Ďalšie rozvojové plány

Mesto vo svojich strategických materiáloch predpokladá významný rozvoj MHD. Má ísť o menej nákladné riešenia ako napríklad vyznačenie jazdných pruhov pre MHD alebo preferenciu MHD, ale aj veľké investičné projekty ako sú nové električkové trate a trolejbusové trate. Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Vozidlá

Názov projektu Stav Termín dodania
Nákup 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek s dĺžkou do 32,5 m

Koncom roka 2021 vybraný dodávateľ, objednanie vozidiel v 3/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu.

do mája 2024
Nákup 30 jednosmerných veľkokapacitných električiek s dĺžkou do 32,5 m

Koncom roka 2021 vybraný dodávateľ, objednanie 20 vozidiel v 3/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválené zámery národných projektov (1, 2).

20 vozidiel do konca roka 2023
Nákup 16 veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov

V roku 2021 vybraný dodávateľ, objednanie vozidiel v 5/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu

v priebehu roka 2023
Nákup hybridných batériových trolejbusov - 11 sólo vozidiel a 23 kĺbových vozidiel

V roku 2021 vybraný dodávateľ, objednanie v roku 2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu

v priebehu roka 2023

Električková doprava a infraštruktúra

Názov projektu Stav Termín realizácie
Modernizácia údržbovej základne - 3. etapa

Modernizácia ťažkej údržby E, A a T a zastrešenie odstavných plôch pre T a E vo vozovni Jurajov dvor, modernizácia vozovne Krasňany.

V roku 2020 prebehla verejná súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie. Súťaž vyhrali spoločnosti Dopravoprojekt a Valbek&Prodex. V marci 2021 získal DPB nenávratný finančný príspevok z OP Integrovaná infraštruktúra na vypracovanie projektovej dokumentácie.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra.

Vypracovanie projektovej dokumentácie a získanie stavebných povolení do 3/2023

Realizácia od 2023

Predĺženie Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov a na letisko

Prvý úsek po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je reálny. Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava.

V roku 2022 bola spracovaná technickej-ekonomickej štúdia predĺženia trate k železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Električková trať do Podunajských Biskupíc V rokoch 2018 - 2019 bola vypracovaná Technicko-ekonomická štúdia Vrakunsko-biskupickej radiály na objednávku J&T Real Estate. Začiatkom roka 2023 bola vypracovaná štúdia darovaná magistrátu hlavného mesta. Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. N/A

 Trolejbusová doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Brnianska – Patrónka – Tesco Lamač Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Miletičova – Košická – Most Apollo – Bosákova Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Trnávka – Zlaté piesky Otázny dopyt a realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A

Železničná doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská, Pezinok a Zohor

Prvé dve záchytné parkoviská pre osobné vozidlá a bicykle pri železničných staniciach zrealizovali v rokoch 2019 a 2020 - Pezinok (291 áut +30 bicyklov) a Ivanka pri Dunaji (158 áut + 80 bicyklov).

V príprave sú v súčasnosti aj záchytné parkoviská v Nových Košariskách (165 áut + 50 bicyklov) a Zohore (207 áut + 50 bicyklov).

V marci 2021 ŽSR začali obstrávať zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre parkovisko Nové Košariská.

Financovanie cez OPII.

ŽST Nové Košariská ~2023

ŽST Zohor ~2023

Modernizácia železničného uzla Bratislava

Koncom roka 2020 bol zámer projektu pre modernizáciu železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves - Bratislava hlavná stanica (vetva Západ) predložený na EIA posúdenie. K 1/2022 stále prebieha proces hodnotenia.

Pre východnú vetvu bol zámer modernizácie predložený na EIA v januári 2022.

Postupne v priebehu najbližších dvoch desaťročiach

Zdroje informácií

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: HORVI #118:
Polia s hodnotou N/A jasne hovoria, ze nemyslia.
Reakcia na: si #119:
A ja si zasa myslim, ze vsetky tie vychytavky by sme naozaj nemuseli zazit len ako babky a dedkovia.
Reakcia na: N/A #112:
ten obrázok tej električky na vizualizácii mi dosť pripomína Škodu 13T/14T😃
Reakcia na: HORVI #118:
tak az tak stary zeby som o 10 rokov mal narok na starobny dochodok este nie som 😃
Reakcia na: si #117:
Myslia si, že to všetko do desiatich rokov postavia, ale povedzme si úprimne: Toto všetko do desiatich rokov nepostavia.
Reakcia na: HORVI #116:
bolo by super keby sa vobec aspon aj ta polovica postavila v nejakom nie prilis vzdialenom (= skor ako pojdem do dochodku) case
Veľa návrhov, ale len polovica z toho sa niekedy aj postaví.
Reakcia na: gejza #114:
O to kongresové centrum bude ešte bitka medzi developermi
Reakcia na: Minko #113:
a kongresového centra za štáte peniaze ....
Reakcia na: N/A #112:
okrem toho v TV včera prezentoval záujem o vybudovanie pešej promenádnej lávky cez Dunaj. 🙂
Developer Nového Lida bližšie odhalil, ako si predstavuje budúcu obsluhu územia verejnou dopravou:
Reakcia na: Viliam22 #110:
Viem, že to je trochu nižšie, ale plánuje sa ešte vozovňa Dúbravčice? Ak áno, tak aká má byť cca veľká v porovnaní s ostatnými vozovňami a kedy sa plánuje jej výstavba? Táto vozovňa bude aj pre električky, či len pre autobusy? Nebude el. trať k nej príliš strmá?
Reakcia na: N/A #108:
to je síce možné, ale tragédiou je, že takmer každý kto príde ku korytu, cez "štúdie realizovateľnosti", "odborné posudky" a podobné hlúposti ukradne milióny z verejných zdrojov
Myslím, že tieto "ďalšie rozvojové plány" zostanú ešte veľa, veľa, veľmi veľa rokov iba mokrými snami Bratislavčanov... 😃
Reakcia na: Melange #103:
Mna pobavila ta zatravnena zeleznicna trat na niektorom z obrazkov nizsie ;-P.
Reakcia na: Solider #105:
na Slovensku? kde trvá XY rokov vykúpiť pozemky pod oveľa významnejšie dopravné stavby? kde sa ti je schopný človek biť do pŕs za svoje lebo ty si chcel vykúpiť pozemok po 7 € a on ho nepredá lacnejšie ako za 7,10 €? 😃 Btw. ako by rozšírenie cesty a vykúpenie pozemkov vyriešilo podľa mňa pomerne krátky (vzhľadom na dopyt) signál na križovatke Galvaniho-Ivanská? 🙂
Reakcia na: Minko #102:
A čo je na tom, že sú to súkromné pozemky? Veď bežne sa pri výstavbe infraštruktúry musí niečo vykúpiť/vyvlastniť za primeranú náhradu.
Reakcia na: Melange #103:
to vyzera vcelku pouzitelne, ak by sa to podarilo realizovat mohlo by to byt +
akurat predpokladam ze bude viest k nevole zahradkarov v dotkutej trase....
Tuná som našiel projekt, ako by malo vyzerať to cestné prepojenie Ružinovskej a Galvaniho a Pri letisku: https://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/e-news/0/2/102 (treba zájsť myšou na prvý obrázok)

Ale kde by sa dal nájsť nejaký oficiálny zdroj, to neviem.