Sci-fi: Najnovšie vylepšenia MHD

Bratislavský magistrát sa v rámci úsporných opatrení rozhodol zredukovať počet svojich osobných automobilov. Na otázku, čím budú jeho zamestnanci chodiť do práce, dostali úradníci odpoveď, že autobusmi.

Táto odpoveď ich plne uspokojila. Protesty sa začali až po tom, čo zistili, že nepridelia každému z nich jeden služobný autobus, ale že majú používať autobusy MHD. Neistota a pocit ohrozenia, ktoré sa medzi zamestnancami magistrátu rozšírili, pramenia pravdepodobne z toho, že niektorí netušia, čo to MHD je, ba snáď ani to, že nejaká MHD existuje.

Implementácia preferencie električkovej dopravy technológiou firmy Zime Nos na základe snímania vozidiel kamerami pri príchode do zastávok sa ukázala byť nad očakávanie úspešná. Ďalšie križovatky budú vybavené ešte prevratnejším systémom. Električky budú snímať web-kamery a signál z nich, prenášaný prostredníctvom mobilnej siete, bude vyhodnocovať server na báze radu 386/33 MHz. Podľa teoretických výpočtov by električka po príchode na križovatku mala dostať signál Voľno už po piatich minútach. Nemenovaný predstaviteľ magistrátu dúfa, že si touto technológiou vykoladuje skrátenie cestovných časov z Karlovej Vsi do centra nie o 10, ale až o 15 minút. Nízkonákladové letecké spoločnosti sa začínajú obávať, že im električka bude cestovnou rýchlosťou konkurovať.

Nový majiteľ bratislavského letiska sa rozhodol postaviť ďalšie letiská v priestore medzi Slovnaftom a Prievozom a v priestore pri Čunove. Nové letiská umožnia lepšie prepojenie regiónu s najatraktívnejšími oblasťami mesta a mohli by sa stať základom nosného dopravného systému, tvrdí firma Remcy, ktorá pripravila projekt.

Pepka, čiže Petržalská pomalodráha, má mať oproti jej terajšej autobusovej náhrade medzi Šafárikovým námestím a Farského ulicou dve zastávky navyše. Dĺžka medzizastávkových úsekov tak bude patriť k najkratším v meste. Podľa vyjadrenia zástupkyne magistrátu si územie vzhľadom na jeho budúci búrlivý rozvoj tieto zastávky zaslúži. Keďže búrlivý rozvoj územia mesto očakáva v celej trase Pepky, cieľový stav bude podľa Prognostického ústavu JPP taký, že trasa od Janíkovho dvora až po Starý most bude tvorená súvislým radom zastávok. Vozidlá Pepky sa zo zastávky metódou "prískokom vpred" vždy posunú o dĺžku súpravy, čím sa dostanú na ďalšiu zastávku. Konkurenčný ústav DPP (druhá pani povedala) tvrdí, že Pepka bude fungovať na princípe maršrutiek, teda že bude zastavovať na znamenie kdekoľvek. Oba varianty cieľového stavu prinesú výrazné ekonomické úspory, pretože nebude potrebné budovať mimoúrovňové kríženia. Kolízie nehrozia, keďže Pepka pri rýchlostiach, ktorými sa bude pohybovať, zastaví na fleku. (Tým, ktorí by chceli na Pepke skúšať hrať hru Šimka a Grossmana "Dohoň vláčik", treba pripomenúť pravidlo, že kto z bežcov sa pri predbiehaní súpravy vysmieva vodičovi, bude diskvalifikovaný.)

Po zmiznutí košov zo zastávok MHD s odôvodnením, že občania do nich hádžu domový odpad, prišiel Opravný chodník Bratislava, a. s. s ešte lepším riešením. Z nástupíšť postupne začal odstraňovať prístrešky, cestovné poriadky, automaty na cestovné lístky a označníky. Vodorovné cestné značenie zastávok odstraňovať netreba, to už stihol urobiť dážď. O zdôvodnenie "kanibalizovania" zastávok sme požiadali Ing. Viktora Konárika, riaditeľa "Divízie Odpady, trate a spol." z Opravného chodníka. Najskôr sa pre nás odmietol vyjadriť, ale nakoniec sme ho predsa len uhovorili, aby nám napísal nejaké haluze. Z nich vyplýva, že cestujúci zastávky zneužívali na rôzne nekalé záležitosti - napríklad na čarbanie po cestovných poriadkoch, búchanie do automatov, hádzanie kameňov do označníkov, skrývanie sa pred dažďom pod prístreškom a niektorí jedinci dokonca na nich aj čakali na spoje MHD! Pána riaditeľa sme hneď pochopili a uznali sme, že to veru nemá ľahké, keď mu stále tí hnusní cestujúci robia tak veľmi zle. V blízkej dobe môžme teda očakávať aj zmiznutie ostatných súčastí MHD ako sú napríklad električky a trolejbusy a autobusy. Cestujúci ich totiž veľmi poškodzujú už len tým, že do nich nastupujú.

Zastávka Nový most pripomína zastávku už len podľa povrchu CreténPrint. Po označníku a prístrešku zostali iba základy v dlažbe, prostredie vkusne dotvárajú porozhadzované odpadky, ktoré nemali cestujúci kam odhodiť.

Antiharabinov dodatok pre súdne orgány: Všetky právnické i fyzické osoby v tomto sci-fi sú vymyslené a akákoľvek podobnosť so skutočnými osobami a haluzami je čisto, ale naozaj čisto náhodná.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.