Kĺbové autobusy opäť dodá český SOR

Do vozidlového parku môže pribudnúť ďalších 50 autobusov SOR NB 18 City.

Víťazom verejného obstarávania na dodávku kĺbových autobusov pre Dopravný podnik Bratislava sa stala česká spoločnosť SOR Libchavy. Uvedená spoločnosť v elektronickej aukci ponúkla výhodnejšiu ponuku ako ďalší dvaja uchádzači - Solaris Bus&Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Do vozidlového parku pribudne najskôr 25 kĺbových autobusov SOR NB 18 City a po prípadnom využití opcie najneskôr do dvoch rokov ešte rovnaký počet týchto autobusov. Prvý z 25 autobusov by mal byť dodaný v decembri tohto roka, zvyšné autobusy v priebehu 6. až 13. týždňa roka 2015.

Zmluvná cena jedného autobusu je 308 200 € bez DPH. Autobusy budú vybavené dvoma klimatizačnými jednotkami Webasto Santana XL každá s chladiacim výkonom 18 kW. Podrobná technická špecifikácia vozidiel sa nachádza v kúpnej zmluve.

Bratislavský dopravný podnik prevádzkuje v súčasnosti už 101 (z toho jeden dlhodobo zapožičaný) týchto kĺbových 5-dverových autobusov. Český výrobca v súčasnosti produkuje aj rovnaké karosérie pre kĺbové trolejbusy Škoda 31 Tr SOR, ktorých by malo byť do Bratislavy v tomto roku dodaných 50 kusov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Dispecer #79:
Strešný vetrák ani jeden, okná pozamykané
Reakcia na: eMDi #88:
Keď porovnám ukončenie rámov oboch článkov u prvých NB 18-tok pre DPB z pred 4 rokov:
http://imhd.sk/ba/galeria/1470/SOR-NB-18-City.html#1
a u teraz dodávaných 31 Tr:
http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11893
tak to je "nebe a dudy". Aj zárubne dverí sú už od výroby v rohoch vystužené. Navyše tie nové dvere sú mocnejšie než pôvodné z Pars Komponenty Studénka. Na rozdiel od nových košických NB 12 a 18 budú mať rovnako ako nové 30 Tr a 31 Tr posuvné, nie výklopné okná, čo okrem lepšej výmeny vzduchu myslím, že tiež prispelo k väčšej tuhosti karosérie.
Reakcia na: Valec #87:
ostava verit, ze nie.
Reakcia na: eMDi #86:
A máš pocit, že tie doteraz vzniknuté trhliny (o ktorých sa tu tak s radosťou diskutuje) nechal výrobca len tak nepovšimnuté?
Reakcia na: 810zssk #85:
ano, len kombinacia slov: SOR/garancia/trhliny v rame ... vyznieva dost zvlastne v tomto pripade.
Reakcia na: eMDi #84:
Ved to je velmi dobre ze to tam dali.
Reakcia na: TeBeCe #83:
citam objednavku/zmluvu, pobavil ma tento bod:

5. Zhotoviteľ garantuje a nesie zodpovednosť, že na základe koncepcie a kvality výroby
nedôjde v priebehu 10 rokov od schválenia technickej spôsobilosti autobusu na
prevádzku k žiadnym škodám vo forme prasklín materiálu, trhlín v ráme, uvoľnenia
zvarov a spojov ani netesností.
Reakcia na: boxcar #81:
jedna osoba vyprodukuje cca 120W tepla cize ak je v buse 150 ludi - europska normovana sardinkaren tak vyprodukuju spolu 18kW tepla co je vykon 1 klima jednotky a to tu este nemame zapocitane teplo z vonka tak ano pokial je bus plny klima stihat nebude ale pokial tam bude tak 50-60 osob si myslim ze vonkajsia teplota minus 3 az 5 bude vladat ?
Reakcia na: 810zssk #73:
moze tam byt prijemne.
moze byt prijemne aj vo voze, kde su dve klimy, kazda povodne dizajnovana na 35 miestne vozidlo.
ulohu zohrava fakt, ci si isiel vo vozidle, kde si mal 3 spolucestujucich alebo 80.
v bratislavskych soroch je klima na plac.
Reakcia na: Petto #68:
ved tam maju byt dve... si pomyslene rozdelis klbak v polovici na 2 midibusy a je to primerane
Reakcia na: afeno #71:
Koľko strešných vetrákov a vyklápačiek bolo pri zapnutej klíme otvorených? ?
Reakcia na: Petto #77:
no ja som vychádzal z tejto vety: "V priestore, ktorý je určený na prepravu detského kočíka, resp. vozíka pre telesne postihnutého sa na bočnú stenu vozidla neosadia sklápacie sedadlá." aj ked asi tým naozaj myslene len to jedno sedadlo, až teraz som si všimol že predna 4ka bude NP tým padom bude cela posunuta dozadu takže ten priestor bude ešte menší a tak isto aj ten priestor od druhých dverí dolava čo si spomínal takže plošina bude asi naozaj pri 3dverách /už som si začínal myslieť že aspoň niečo vylepsili /
Reakcia na: petoo #70:
Opravim ta este, sklapacie sedadla budu aj bocne (2 ks ) aj v smere jazdy (2 ks) . Je to na tech.nakrese na strane 34 v tom PDFku. 1 rozdiel bude este na 1.naprave na dverovej strane - namiesto 2 sedadiel bude to 1,5sedadlo v protismere.
Reakcia na: petoo #70:
Priestor pre vozik je aj v dnesnych NB18 blizsie k 2.dveram, no pochybujem ze by sa niekto k priestoru trepal cez 2.dvere kde je potom uzky priestor smerom dolava po vstupe, detto plosina je v 3.dverach. Cize len omyl v zmluve.
Skoda len toho 1 vonkajsieho bocneho panelu, takisto aj 1 vnutorny obojstranny panel mi pride malo na takmer 19metrove vozidlo.
Taktiez netreba zabudat na to, ze motory uz budu E6, oproti doterajsim E5, co tiez moze mat vplyv na cenu vozidla...
Reakcia na: afeno #72:
Taketo produkty nemaju jednotnu cennikovu cenu.
Reakcia na: afeno #71:
Ja som opakpvane kosickymi SORkami NB12 isiel a bolo tam prijemne aj ked vonku bolo peklo.
Zarazila ma cena vaších SORiek. Naše bez displejov, ale s kabelážou a s klímou stáli 268 000 eur bez DPH, vaše (tých 100) stáli 272 000, s displejmi, označovačmi, ale iba s klímou pre zopár vozov.
Tak klíma v Košických SORkách bez ohľadu na to že či NB 12 alebo 18 vôbec nestíha. Nedávno (asi 5.8) bolo v buse 36 stupňov. Klíma bola nastavená na 20. O 2 hodiny na to bolo v autobuse 32 stupňov a nešlo to dolu, takže maximum sú také 3-4 stupne. Bolo to skúšané na nejednom voze.