (tunel) zakryť obojstrannou markízou. Aby cestujúci pod otvorenou strechou neboli vystavení uhlíkovému prachu z líšt zberača alebo čerstvo odpadnutým častiam trolejového vedenia, bude pantograf presunutý nad zadný podvozok.

Tzv. hruška na sťahovanie pantografu bude umiestnená v zadnom článku. Cestujúci tak budú mať možnosť dať znamenie vodičovi a sprievodcovi, že chcú vystúpiť, aj tým, že stiahnu zberač. Následne budú vylúčení z prepravy.

Električka K2 Cabrio má premávať v lete za pekného počasia v piatok poobede, v sobotu a v nedeľu po tzv. „nekonečnej“ trase v tvare ležatej osmičky, ktorá sa nápadne podobá logu podniku. Trasa povedie z konečnej SND-Carlton-McDonaldTrumps – Námestie Stále nezačatej prestavby – Kradlinského – Dürrental – Vázová – Námestie USA – Námestie Stále nezačatej prestavby – Ulica kapucínov do kávy – kvapľová jaskyňa – Zóna netolerancie chodcov, cyklistov a developerov – SND-Carlton-McDonaldTrumps.

Odchody majú byť každú hodinu, okrem hodín, kedy nebudú. Vyhliadková trasa je určená pre zahraničných aj domácich turistov a bude zastavovať na všetkých zastávkach po trase (tzv. hop on hop ona hopala ono). V prípade nepriaznivého počasia budú cestujúci vybavení pršiplášťami a za príplatok aj tatranským čajom.

Ostáva len dúfať, že električka K2 Cabrio nebude blokovaná turistickými vláčikmi, prestavanými dodávkami a podobnými gýčmi. Pre prípad vojny s prevádzkovateľmi týchto tragikomických vozidiel o zákazníkov a o zastávku SND-Carlton-McDonaldTrumps je kabriolet vybavený nespočetným počtom nehôd overenými spriahadlami, ktorými dokáže spraviť nielen dieru do sveta, ale aj do škrupinky turistických vláčikov.

S prestavbou električky by sa malo začať ešte v októbri 2018 po doladení technických detailov. Kabriolet má byť dokončený a schválený pre premávku do začiatku turistickej sezóny roku 2019. Nie je však známe, kde bude vozidlo parkovať, keďže opravný podnik nemá dostatočné kryté priestory na odstavovanie historických vozidiel, ktoré musia stáť aj v zime pod holým nebom. Existujú preto obavy, či vozidlo neschátra ešte do začiatku jeho prevádzky v lete 2019. Ale aj pre prípad chátrania má podnik riešenie: Kabriolet bude simulovať dobový stav električiek v 70-tych rokoch, kedy sa tento typ električky masívne dodával do Bratislavy.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: nacarsky #9:
Dá sa tam husté pletivo a to sa polepí reklamou.
Vynikajúci nápad, už len treba zabezpečiť, aby nezodpovední cestujúci nepreliezali cez otvorené boky a k nástupu a výstupu naďalej používali na to určené dvere! ?
Reakcia na: S499.1023 #7:
😃 😃 😃 😃 😃 Tú normu si musím tuším naštudovať 😃
Reakcia na: rini17 #6:
Stačí kvalitná údržba výhybiek ISO-DPB 9001:2018 a pôjde aj každý podvozok náhodne na inú radiálu.
Reakcia na: Valec #3:
Čoby nie, po vzore ŽSR sa môže súprava náhodne rozpájať a každá polka na inú radiálu.
Z 86 by sa toto spraviť dalo. trošku pozmeniť dizajn a dalo by sa. Fakt by sa to dalo.
Krásne scifi, krásne prevedenie, ale keď trošku otvorím myseľ, ono by sa dačo také celkom mohlo uživiť lepšie než T2 donekonečna humpľovaná... Rovnako na tie politické akcie paráda, Jednu bezpapierovú kačicu máme v UDDP, Ova vyraďuje K2, ale na papiere nedáva nič, jedny papiere preniesť, možno zameniť zrýchľovač, a na tú komerciu na ktorú sa humpľujú dnešné historičáky by to aj mohlo stáť za to. A navyše, aj tak z toho vraku 86 už nič lepšie nebude, rovnako z autoškoly 🙂
Nepáči sa mi, že z toho pravidelného CP na mestskom okruhu nebudú náhodné výjazdy na ľubovoľné radiály.
-Prosím Vás stojí tento rýchlik aj v Pezinku?
-Za poplatok Vám na znamenie určite zastaví. ?
Za tatranský čaj veľký palec hore ?