Poslanci Mestského zastupiteľstva nakoniec prijali uznesenie na predloženie návrhu na nákup nových autobusov.
Poslanci mestského zastupiteľstva hlavného mesta Bratislavy na svojom októbrovom zasadnutí prerokovali návrh Dopravného podniku Bratislava na nákup 100 nových autobusov. Predložený návrh vyvolal dlhú a vášnivú diskusiu poslancov. Viacerí poslanci vyjadrili nedôveru údajom, ktoré riaditeľ dopravného podniku predložil poslancom aj na základe jeho predchádzajúcich vyjadrení k tendru na trolejbusy či k politickej nominácii riaditeľa DPB.
Poslanci potrebu obnovy vozidlového parku autobusov nespochybnili, no vyjadrili presvedčenie, že mesto musí najskôr vedieť, čo od dopravného podniku chce, t.j. koľko autobusov skutočne potrebuje a na aké výkony sa majú použiť. Mestu však stále chýba plán dopravnej obslužnosti a dopravný generel, ktorý by odpovede na tieto otázky poskytol. Pre viacerých poslancov predstavuje problém aj nevyjasnený majetkový a inventarizačný vzťah medzi mestom a dopravným podnikom.
K otázke, či sa plánujú obstarať aj autobusy na pohon stlačeným plynom sa riaditeľ DPB vyjadril, že sa s nimi nepočíta nakoľko sú o 10-15 percent drahšie a aj prevádzkové náklady sú vyššie. Podľa riaditeľa sa emisie moderných naftových motorov približujú plynovým autobusom preto neexistuje dôvod prikláňať sa k plynovým autobusom. Riaditeľ dopravného podniku sa vyjadril aj k vozidlovému parku trolejbusov, ktorý je podľa neho na ďalších 25 rokov zabezpečený.
Riaditeľovi DPB bola v súvislosti s nehospodárnym nakladaním s financiami v diskusii položená aj otázka ohľadne údajne predražených poistiek manažérov DPB, ktoré za 4 roky predstavujú približne 1 milión €. Riaditeľ DPB manažérske poistky označil za štandardný nástroj v štátnych i súkromných firmách a výška poistky podľa riaditeľa zodpovedá bonite podniku. Poslanci takéto zdôvodnenie riaditeľa DPB neprijali.
Poslanci zastupiteľstva sa venovali aj údajnému neposkytovaniu informácií vedenia DPB členovi predstavenstva I. Bútorovi. Podľa riaditeľa DPB sú každému informácie v zmysle zákona poskytované. Informácie požadované členom predstavenstva I. Bútorom označil za nenáležité.
Ku koncu diskusie sa poslanci venovali otázkam politických nominácií v mestských podnikoch. V rámci diskusie bol podaný aj návrh na uznesenie na odvolanie riaditeľa DPB a návrh na vyhlásenie výberového konania na odborníka na túto funkciu. Primátor a niektorí poslanci sa s týmto návrhom nestotožnili a nakoniec predkladateľ svoj návrh stiahol.
V záverečnom hlasovaní poslanci schválili navhrnuté uznesenie v upravenom znení s tým, že z odporúčanej ročnej obnovy vozidlového parku autobusov boli vypustené autobusy kategórií dĺžok 10,5 m a 15 m. V zmysle uznesenia má dopravný podnik na novembrové mestské zastupiteľstvo predložiť návrh na nákup 100 nových autobusov ako náhradu za dožívajúce vozidlá a súčasne predložiť informáciu o možnostiach finančného zabezpečenia formou bankového úveru.
Doplnené stanovisko člena predstavenstva DPB Ivana Bútoru (30.10.2013, plné znenie):
Na rokovaní mestského zastupiteľstva 24. októbra 2013 sa v rámci bodu č. 7 o obnove vozového parku autobusov diskutovalo aj o probléme poskytovania informácií členom štatutárnych orgánov DPB. Predsedu predstavenstva som listom 9. septembra 2013 požiadal o zasielanie zoznamu odstavených autobusov, ktorý už teraz každý deň vyhotovuje Divízia Autobusy. Tento materiál má rozsah niekoľko strán a je denne zasielaný e-mailom viacerým adresátom v rámci dopravného podniku. Tvrdenie, že som žiadal osobitné vyrábanie „rôznych tabuliek a prehľadov“, nezodpovedá skutočnosti, požadoval som iba tie informácie, ktoré majú denne e-mailom k dispozícii iní zamestnanci dopravného podniku.
O problematike nadmerného počtu odstavených vozidiel, ktoré čakajú na dodávku náhradných dielov, a následnom negatívnom vplyve na dennú výpravu a služby, ktoré dopravný podnik poskytuje cestujúcej verejnosti, diskutovala na svojom augustovom zasadnutí komisia mesta pre verejnú dopravu. Žiaľ tento problém sa stále nedarí riešiť, keďže napríklad v pondelok 28. októbra 2013 práve z dôvodu odstavených vozidiel nepremávali počas rannej špičky vybrané spoje na linkách 20 23 70 83 84 93 196 a neboli vypravené dve záložné vozidlá. Som presvedčený o tom, že sa súčasnej situácie je nevyhnutné vykonať adekvátne opatrenia na zníženie správkovosti vozidiel tak, aby dopravný podnik vedel zabezpečiť dennú výpravu.