V uplynulom období bratislavský dopravný podnik začal vyzdvihovať príkladné konanie svojich zamestnancov prostredníctvom médií.
V nedeľu 20. októbra 2013 vodič električky na linke 5 svojou pohotovosťou zabránil tragickým následkom zrážky s občanom, ktorý skočil pred električku. Nehoda sa stala v zastávke Ursínyho, muž utrpel len ľahšie povrchové zranenia. Vodič opisuje situáciu takto: „Už pri vchádzaní do zastávky som registroval, že na zastávke stojí chodec, o ktorom som na základe jeho správania vytušil, že by mohol mať iné úmysly, ako nastúpiť do vozidla. Keď sa chodec pohol smerom ku koľajisku, už v ten okamih som zabezpečil núdzové brzdenie. Často sa totiž stáva, že chodci prebiehajú cez koľajisko, preto vodič musí byť pri vchádzaní do zastávky mimoriadne ostražitý. Našťastie, vďaka núdzovému brzdeniu sa dotyčný pán nedostal pod podvozok, inak by utrpel veľmi vážne zranenia.“
V utorok 22. októbra 2013 vodič autobusu linky 39 pohotovo zareagoval na konanie neprispôsobivých občanov v autobuse. Vodič okamžite prostredníctvom dopravného dispečingu privolal zásahovú jednotku DPB a políciu, ktorí výtržníkov vykázali z vozidla. Pohotovou reakciou sa tak podarilo zabrániť prípadným zraneniam cestujúcich či poškodeniu interiéru autobusu.
Dopravný podnik cestujúcim odporúča, aby v prípade, ak sú svedkami podobnej udalosti, nahlásili ju vodičovi, ktorý nemusí incident vždy ihneď zaregistrovať. V prípade mimoriadnej udalosti vo vozidle je vhodné ihneď kontaktovať políciu, ktorá v spolupráci s dispečingom DPB dokáže v priebehu niekoľkých minút zasiahnuť a predísť tak možnej vyhrotenej, prípadne ohrozujúcej udalosti.
Na záver netreba zabudnúť ani na ostatných vodičov MHD, ktorí denne svojou profesionalitou, predvídavosťou a včasnými reakciami predchádzajú kolíziám a mimoriadnym situáciám s nezodpovednými účastníkmi cestnej premávky.