Mesto zverejnilo zámer projektu rekonštrukcie električkovej trate v Dúbravke

Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo zámer projektu na modernizáciu električkovej trate v Dúbravke v úseku Hanulova - Pri kríži, ktorá je dlhodobo v nevyhovujúcom technickom stave. Zámer je dostupný aj v elektronickej podobe v informačnom systéme EIA/SEA.

Pod modernizáciou tejto električkovej trate mesto rozumie najmä kompletnú výmenu koľajového zvršku i spodku, pričom nová koľajová trať by mala byť budovaná s otvoreným koľajovým zvrškom na betónových paneloch a technológiou pevnej jazdnej dráhy v obratisku a na priecestiach. Trolejové vedenie bude zavesené na výložníkoch nových trakčných stožiarov situovaných v telese trate. Hlučnosť pri otáčaní električiek v obratisku Pri kríži by mala byť znížená pomocou mazacích zariadení v koľajisku. Obratisko by malo byť oproti súčasnému stavu rozšírené o jednu odstavnú koľaj. Príprava na možné predĺženie trate smerom k Devínskej Novej Vsi sa v zámere projektu nespomína.

V rámci rekonštrukcie budú prebudované aj zastávky električiek Švantnerova, Alexyho, Drobného, OD Saratov a Pri kríži. Poloha jednotlivých zastávok zostane nezmenená, asfaltový povrch nástupíšť bude vymenený za zámkovú dlažbu s prispôsobením pre osoby so zrakovým postihnutím. Výraznou zmenou prejdú veľkoplošné zastávkové prístrešky na zastávkach Pri kríži, OD Saratov a Alexyho v smere do mesta. V navrhovanom riešení budú pôvodné veľké prístrešky nahradené dvojicami (resp. trojicou pri OD Saratov) menších presklených prístreškov s rozmermi 4 x 1,3 m. Dvojicou presklených prístreškov bude nahradený aj laminátový prístrešok na zastávke Švantnerova. Na zastávke Drobného bude ponechaná existujúca dvojica presklených prístreškov. V smere na konečnú Pri kríži je projektovaný jeden presklený prístrešok na každej zastávke, s výnimkou konečnej zastávky (bez prístrešku).

Informovanosť cestujúcich na zastávkach zabezpečia 5-riadkové obojstranné informačné LED panely. Na každej zastávke bude osadený automat na cestovné lístky.

Mesto plánuje zvýšiť bezpečnosť chodcov prebudovaním priechodov pre chodcov pri jednotlivých zastávkach na priechody tvaru písmena Z s výnimkou priechodu pri zastávke Alexyho, ktorý zostane v súčasnom riešení. Cieľom vybudovania priechodov tvaru Z je zabezpečiť usmernenie pohybu chodcov cez električkovú trať tak, aby prichádzali k trati čelom oproti prichádzajúcej električke. Jednotlivé zastávky budú vybavené aj pletivom, ktoré bude oddeľovať koľaje v priestore nástupíšť (s presahom 10 m za nástupište), čo by malo zabrániť prechádzaniu cez koľaje v priestore zastávky mimo priechodov pre chodcov. Nástupištia zastávok budú od cestnej komunikácie oddelené 60 cm vysokým betónovým múrikom, na ktorom bude osadené oceľové zábradlie s úpravou proti podliezaniu chodcov.

Zmenou by mala prejsť aj cestná svetelná signalizácia v danom úseku za účelom preferencie električkovej dopravy. Existujúce cestné svetelné signalizácie budú modernizované, pribudnú však aj ďalšie cez cestnú komunikáciu - na priechode pre chodcov na zastávke Drobného a na novom priechode pre chodcov medzi zastávkami OD Saratov a Pri kríži (pri Polícii).

Odhadovaný termín realizácie modernizácie elekričkovej trate je september až december 2013. Predbežné náklady na realizáciu stavby sú približne 11,5 mil. € bez DPH. Projekt by mal byť spolufinancovaný z fondov EÚ. Verejnosť môže svoje pripomienky k predloženému zámeru predkladať Obvodnému úradu životného prostredia Bratislava (Karloveská 2, 842 33 Bratislava) do 19. júla 2013.

Aktualizované: Termín realizácie mesto posúva až na jar 2014, aj to len v prípade, že obstarávanie zhotoviteľa rekonštrukcie bude úspešné na prvýkrát.

 

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Modernizácia by to určite bola pokiaľ by potom električky jazdili rýchlosťou 50 km/h a stáli iba na zastávkach. Ale keďže sme na slovensku kde vrchnosť preferuje osobnú individuálnu dopravu tak dávam tomu iba veľmi malú šancu že to tak bude.
tak nie september-december 2013, ale jar 2014 !!! už je z toho fraška....
Reakcia na: ivanbuto #30:
a kde tam ešte čo zástavka to priechod alebo podchod ale to by nemohli byt plesnivý ho použivať ❗
Reakcia na: 810zssk #32:
samozrejme by elektricky predlzili od kriza az do devinskej, dole v dubravke by sa postavila vozovna a kedze by odbacali na harmincovu a nesli do lamaca tak tam by chodili uz davnejsie spominane trolejbusy predlzenim od patronky/vojenskej nemocnice so zachadzkou ku galerii a pripadne by mohli pokracovat az do zahorskej - nieco ako v style vrakune pricom by mali vozovnu spolocne s elektrickami v dubravke :))
Reakcia na: Mike #33:
Samozrejme, ale uvazovalo sa s roznymi haluzami. Ja nehovorim ze sa to ma zajtra stavat, ale urcite by ta trat mala figurovat v planoch, uz len kvoli vyhladovemu zaradeniu do UP (aby bola rezerva), pripadne priprave trate na stanicu na tuto trat.
Reakcia na: 810zssk #32:
Ale financie nie ? Teda jedine žiadať o tie € fondy...Ale toto by podľa mňa stálo toľko, že mesto by dosť zaťažila už len tá 5% spoluúčasť...
Reakcia na: majak #31:
Bohuzial, tuto trat, ktora by mala pre Dubravku obrovsky vyznam mesto nema v planoch. Pritom podmienky na jej vybudovanie by rozhodne boli.
odbocka....: ake by to bolo fasa keby elektricky odbacali na harmincovu a pokracovali po lamacskej brnianskej a prazskej az na stefanovicovu alebo po stefanikovej na hurbanovo namestie 🙂
Reakcia na: Sati #29:
Priechody pre chodcov by si to pýtalo doplniť, i keď bez CSS. ?
ešte navrhujem domaľovať 6 prechodov pre chodcov + svetelne signáli a ponechať tuto preferenciu ktorá je taká super ako bus pruh na Štefanikovej v dnešnej podobe !
Dufam, ze niektore useky zatravnia. Trat je vedena mimo cesty, krajsie by to vyzeralo.
Reakcia na: a.m. #25:
Aj mne sa zdá že je to takto.
Reakcia na: 810zssk #22:
Jazdilo by sa protismerne... Mimochodom, takú zastávku (Gewerbepark Stadlau) sprevádzkujú ešte tohto roku vo Viedni.
Reakcia na: Mike #19:
A nie je to náhodou tak, že preferencia nefunguje na ani jednej križovatke, s tým že jediné, čo funguje je predsignál na križ.SCHT-Harmincova?
Reakcia na: Mike #19:
To podľa všetkého JE súčasťou projektu.
Na Švantnerovej aj inde však treba v rámci modernizácie po technickej stránke riešiť preferenciu aj autobusov. O tom sa zatiaľ vôbec nehovorí.
Ďalej: dve plánované nové zbytočné CSS - Drobného a pri policajtoch.
Reakcia na: drink #21:
Vsak nevravim, ze nie. Len ak tam ma uz byt iba jeden prechod, tak musia elektricky zastavovat pri nom. A som presvedceny, ze v mnohych pripadoch by to aj stacilo.
Reakcia na: patrik444 #20:
A co by na tych ostrovnych nastupistiach akoze stalo?

Inak, MUK su nasobne realistickejsie a rozumnejsie ako ostrovne nastupista.
Reakcia na: Jezo #10:
Na nových električkových tratiach je bežné robiť priechody aj po 100 metroch, prečo by to nebolo možné aj u nás? Lebo majú policajti väčšie právomici ako volení politici? Alebo sa tí politici len vyhovárajú na policajtov?
neviem čo zlého som napísal. bol som vo viaverých metropolách a ostrovné nástupištia sú bežné a fungujúce. jeden prístrešok, jeden vchod do podochodu. jeden automat nie sú to nižšie náklady ?
integrované nástupištia ( nikdy som nenapísal, že sú integrované s ostrovnými ! ) na damborského ľudia prebiehajú medzi električkou a autobusom ako telce. porozbíjané zastávky sa už ani neopravujú. viem, že by to bolo náročné, ale radšej minúť eurofondy do nehnuteľného ako do hnuteľného majetku !
keby som nebol realista, tak by som hneď v prvom príspevku napísal, že kľudne by mohli vybudovať mimoúrovňovú trať v dúbravke a v karlovke. aspoň by sa konečne začali používať nadchody v karlovke. a mimoúrovňová trať na križovatke pri riviére by pomohla všetkým na svete.
Reakcia na: Andreas.Papak #18:
V križovatke Drobného - Saratovská - Repašského je. V križovatke Alexyho - Sch. Trnavského je tušim čiastočne. V križovatke Sch. Trnavského - Harmincova nie je, lebo táto žiaľ beží na pevný cyklus...
Svetelne riadený prechod na Švantnerovej je kapitola sama osebe, tam by to chcelo komplet vymeniť a cez el. trať spraviť neriadený prechod so zábradlím "Z" (ako pri ml. garde).. Ale obávam sa, že toto nie je súčasťou projektu... alebo hej? ☺