Sci-fi: SMS tendre a bezpečnostný škandál

Otravný podnik venuje veľkú pozornosť bezpečnosti, preto pripravil viacero projektov. Nie všetky sa však vydarili...

Nový transparentný spôsob obstarávania: SMS tender

Otravný podnik Branislava (OPB) pripravil nový systém, ktorým chce zlepšiť transparentnosť tendrov. Po novom nebude zverejňovať podmienky výberového konania, keďže niektorí výrobcovia sa škandalózne prihlásili do súťaží, do ktorých sa prihlásiť nemali. Do tendrov sa budú účastníci najnovšie zapájať cez systém SORRY. Uchádzač o zákazku zašle SMS v špeciálnom tvare na špeciálne číslo Palička Palička Guľa Guľa (||OO) s názvom firmy a následne dostane spätnú SMS (v cene 0,80 €), ktorá mu oznámi, či jeho výrobky podmienky spĺňajú alebo nie. Ak výrobca v SMS zašle výšku „príspevku pre ľudí ako sme my“, ktorá nebude zodpovedať predstavám, dostane spätnú SMS s textom „SORRY“.

OPB zároveň pripravil zaujímavú súťaž aj pre cestujúcich. Tí majú možnosť na rovnakom čísle tipovať, cena ktorej súčasti vozidla bude 90-percentným kritériom pre stanovenie víťaza. Možnosti budú tri: a) výfuk, b) výfuck, c) je-mi-to-fuk. Výherca nedostane nič. Rovnako ako aj ostatní cestujúci.

Bezpečnostný škandál v OPB a nový web

Otravný podnik Branislava prostredníctvom svojho hororcu Petra Kecálskeho nedávno oznámil, že údaje o odchodoch spojov sú pre podnik strategické. Preto úspešne zachránil strategické údaje tým, že zabránil tomu, aby mu ich pre web zadarmo spracovávali i.m.háďátá, a radšej si ich nechal spracovať za nejakú tú odrobinku u dobrovoľného sponzora volskej kampane. Niektorí čitatelia nás však upozornili na vážne bezpečnostné pochybenie - na zastávkach sa začali objavovať cestovné poriadky! Hoci to znie neuveriteľne, na vlastné oči sme sa presvedčili, že otravný podnik začal lepiť strategické údaje po zastávkach! Na tento škandál sme sa spýtali hororcu, ktorý situáciu preveril a zistil, že došlo k pochybeniu techniky, a hoci toto pochybenie bližšie nešpecifikoval, určite nešlo o chybu OPB. Zároveň sľúbil nápravu a cestovné poriadky budú čoskoro prelepené informáciami o šachovom klube OPB.

V poslednej dobe tiež OPB spustil novú webovú stránku, ktorá sa však stretla s veľkou kritikou. Hororca nám ozrejmil, že v tomto prípade to vôbec nie je vina OPB: "Stránku sme museli spustiť asi o deň skôr ako sme plánovali, lebo sme náhle zistili, že nechceme mať cestovné poriadky spracovávané i.m.háďatami. Tí hadi zverejňovaním podnikových škandálov dlhodobo škoda otravnému podniku, hoci ten je celkom OK. Musíte pritom uznať, že sme za len niečo viac ako 3 mesiace testovania nemohli stihnúť pripraviť základné informácie v angličtine a nemčine či zabezpečiť bezchybné zobrazovanie cestovných poriadkov. Cestujúci podľa nás môžu byť radi, že im aspoň čo-to zo strategických údajov zobrazíme - snáď nečakajú, že im v cestovných poriadkoch ukážeme celé trasy či nebodaj všetky odchody liniek! Trochu nás tiež mrzí, že cestujúci neocenili naše features ako napríklad historické okienko Informácie o zmene premávky ani možnosť zabiť čas hľadaním informácií o cene predplatných cestovných lístkov v 19-stranovom PDFku." Chceli sme sa informovať, kedy budú na webe aspoň tie informácie, ktoré na ňom boli pred januárom 2010, pričom Kecálsky odpovedal, že v apríli. Na našu doplňujúcu otázku, v apríli ktorého roku to bude, odpovedal: "Ťažko povedať, nám tie štyri roky pri kormidle ubehli nejako rýchlo."

Tretia etapa preferencie

Po tom ako mesto Autoslava a Opravný podnik Autoslava (OPA) úspešne zaviedli aj druhú etapu preferencie individuálnej automobilovej dopravy, pripojilo sa do projektu aj Ministerstvo opravy, popravy a spoplatnených komunikácií (MOPaSK), ktoré spustilo tretiu etapu - mýto aj pre vozidlá MHD.

OPA a Autoslave sa to pochopiteľne nepáči: "Magoriát mesta Autoslava a opravný podnik dôrazne odmietajú platenie mýta na linkách MHD," (ne)povedal pre imhd.sk hovorca OPA. "Keby sa tak stalo, hrozilo by že nám nezostanú peniaze na prevádzkovanie autobusov na linkách 32 33 35 N33 a aj niektorých nosných linkách ako 36, 135 či dokonca 139!"

OPA dal teda svojim zamestnancom jasný pokyn - upraviť linkovanie tak, aby sa MHD kompletne vyhla mýtu. S platnosťou od 31.2.2010 teda vstúpili do platnosti tieto zmeny:

Linka 37 premáva zo Záhorskej Bystrice po zastávku TV Markíza rovnako ako dnes, potom zabočí, prejde okolo areálu TV Markíza a po poľnej ceste sa vydá do Devínskej Novej Vsi, kde je pri Jána Jonáša-VW možné prestúpiť na linku 21. OPA už oslovil traktoristov vo veci synchronizácie cestovného poriadku linky 37 s ich traktormi tak aby nedošlo k zablokovaniu poľnej cesty. Linka 37 bude premávať, dokým sa na tejto ceste nerozpadne prvá SORka, takže ukončenie premávky očakávame každú chvíľu.

V úseku Nový most - Lamač tridsať sedmičku nahradí posilová linka 137 s intervalom 30 minút, ktorá bude jazdiť podľa aktuálnych možností podniku, t. j. ak nebudú vozidlá a vodiči, tak proste jazdiť nebude, keďže nosné linky 36 135 a 139 sú prioritou. Informácie z prostredia podniku však naznačujú, že linka by predsa len mohla byť (proti predpisu) vypravená namiesto linky 36, keďže by si to aj tak nikto nevšimol.

Linka 38 pôjde len v úseku Patrónka - Vrančovičova. Vo zvyšnom úseku dopravu zabezpečí linka X38 obsluhovaná pohrebnými vozidlami s hmotnosťou do 3,5 tony.

Linka 91 bude jazdiť obchádzkovou trasou Nový most - hraničný priechod Petržalka/Berg - Pressburger Bundesstrasse - Wolfsthaler Bundesstrasse - Berg - Kittsee - hraničný priechod Jarovce/Kittsee - Jarovce - ŽST Rusovce. Zastaví na zastávkach Nový most, Einsteinova, Sady, Kovácsova a ŽST Rusovce. Medzi Kovácsovou a ŽST Rusovce zastaví na znamenie kdekoľvek.

Na našu otázku, či OPA nepotrebuje na takúto linku licenciu aj od rakúskej strany, nám hovorca (ne)odpovedal: „Nikto presne nevie, či na tú linku potrebujeme licenciu pre medzinárodnú dopravu, keďže v Rakúsku nemá ani jednu zastávku. Pre istotu sme vodičov inštruovali aby v Jarovciach, resp. na Einsteinovej vypli transparenty a tvárili sa nenapádne. Veríme, že Ikarus si v Rakúsku nikto nevšimne. Ak náhodou áno, prosíme cestujúcich o spoluprácu, a to tak, že rakúskym policajným orgánom potvrdia, že v skutočnosti nejde o pravidelnú linku, ale o shuttlebus do socialistického skanzenu. Za týmto účelom sme reinkarnovali niekoľko Ikarusov 280, ktoré budú v prípade potreby na linku nasadené.“

Linka 191 nebude premávať. Zavedená bude linka X91 ŽST Rusovce - Čunovo, ktorá bude obsluhovaná vozidlami do 3,5 tony pôvodne určených na zber úrody z okolitých polí. Cestujúci, ktorí sa do vozidla nezmestia, môžu využiť inú formu dopravy alebo života.

Nočné linky N37 a N91 budú jazdiť štandardne, avšak so zmenenou tarifou. Cestujúci s predplatným alebo turistickým lístkom si označia 1 1/4 cestovného lístka, cestujúci platiaci plné cestovne si označia 3 1/2 cestovného lístka. Cestujúci s SMS lístkom potrebujú 1 1/18 SMS lístka. Cestovné lístky musia byť odrezané presne (tolerancia ± 1 mm), inak sú neplatné, a to aj v prípade, že si cestujúci označil viac ako mal. Ako sa zakupuje 1/18 SMS lístka, sme informovaní neboli.

Spoločnosť fck-to predstavila novú palubnú jednotku pre autobusy MHD. Je napojená na brzdy autobusu a prípade, že sa minie kredit, vozidlo automaticky zastaví. Cestujúci sa potom musia vyzbierať na doplnenie kreditu a vozidlo môže pokračovať ďalej.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.