Integrovaný prestupný terminál na Radlinského získal finančnú podporu z EÚ

Autobusy a električky budú mať spoločnú zastávku viedenského typu.

Hlavné mesto získalo nenávratný finančný príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja, operačného programu Bratislavský kraj, na projekt "Vybudovanie prestupnej integrovanej zastávky MHD na Radlinského ulici". V rámci projektu bude vybudovaná spoločná zastávka autobusov a električiek tzv. viedenského typu pred Daňovým úradom na Radlinského ulici.

Celkové náklady na projekt sú vo výške cca 156 tisíc €, pričom 95-percentný príspevok z operačného programu na oprávnené výdavky predstavuje 137 tisíc € s DPH. Realizácia prestupnej zastávky je plánovaná v termíne medzi decembrom 2013 a júnom 2014.

Verejné obstarávanie na zhotoviteľa prestupného terminálu hlavné mesto vyhlásilo začiatkom júla 2013. Uchádzači môžu svoje ponuky predkladať do 1. augusta 2013. Lehota na zhotovenie stavby je 3 mesiace od zadania zákazky víťaznému uchádzačovi. 

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Solider #25:
Kto hovorí o každej ulici? Dôvodov je viacero, podrobnejšie je to rozobraté v materiáli OI Lepšia doprava.
Ono tu nejde len o "dopravu" ako takú, ale aj o verejný priestor Floriánskeho námestia.
Reakcia na: ivanbuto #20:
Z akého dôvodu je neprijateľné, aby komunikácia bola „fixovaná ako prejazdná pre IAD“? Teraz je zámerom z každej ulice urobiť pešiu zónu? Komu v tom variante 3 tie autá tak strašne prekážali?

Keď už nevyšiel variant 3 tak čo už, stále sa dajú jedného dňa na začiatok nástupíšť umiestniť betónové kvetináče ako zábrany, ale na tom zrušení CSS by ste mali zapracovať, lebo potom, ako spomínaš, prínos z hľadiska plynulosti určite nebude.
Reakcia na: AAA #23:
a ako zakon definuje dopravne zariadenie?
Reakcia na: Ámos #21:
Cestný správny orgán a obec môžu určovať používanie dopravných značiek, dopravných zariadení a povoľovať vyhradené parkoviská podľa odseku 2, odseku 4 písm. f) a odseku 5 písm. f) len so súhlasom dopravného inšpektorátu. (§ 3 ods. 8 cestného zákona)
Reakcia na: VLK #16:
Radost z malych krockov je pekna vec, ale treba si uvedomit ze zamestnanci mesta su zamestnancami vsetkych jeho obyvatelov a tak je zrejme ze obyvatelia od nich pozaduju ovela lepsie vysledky...
Reakcia na: VLK #16:
Na zaklade akeho zakona sa vlastne policajti k tomuto vyjadruju?
Variant 3 rozširuje komunikáciu na úkor chodníka, tým pádom aj fixuje túto komunikáciu ako prejazdnú pre IAD. Pri variante 2 je stále možnosť "vrátiť sa" k variantu 1. Osobne tiež nie som s var. 2 spokojný, pokiaľ sa nezruší CSS Floriánske námestie, prínos z hľadiska plynulosti MHD nebud.
Reakcia na: ivanbuto #18:
A teraz pre koho ako najhorší?
Reakcia na: Solider #17:
Variant 3 je naopak najhorší.
Reakcia na: VLK #16:
Takže teraz sú všetky reči o zvýšení bezpečnosti v tomto prestupnom (!) uzle vlastne minulosťou, lebo policajti a ich možno priveľké právomoci. Veď to je fraška. Stavím sa, že variantom 3, čo je podľa mňa najlepší a najkompromisnejší variant, sa nikto ani nezaoberal. Tento variant by bol jednak pre cestujúcich plusom, pretože by nastupovali na zvýšenej a od cesty oddelenej nástupnej ploche, a rovnako aj pre policajtov, keďže by minimálne v smere do Rače bol zachovaný jeden jazdný pruh.

To teraz máme tlieskať viedenskej zastávke a tomuto neskutočnému „úspechu“ len preto, že sa tieto zastávky vo svete používajú? Je to absolútne nezvládnuté. Dúfam, že si už s T.S. sypete popol na hlavu, že ste za tých cestujúcich v MHD a ich bezpečnosť nezabojovali viac.

Keď cestujúcich neochránili vodorovné ani zvislé značenie, ani stojaca blikajúca električka s otvorenými dverami, ochráni ich pred stretom iba o 20 cm vyššia vozovka?
Reakcia na: Solider #15:
zaujímavé, všade vo svete sa tieto zastávky používajú a nikde nie sú nebezpečné iba u nás... aj keď ja by som tam videl rád vylúčenie ostatnej dopravy, ale kým u nás rozhodujú policajti a hlavne spôsobom "myslím si...", tak aj toto je veľký úspech... cestujúci budú na jednom nástupišti, rpestup medzi dvomi trakciami na jednom mieste - konečne niečo pozitívne... alebo iba ja zase na niečom fičím, že mám radosť aspoň z nejakých krôčkov ❓
Reakcia na: VLK #14:
A čo je vlastne prínosom tejto rekonštrukcie okrem zvýšenia nástupnej plochy? Kde je sľubovaná bezpečnosť? A toto má byť príklad prestupnej zastávky?
Reakcia na: Solider #13:
ach áno, zabúdam že najlepšie je nerobiť vôbec nič ?
Reakcia na: kecho #12:
Skôr čakanom do hlavy za ten viedenský typ nástupiska.
Reakcia na: VLK #11:
pozitívny duch bude až potom, keď tam prvýkrát zatnú čakanom do cesty 😉
a ja som si naivne predstavoval príspevky v pozitívnom duchu ?
No podľa toho ako nastupujú by som povedal,že sa vôbec neunavili, ale podľa sedenia (neuvoľnenie miesta na sedenie pre starších,invalidov,ženy) si myslím,že ich tam týrajú alebo tam vôbec nemajú stoličky. ?
Reakcia na: Tedomík #5:
Čo by bolo blbé na tom, že by sa zastávka z pred školy presunula vedľa školy? Nedokázali by po celodennom sedení v lavici prejsť tých 200 metrov?
Reakcia na: BigMac #7:
Strašne dlho a za veľa...
Reakcia na: Tedomík #4:
10-15% budú priame náklady, 5% vyvolané investície a zvyšok si rozoberú kamaráti kamarátov.
Verejné financie, to je zdroj! Vitaj v slovenskej realite.