Elektronické cestovné lístky

Elektronické cestovné lístky zakúpené vo vozidlách sú lacnejšie o 10 % oproti papierovým lístkom.

Ceny cestovných lístkov pri platbe elektronickou peňaženkou platné od 1.7.2023

Krátkodobé lístky

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
30 minút 2 zóny / 100+101 0,97 € 0,49 €
60 minút 3 zóny 1,41 € 0,71 €
60 minút 4 zóny 1,79 € 0,90 €
90 minút 5 zón 2,24 € 1,12 €
90 minút 6 zón 2,68 € 1,34 €
120 minút 7 zón 2,97 € 1,49 €
120 minút 8 zón 3,22 € 1,61 €
150 minút 9 zón 3,62 € 1,81 €
150 minút 10 zón 4,02 € 2,01 €
180 minút bez obmedzenia 4,42 € 2,21 €

Cena dovozného elektronického lístka je 0,49 €.

Denné lístky

Časová platnosť
Zónová platnosť
Základný Zľavnený
24 hodín 100 & 101 4,40 € 2,20 €
24 hodín bez obmedzenia (okrem zóny 190) 7,60 € 3,80 €
72 hodín 100 & 101 9,80 € 4,90 €
168 hodín 100 & 101 14,40 € 7,20 €

Elektonické cestovné lístky je možné zakúpiť si v označovačoch cestovných lístkov s dotykovou obrazovkou:

  • vo vozidlách MHD,
  • v regionálnych autobusoch Arriva Mobility Solutions,
  • na železničných staniciach a zastávkach.

Elektronický cestovný lístok je elektronickou alternatívou ku klasickému papierovému jednorazovému, alebo dennému lístku. Zakúpiť si ho je možné na bezkontaktnú čipovú kartu s nabitou elektronickou peňaženkou. Ceny jednorazových a denných elektronických cestovných lístkov sú nižšie o 10 % oproti cenám papierových lístkov.

Ako elektronickú peňaženku je možné použiť bezkontaktnú čipovú kartu:

  • Dopravného podniku Bratislava - karty so 17-miestnym SNR číslom,
  • Slovak Lines (zakúpenú pred 14.11.2021 a prepísanú priložením k odbavovaciemu zariadeniu Arriva Mobility Solutions),
  • Arriva Mobility Solutions,
  • žiacke a študentské ISIC karty systému TransCard (s logom TransData).

Využívanie elektronickej peňaženky na karte DPB alebo Arriva Mobility Solutions je možné bez potreby aktivovania tejto funkcie na predajnom mieste, na kartu ISIC je prvý raz potrebné vložiť kredit na predajnom mieste. Ak je však na karte zapísaný platný predplatný cestovný lístok (električenka), zakúpenie elektronického cestovného lístka nie je možné (napr. pre spolucestujúceho, alebo batožinový lístok).

Naplnenie elektronickej peňaženky je možné:

V rámci MHD Bratislava sú nové označovače s funkcionalitou predaja elektronických cestovných lístkov (veľké žlté s dotykovou obrazovkou) umiestnené vo vozidlách pri dverách označených piktogramom čipovej karty s troma bodkami - v nových električkách, nových trolejbusoch a v najnovších autobusoch sú takéto označovače pri každých dverách, v starších vozidlách sú osadené pri dverách bežne využívaných pre nástup s kočíkom.

Podrobný návod k elektronickým cestovným lístkom je možné nájsť v informačnom letáku, ktorý vydala Bratislavská integrovaná doprava.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Myslel som priamo v autobusoch a trolejbusoch.
A čo takto malý automat na cestovné lístky,ako majú napr.v Nemecku vo viacerých mestách,aby si cestujúci mohli kúpiť lístok? V BA by sa to zišlo na linkách z Letiska,príp.Hl. stanice.
Hovorí sa tomu, byť nápomocný cestujúcemu!!
Reakcia na: ErikM #242:
eCL sa bude dat kupit aj na BMK, ale az od 1.10.2018. Dnes mi to potvrdili v DPB.
Reakcia na: 810zssk #247:
Chyba nie je v karte. Skúšali sme to aj s kamošom, mal ten istý problém. Kartu dokáže identifikovať, ale nedokáže načítať údaje a zapísať dáta ohľadom lístka. Čo mi povedali na Olejkárskej aj na Hodžovom, tak sme neboli jediný s týmto problémom. Akurát, čo ma zaráža, tak na oboch miestach ma upozornili, že mám nosiť pre istotu papierové lístky, keby mi karta nefungovala, keďže revizor mi to nemusí uznať. Alebo si mám poslať SMS, ale tam je zase problém, že podľa prepravného poriadku musím už s SMS lístkom nastupovať do vozidla. Pritom ja predsa lístok mám (karta s peňaženkou), ale nefunguje ich zariadenie.
Reakcia na: 810zssk #247:
Chyba je v OCL, resp. v bankovej čítačke, ktorá nevie načítať DESfire EV2.
Reakcia na: bobitwo #246:
Ale pre úplnosť ani v Londýne vždy nefungovali tie označovače, kde to strháva kredit z karty.
Reakcia na: 810zssk #247:
Tak ja s mojou debetnou Visa Electron som tam nepochodil ? ? Takže som veľmi ocenil tú oysterku ...
Reakcia na: bobitwo #246:
Pripada mi to tak ze chyba nie je v OCL ale ze kartu prikladas na zle miesto. Na novsich OCL sa karta nepriklada na strbinu ale kusok nizsie (ta cierna plocha).

Oyster card neni zadarmo, stoji par libier (ale da sa refundovat ak uz ju clovek nechce pouzivat). V Londyne je vsak ovela lepsiou inspiraciou system cestovania s platobnou kartou a clovek ziadne speci karticky na MHD nemusi riesit (uz niekolko rokov) 🙂
Ja mám skôr iný problém. Vybavil som si priamo od DPB ich kartu, že si budem kupovať lístok, keď budem potrebovať v buse. Problém nastáva, keď si chcem kúpiť lístok. Ak ide o starší označovač https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/7/17/1745607/1745607_1200x.jpeg?rev=4 tak tam mi zapíše lístok. Ale ide o ten modernejší (asi) označovač https://vecernikbratislava.files.wordpress.com/2018/06/karta-dpb.png?w=850&h=773&crop=1 tak mi len vypíše chyba čítania karty. Bol som dokonca aj na predajni, že čo mám teda robiť, keď nastúpim do MHD a nechce mi to načítať kartu. Lebo ja vlastne lístok mám. Oni že vedia o tom probléme ale potrvá určite aspoň 2 týždne kým to opravia, možno mesiac. Dovtedy mám vydržať a ak tá situácia nastane, tak si mám cvaknúť lístok alebo poslať SMS. Aj keby to bolo pokazené všetky, tak mám poslať SMS. Na to, že to som teda nemusel zaplatiť 4,3€ za kartu a mohol som behať na lístkoch. Nevyznám sa presne v prepravnom poriadku, ale podľa mňa logicky ak je poškodené zariadenie na označovanie lístkov, tak to nie je predsa môj problém a neviem, prečo by som mal mať ešte 2 náhradné riešenia. A to nehovorím o tom, že napríklad v Londýne Oyster card (električenka) je zadarmo, bez foto a registrácie, má neobmedzenú platnosť (nie ako u nás 5 rokov a potom potrebujem si zase kúpiť novú) a je prenosná, keďže podľa ich dopravného podniku na 1 kartu môže cestovať len 1 človek a im je jedno, či to je Jožo alebo Anežka, proste každé použitie karty stiahne peniaze a je im jedno, kto tou kartou cestuje.
Reakcia na: 810zssk #244:
Vďaka za odpoveď, mal som také tušenie... Doteraz som sa s tým ale nestretol, takto si zvyknem synchronizovať aj PCL a s tým som ešte problém nemal. Je pravda, že väčšinou jazdím električkami, tak som to zvykol "nahrávať" tam. A vravíš, že to nie je neštandardné - teda ani toto nikoho v DPB netrápi??
Reakcia na: anbis #243:
Pojde o nesynchronizovany OCL v autobuse, zial to vobec nie je nestandardna vec. Tym ze v automate ti to kredit zapisalo je jasne ze v databaze elektronickeho predaja ten predaj bol.
Včera som si dobíjal kredit na karte, vydanej DPB, cez Konto IDS BK. Elektronickú peňaženku na karte mám aktivovanú už dávno, ešte niekedy v čase 1. etapy BID na Záhorí, teda "správcom peňaženky" je Slovak Lines (tak to aj zobrazuje Konto IDS BK: "Zostatok EP Slovak Lines, a.s.:")V konte som klikol na "Vklad", presmerovalo ma na ten dobíjací web Slovak Lines, kde mi ale systém zobrazil, že kartu treba dobiť v e-shope DPB. To ma prekvapilo, lebo kdesi som čítal, že dobíjanie kreditu sa deje iba cez web "správcu peňaženky", čo je v tomto prípade SL, a tak som si to aj pamätal dakedy z minulého roka. OK, vravím si, super, konečne je to jedno a netreba riešiť, ktorý e-shop použiť. Dobil som si kredit 5 €.
Dnes okolo obeda som ale nastúpil na L43, voz 2411, čakal som, že po stlačení Informácií a priložení karty sa zapíšu dáta z internetového predaja, ale nezapísalo sa nič, označovač o mojom včerajšom (cca 21.00 hod.) nákupe nevedel. Kredit sa nedoplnil. Poobede som sa ešte zastavil v Bille na Bajkalskej v tom multifunkčnom automate, tam nebol žiadny problém a kredit zapísal tak ako mal.
Stretol sa niekto s niečím takým? Išlo o chybu označovača v autobuse, alebo to súvisí s tým nabíjaním SL kreditu cez web DPB?
Dobry den.
Da sa kupit eCL aj na BMK zaregistrovanu ako elektricenka, alebo to je mozne len na na kartu DPB?Dakujem.
Reakcia na: TomJ #240:
Najlepšie by bolo, keby niekto podal podnet na DPB, kde by z logov dokázali zistiť, čo sa (asi) stalo.
Zaujíma ma jedna situácia, ktorá sa stala minule mojim rodičom. Otec má kartu DPB a kupoval eCL sebe aj mame (ako spolucestujúcej). Jemu sa lístok kúpiť podarilo, no zápis spolucestujúceho sa nepodaril. Pri spiatočnej ceste to isté. Nebol som pri tom, tak neviem, či spravil chybu on pri kúpe (Treba mať celý čas kartu priloženú? Lebo ju vraj počas toho odložil a potom znovu priložil.) alebo bol problém inde.
Každopádne, zaujímalo by ma, ako postupovať pri kontrole. Ak by bol problém v označovači, ale ten inak funguje ďalej, ako by sa to dalo dokázať? Keďže mama papierový lístok nemala a zápis sa nepodaril, ako mala postupovať (vystúpiť na ďalšej zastávke, kúpiť rýchlo sms lístok)?
Reakcia na: 810zssk #236:
dakujem. áno odskúšané, funguje to presne takto..v MHD BA.

a k SlovakLines - tam to žiaľ nefunguje, presne ako ste vy napísali... treba upozorniť vodiča na zľavu napr. zťp .. hoci kartu mám SL, na ktorej je zťp zapísané (kvôli mhd v BA), ale lístok v autobuse SL to nevie "prečítať" .. a vydal mi obyčajný lístok .. do budúcna už viem ako na to...
Reakcia na: ceres #237:
V SL to neplati, tam typ cestovneho zadava vodic. Odbavovaci system v SL je zial celkovo dost zly.
Reakcia na: 810zssk #236:
Dá sa na to, že zľava sa pri nákupe CL1C uplatní automaticky podľa typu karty, spoľahnúť aj pri cestovaní Slovak Lines a nákupe lístka u vodiča?

Ak si vypýtam len "polovičný" lístok, dostanem zľavnený lístok iného typu ako mám typ karty (podľa správy na displeji pokladnice a výpise na Konto IDS BK). Cena je rovnaká, takže to neriešim. Netuším, čo by na to povedal prípadný revízor. Niektorí vodiči si to všimnú, následne to opravia a upozornia ma, že to nie je to isté a mám to hlásiť presne, aký typ lístka chcem.

Raz som zľavu nehlásil vôbec - povedal som len niečo v zmysle "poprosím na Bajkalskú z karty" - a dostal som dokonca CL1C obyčajný, a to napriek tomu, že som prechádzal zónami, pre ktoré mám na karte (zľavnený) PCL, ktorý pokladnica pri vydávaní lístka zohľadnila a vydala mi lístok len pre chýbajúce zóny (hoc obyčajný).

Je to len otázka blbého používateľského rozhrania pokladníc, ktoré vodiča pri predaji eCL držiteľovi karty núti robiť zbytočné kroky? Alebo má takéto správanie systému aj nejaký rozumný dôvod?
Reakcia na: tosomja #235:
Typ listka pre prveho cestujuceho je zvoleny automaticky podla typu karty. Cize ak mate zlavnenu kartu, bude automaticky zvoleny zlavneny listok. Typ cestovneho sa voli len pri spolucestujucich.
zdravim , chcem sa opýtať, ako si zvolím zľavnený elektronický cestovný lístok? Vo videách to nie je. Ak mám čípovú kartu pre dieťa, priložím ju k zariadeniu a ptm? posúvam šípkami kým mi neukáže zľavnený lístok? Ani revízor mi nevedel poradiť . Na karte nie je zapísaný žiaden predplatný cestovný lístok. Dakujem za radu.