Dopravný podnik pripravuje nábor vodičov MHD v zahraničí

Nových vodičov bude hľadať v krajinách mimo Európskej únie.

Bratislavský dopravný podnik bude riešiť dlhodobý nedostatok vodičov mestskej hromadnej dopravy aj ich náborom v krajinách mimo Európskej únie. Pre tento účel uzatvoril rámcové zmluvy s troma sprostredkovateľskými agentúrami, ktorých úlohou bude realizácia náborových kampaní na získanie kvalifikovaných vodičov napr. na Ukrajine, či v Srbsku. Úlohou agentúr bude aj výber vhodných kandidátov, ktorým po úspešných testoch zabezpečia agendu spojenú s pobytom a prácou na území Slovenskej republiky.

Dopravný podnik zaplatí sprostredkovateľským agentúram za sprostredkovanie kvalifikovaných vodičov autobusov, trolejbusov a električiek od 2091 € cez 3357 € do 3606 € za jedného kandidáta. Predpokladaný počet obsadzovaných pozícií vodičov je niekoľko desiatok.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: johnnyjanko #31:
Všimol som si, že v požiadavkách na vodičov je uvedené, že už majú mať vodičák skupiny D, takže zrejme nepôjde o žiadnych mladých chalanov, ktorí chcú vyskúšať niečo "dobrodružné", ale skôr o staršie ročníky, teda skúsených šoférov, ktorí idú za peniazmi. V takom prípade súhlasím, že tam bude tá miera snahy o stret s miestnou realitou menšia.

V každom prípade, príde mi prinajmenšom čudné, keď idem niekam robiť na dlhšiu dobu, tráviť čas mimo roboty na ubytovni s pivom zo samošky. Ale veď prosím.

Zo strany DPB by mi prišlo logickejšie postupovať rovnako ako doma, teda ponúkať to rozšírenie vodičáku, čím by oslovili väčšiu skupinu potenciálnych uchádzačov. Ale keď to už dali do požiadaviek, akurát vezmú vodičov nejakým dopravným podnikom na Ukrajine a v Srbsku - ktoré to vykryjú ako? Vodičmi z Turecka?
Takže na to isté na čo majú nás v EÚ ideme my lanáriť do EÚ ukrajincov a srbov. Vysídlime Ukrajinu a Srbsko o mladých mužov a namiesto nich tam bude kto zakladať rodiny?! Toto je svinstvo najhrubšieho zrna. A o to väčšie že zahraniční vedúci v tých koncentrákoch ako Samsung a pod. veselo túto možnosť zneužívajú. Namiesto toho aby dali našim 700-800 eur základ čistého, tak dávajú 400 čistého základ srbom a ukrajincom. Na toto nám rozhodne zahraničných investorov netreba. A čo je smutné, že DPB namiesto toho aby lákal slovákov zo zahraničia, tak láka týchto. V Nitre musí na ubytovne kde sú srbi a ukrajinci ubytovaní často jazdiť a zasahovať polícia nakoľko si dotyční prenášajú svoje konflikty medzi sebou na Slovensko. Prečo sa vôbec ani vláda a ani zamestnávatelia nesnažia o to, aby sa slováci utierajúci rakúšanom zadky alebo čo prekladajú zeleninu v skladoch v Anglicku vrátili a robili trebars túto prácu?! ? A máme tu veľa rómov, ktorí by radi pracovali, tak prečo ich nezamestnajú ako vodičov? Naučia sa viac zodpovednosti, zaviesť poriadok a disciplínu do svojho života, keď budú mať rozpis smien a toho sa budú musieť držať.
Reakcia na: Melange #30:
Áno, poväčšine budú vo voľnom čase sedieť na ubytovni a popíjať pivo zo supermarketu (pivo v krčme by pre nich bolo príliš drahé, aj na západe, aj v BA - žiadny rozdiel). A tí, čo budú chcieť, pôjdu behať do parku, plávať do jazera, jazdiť na bicykli alebo nejakým iným low-costovým spôsobom športovať (teda žiadne drahé fitko, bazén ani lezecká stena). Tak isto žiadne kino, divadlo, tanečné krúžky ani nič podobné.

Väčšina z nich bude teda podľa mňa žiť taký život, v ktorom nebude skoro žiadny priestor na stretnutie sa s miestnou mentalitou. Preto im môže byť srdečne jedno, či budú v slovanskej krajine alebo germánskej alebo hocijakej inej.
Reakcia na: johnnyjanko #27:
Nepoznám mentálne nastavenie gastarbeiterov, ale keď si v nejakej krajine 24 hodín denne, 7 dní v týždni, tak nepracuješ non-stop, ale máš aj nejaký voľný čas. Ak je niekto ochotný ho stráviť iba na ubytovni, príp. učením sa nemčiny alebo nórčiny, tak prosím. Mňa osobne by z toho šlo poraziť.
Reakcia na: S499.1023 #24:
Absolútny súhlas - aj za mojej beúsáckej éry to bolo tak isto - autobusári, trolejbusári a na konci električkári. Ani mňa nikdy nelákalo prejsť k autobusom z dôvodov, ktoré spomínaš, k nim ešte pridám absolútny odpor k smradu zo spálenej nafty, preto som bol spokojný na paliciach. Na rozdiel od Teba ma nikdy nelákali ani električky hlavne preto, lebo s električkou sa nemáš ako vyhnúť akejkoľvek prekážke, ktorá sa pred tebou zrazu objaví, o brzdnej dráhe hlavne pri napadanom lístí nehovoriac...
Čo sa týka platu, dnes by som to za tie prachy nerobil ani náhodou, je to čisté zdieranie za zodpovednosť, ktorú máš za cestujúcich a pri tom, že na Teba môže hocikedy nejaký hajzeľ napríklad vytiahnuť zbraň
Reakcia na: Solider #23:
Pisal som moj pohlad na vec. A podla toho ze ani vodicom z povolania - autobusy / nakladaky sa na trolejbusy nechce aj ked je to lepsie ohodnotene, nebudem mat ten pocit sam.

Zaroven na elektricky staci Bcko a vdaka si na to trufne hocikto.
Reakcia na: Melange #15:
Neviem či toto je argument. Nejaký Srb alebo Ukrajinec možno vie aj viac po nemecky ako po slovensky. Prípadne čo nevie, to sa naučí hocikde. Keď budeš krútiť volantom v Nemecku alebo v Nórsku a bývať tam kdesi na podnikovej ubytovni, budeš môcť domov posielať omnoho viac peňazí ako z Bratislavy.
Reakcia na: Solider #23:
Práca vodiča električky je podľa môjho názoru psychicky najnáročnejšia vzhľadom na nemožnosť uhnúť ale je aj kvalifikačne a kognitívne najnenáročnejšia. Poznám pár ľudí, čo išli z E na T a A a vrátili sa, lebo to nedávali.
Reakcia na: dupe #22:
Už za mojich čias, v období výhybiek ELBA Kremnica a ČKD nepl. lic. Ohio Brass, sa dalo pri troche opatrnosti jazdiť celú smenu bez nahadzovania vypadnutých zberačov, aj pri mojom pomerne razantnom štýle jazdy som vystupoval v priemere raz za smenu a dnes bude nakladanie zberačov skôr výnimkou.
Reakcia na: Solider #20:
Nemyslím si, že je to úplne nespravodlivé, pretože to nie je rovnaká práca.
Bolo to tak vždy, len s tým rozdielom, že kedysi trolejbusári brali menej ako autobusári, pretože stačil VP "C" + dráhový VP a práca vodiča trolejbusu bola považovaná (a ja ju považujem dodnes) za pohodlnejšiu - žiadne tankovanie, dolievanie vody, oleja, trenírková teplota v najväčšom mraze päť minút po nástupe.
Reakcia na: dupe #22:
A vodič električky akože nemusí jedným okom sledovať trolejové vedenie, stav koľajovej trate, postavenie výhybiek, všetkých gumokolistov, ktorí električke nedávajú prednosť, všetkých chodcov, ktorí sa vrhajú pod električky, šípiť, či sa v zadnom vozni, do ktorého vôbec nevidíš, nechystá niekto vystupovať a pár krát za deň vyliezť a prestaviť si výhybku?
Reakcia na: mku81 #18:
Ja povazujem pracu trolejbusaka za narocnejsiu, minimalne kvoli tomu ze okrem vsetkych povinnosti vodica autobusu musi stale jednym okom sledovat palice, vyhybky, usekove delice,... A par krat za den vyliezt a nahodit palice.

A kedze trh prace nejako funguje, na minulorocnom naborovom dni to bolo krasne vidiet, ked sa predstavitelia do plena pytali uchadzacov o zaujem pre jednotlive trakcie, vyzeralo to nasledovne: Elektricky - asi 10 ruk hore
Autobusy - asi 5 ruk hore
Trolejbusy - 0

Je logicke ze ked riesite ake su platy nizke, tak treba rozlisovat aj trakcie, inak by na trolejbusoch nemal nikto motivaciu jazdit.
Reakcia na: 810zssk #19:
Však potom to aj tak vyzerá ako jedna veľká brigáda.
Reakcia na: mku81 #18:
Neviem, čo je konkrétny správny dôvod, ale veľa sa hovorilo o tom, že to je podľa toho, čo sa od vodiča vyžaduje (pri trolejbusoch je to vp. sk. D + KKV + trolejbusový kurz), čo súvisí s tým, že tam majú problém zohnať vodičov. Ale ináč je to úplne nespravodlivé, pretože za rovnakú prácu nie je rovnaká mzda. Pamätníci by možno vedeli povedať, či to tak bolo aj kedysi.
Reakcia na: Solider #12:
Smutne je ze tie sumy co pises su porovnatelne s lepsimi brigadami v Bratislave. V poziciach kde clovek nema ani tolko zodpovednosti, ani tolko stresu, ani taku narocnu organizaciu pracovneho casu.
Reakcia na: Solider #12:
Má toto aj nejaký dôvod? Rozdielne platy pre rozdielne trakcie?
Reakcia na: Spacer1 #5:
ak je s tym spojena aj nejaka propagacia, reklama (co urcite bude) plus vybavovanie papierov tak to nemusi byt tak vela
Reakcia na: Solider #13:
Vodič sa lepšie marketingovo predáva a v cudzích krajinách ľahšie zháňa. To, že pre nedostatok dielenských pracovníkov pri poruche na trati vodič čaká na pojazdnú dielňu často aj 4-6 hodín, alebo že z niektorých typov je odstavených niekedy 30-40% vozidiel, sa bude riešiť asi potom.. ak vôbec.
Reakcia na: S499.1023 #10:
Na druhú stranu, ak im DPB ponúka vodičák skupiny D, pričom pre Ukrajincov a Srbov sme naozaj jazykovo i mentálne bližší než západná a severná Európa, tak si nemyslím, že je to také beznádejné. Každým rokom pribúdajú mladí bez záväzkov, ktorí by možno vyskúšali takúto prácu na západe (pre nich) v relatívne bohatej krajine v EÚ.
Reakcia na: Solider #13:
Pred nejakym casom bezala na tych vozidlovych monitoroch reklama, ze hladaju servisnych technikov trolejbusov, pricom pozadovali servisne skusenosti s autami (s tym, ze tych ludi si zaucia). Ktovie, aky to malo ohlas...