Starý most už premostí polovicu Dunaja

Na petržalskej strane bola dokončená križovatka Bosákova - Jantárová cesta.

Dňa 1. júla 2015 sa realizuje ďalšie vysúvanie oceľovej konštrukcie Starého mosta. Oproti predchádzajúcim výsuvom o 30 metrov sa tentoraz vysúva 45 metrov konštrukcie. V súčasnosti má konštrukcia mosta už 195 metrov, pričom po aktuálnom vysunutí by už mala byť premostená približne polovica Dunaja. V ďalšej fáze bude prebiehať montáž 3 segmentov a pri ďalšom vysúvaní 10. augusta 2015 by sa malo nad hladinu vysunúť ďalších 70 metrov konštrukcie, pričom by most mal už dosiahnuť pilier č. 34, ktorý sa v súčasnosti buduje. Podľa slov hlavnej dopravnej inžinierky mesta T. Kratochvílovej po kontrolnom dni 1. júla, je stavba tohto piliera v miernom sklze, ale zhotoviteľ by mal meškanie dobehnúť.

V prvý prázdninový deň napoludnie bola dokončená a do prevádzky odovzdaná aj križovatka Bosákova - Jantárová cesta, kde v uplynulých mesiacoch prebiehala výstavba električkového priecestia. Na križovatke bola zároveň vybudovaná nová cestná svetelná signalizácia, chodníky s bezbariérovými priechodmi a cyklopriechod na budúcej cyklotrase smerom k Starému mostu. Zastávky autobusov MHD zostali v pôvodných polohách.

Ďalšou dokončenou časťou stavby by mali byť chodníky na Štúrovej ulici, ktoré budú dokončené do 20. júla. Samotná koľajová trať a vozovka na Štúrovej bude podľa slov hlavnej dopravnej inžinierky dokončená do konca augusta. Štúrova ul. by mala byť plne prejazdná pre motorové vozidlá až v októbri po dokončení rekonštrukcie križovatky Jesenského - Štúrova a križovatky na Šafárikovom námestí.


Križovatka Bosákova - Jantárová cesta pred otvorením

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: kecho #10:
Ale v 19. storočí nestál Most Apollo, ktorý si ten oblúk už medzičasom výrazovo požičal. Maťaščík mnohokrát verejne vysvetlil, prečo novobudovaný električkový most vyzerá tak, ako vyzerá. Po prvé, ak by bol úplne tvarovo moderný, výrazne by konkuroval Apollu a SNP, po druhé, veduta Bratislavy je storočie tvorená oceľovým priehradovým mostom – tento nový však nekopíruje výrazovo ten pôvodný, ale iba tvarovo mierne pripomína ten doterajší sovietsky, inak je to úplne nový most, moderný oceľový priehradový most, aké sa bežne budujú vo svete. Preto osobne súhlasím s tým, že sa pri projektovaní tohto mosta neuplatnila exhibícia, ale striedmosť a konzervativizmus, pretože by tak Bratislava prišla o tradičný oceľový most.
Reakcia na: Mike #12:
Som to vedel že tu nejde o historiu ale o osloboditelov.
Reakcia na: janstar #11:
A koľko žije pamätníkov toho pôvodného mostu z 1890 a koľko žije tých, ktorí si pamätajú ten most ktorý bol postavený po 2. svetovej vojne?
Reakcia na: Mike #9:
Na ten most z monarchie sa nepodobá ,skôr na ten čo po vojne postavili.
Reakcia na: Mike #9:
škoda toho presunu pilierov a chýbajúceho oblúka, ktorý tam bol v tom 19. storočí...
Reakcia na: janstar #8:
Ten most má byť čo najviac pôvodný, taká vykopávka z 19 storočia. Už dosť, že si pri iných dôležitých stavbách nevážime svoju históriu, chvalabohu že tu vyhrala replika pôvodného a nie predtým zamýšľané "perforované rebro" (dá sa vygoogliť).
Moderný je most Apollo a ten 6ty vrámci D4 bude tiež moderný.
Okrem toho predpolia starého mostu, mýtne domčeky, piliére, schodiská a ďalšie objekty tesne súvisiace so starým mostom, sú pamiatkovo chránené.
Všetko pekné ,len ten most tam nepasuje ,mal byť moderný pre 21.storočie a nie taká vykopávka z 19.storočia,to ste poriadne ušetrili za architekta,taký most by navrhol aj študent tretieho ročníka STVU,možno aj krajší.
Reakcia na: fanatikmhd #5:
Ako zase každú "občasnú" zastávku, pre prípad "čo ak náhodou niekedy niekto vpáli do tramu" mať vybetónovanú a ešte v luxusnej dĺžke...
To mi pripomína obyvateľov istej MČ, ktorí chceli busmi po celej dĺžke kopírovať tram-trať, lebo "čo ak sa elina pokazí" 😉
Zastavky autobusov teda definitivne zostanu ako su?
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Áno, to dá rozum. No pre prípad MU je možné (priecestie je atypicky umiestnené, a predpokladám že po 22:00 - 05:20 bude CSS vypnutá) aspoň ponechanie zastávky ako občasnej. Ak príde k nehode električky a auta (čo v prvé obdobie najmä počas výpadku CSS môže nastať), a ostane zablokovaná cesta, l.84, l.99 dostanú obchádzkové trasy tade, kade doteraz behali, no na strane smer Černyševského by nebola žiadna zastávka. Takže ponechanie má svoj zmysel, i keď zas....pre provizórnu zastávku prišlo k zbytočnej likvidácii zelene (stačili by panely), pre trvalé riešenie (aj do budúcna ako občasnej) zas liatie betónu na nespevnené lôžko len tak "like a boss" bude nádherne vyzerať po 2-3 rokoch.....
Reakcia na: Technopol #3:
tnene
Reakcia na: fanatikmhd #2:
Neviem aký je návrh, ale v rámci čo najlepšieho prestupu by "výstupište" smerom do mesta malo byť na zastávke, ktorá je na foto. ďalej by pokračovala popod Starý most na Muchovo. nám a odtial po dnešnej trase späť.
Reakcia na: kecho #1:
Vtipne, ked som sa na toto pytal ked to stavali, dostal som od tvrdo zarytych íemháďakov odpoved v tvare : len nadavame ked sa daco spravi dobre.
Samozrejme ze nerozbiju, tak isto, ako staru zastavku muchovo namestie (v protismere dnesnej) kde su iba panely ci zastavku banikova (panely) a dalsich X zastavok. Mame docasnu trvalu zastavku. Ale zas, z druhej strany, ak sa skrati 95 po zapocati premavky len po Farskeho/Muchovo namestie, mozno ze sa tato zastavka este zide....
A ten betón, ktorým kvôli "dočasnej zastávke" zaliali trávnik, aj rozbijú, alebo klasicky nechajú napospas osudu?