Sci-fi: Vitajte v dopravnom zábavnom parku!

Zábavné parky sa všade vo svete tešia obľube, len v Bratislave ich akosi niet. Túto príležitosť využil dopravný podnik a v areáli vozovne Jurajov dvor postavil veľkolepé dielo pre malých i veľkých.

Ak chcete park navštíviť, treba vystúpiť na zastávke Magnetová, ktorá bude pravdepodobne za 80 tisíc premenovaná na zastávku PARK MHD. Na počudovanie sa pri vstupe do parku neplatí žiadne vstupné. Atrakcie však samozrejme zadarmo nie sú - pred vstupom do každej si treba označiť určitý typ cestovného lístku, ktorý sa dá kúpiť v automatoch rozmiestnených na viacerých miestach v parku. Treba však pripomenúť, že polovica automatov nefunguje a pri zvyšných sa tvoria dlhé rady, preto odporúčame nakúpiť si lístky vopred už v meste. Deti a mládež do 18 rokov musia použiť nezľavnené lístky, dospelí sa môžu zabávať na zľavnené. Naopak, dôchodcovia opäť musia použiť nezľavnené, nakoľko majú slabšie žalúdky a upratovacia služba je drahá... V parku je mnoho atrakcií a hneď pri vstupe nás zaujala Strašidelná vozovňa. Po cvaknutí si 30-minútového lístku sme sa ocitli na pol hodinu v tmavých miestnostiach, kde nás strašili umazaní dielenskí pracovníci, odpadávajúce plechy z Ikarusov a Vrakos, no najviac sme sa báli plynu, ktorý bolo všade cítiť. Ku koncu atrakcie pribudli vizuálne efekty - napríklad zobrazenie nehrdzavého Ikarusu 280, zasklenej električkovej zastávky Trnavské mýto, či zmluvy na nákup 300 nízkopodlažných autobusov.

Ďalšou zaujímavou atrakciou je bludisko. Pod modrým vyžiarovkovaným nápisom (žiarovky žiaľ už nesvietia) sa nachádza zrkadlový labyrint. Orentácia je o to horšia, že okrem klasických zrkadiel sú tam umiestnené aj zrkadlá z vozidiel - mnohé sa už rozbité váľajú po zemi. Neodporúčame preto vstup naboso, o čom sa presvedčil náš kolega, ktorý skončil na jednotke intenzívnej starostlivosti. (Ak mu chcete darovať krv typu K negatív (Karosa negatív), dostavte sa prosím na Kramáre.) Od pracovníka, ktorý má na starosti túto atrakciu, sme sa dozvedeli, že priemerný čas, za ktorý toto bludisko prejdú deti, je 25 sekúnd, dôchodcovia za 952 sekúnd. Niektorí vraj neprejdú vôbec, takže takmer každý večer sa zatváranie parku nezaobíde bez privolania pohrebnej služby.

Predovšetkým pre malé deti a opilcov slúži atrakcia Tram station. Na trati s rozchodom 760 mm jazdí súprava na čele s modelom električky T6A5. Napriek tomu, že už malé deti nie sme (sme veľké deti), predsa len sme sa rozhodli vyskúšať aj túto atrakciu. Pri nastupovaní sme na jednej strane prevážili električku, ktorá sa začala nakláňať a len v poslednej chvíli sme vybalancovaním zvrátili istý pád na bok. V označovači eR&Ge sme si označili 10-minútový lístok a súprava sa rozbehla. Polícia ešte nezistila, či príčnou vykoľajenia vlaku počas našej jazdy bolo preťaženie vozidiel, vysoká rýchlosť, alebo zlý stav trate. My si pamätáme len to, že električka spravila hop-hop a už sme sa váľali v kvetinovom záhone na zastávke Botanická záhrada.

Po tejto nepríjemnej skúsenosti sme sa vybrali už len na poslednú - a asi aj najatraktívnejšiu atrakciu - Busodrom. Ako už hovorí názov, ide o autodrom, na ktorom jazdia autobusy a trolejbusy. V propagačnom materiáli sa píše, že ambíciou tvorcov Busodromu bolo čo najreálnejšie stvárnenie skutočnosti, preto o hrdzavé, špinavé a rozbité vozidlá naozaj nie je núdza. Od službukonajúceho dispečera sme sa dozvedeli, že pri otvorení parku väčšinou funguje 20 vozidiel z 25 a pri zatváraní už len 15. Počas prvej jazdy vo vozidle Bam-Bus sme zistili, že nám odpadol pedál. Okrem toho nám vo výhľade zavadzala čelná tabuľka, ktorá na počudovanie nebola prekrytá handrou. Dostali sme preto iný autobus, no po dvoch minútach jazdy nás zastavil revízor a pýtal si cestovný lístok. Márne sme mu vysvetľovali, že hoci sme si cvakli 10-minútový lístok a sme tu už 13 minút, neporušili sme predpis, pretože prvý autobus sa pokazil. Blonďatý revízor nás vyšmaril z vozidla na špinavú podlahu a potom po nás víťazoslávne prešiel s naším autobusom. Ani zničené oblečenie a rezné rany nás neodradili od zakúpenia si 60-minútového lístka a ďalších jázd na Busodrome.

Počas ďalšej jazdy sme mali zelený autobus Vrakosa, ktorému fungoval volant iba keď sme nestláčali plynový pedál. V opačnom prípade šiel rovno, čo sme zistili akonáhle sme sa omylom ocitli narazení medzi vyradenými a poškodenými vozidlami - v takzvanej ohrade. Ako je vidno na fotke, na šrotovanie sú už pripravené vozidlá #2812 po zrážke s vykoľajenou električkou z atrakcie Tram Station a #1898, ktorého vek už nedovoľuje, aby ďalej vozil návštevníkov (nikto z dielenských pracovníkov totiž už nevie, ako ho opraviť). Nasledovala teda jazda so špeciálnym vozidlom - trolejbusom 14TrM, ktorý má - na rozdiel od autobusov - až dva zberače elektrického prúdu. Ani to však nepomohlo, pretože sa vozidlo odmietlo hýbať. Pomohla iba dobre mierená rana nohou od pracovníka parku a vozidlo sa už obrovskou rýchlosťou rútilo vpred. Keď začali lietať skrutky, nebolo nám všetko jedno a to ani vtedy, keď sa jeden so zberačov zlomil a padol nám na hlavu.

Čo sa dialo potom už možno vidieť na poslednej fotke. Zrejme nedopatrením sa do vozidiel dostalo namiesto 24 Voltov napätie 48 Voltov, čo na trati s 25 zlomami viedlo prevráteniu sa niektorých vozidiel a hromadnej havárii. Tentoraz teda bola pohrebná služba zavolaná skôr ako pri záverečnej, no našťastie nie pre nás. Potlčení, doškriabaní a potrhaní sme sa pobrali domov. Opäť to bol jeden zábavný park, kde sme sa do sýtosti zabavili. Ako sme sa dozvedeli z dobre informovaných zdrojov opravujúcich krvavý autodrom, pripravuje sa aj prebudovanie vozovne Krasňany na zábavný park Káčerovo.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.