Pomaly prichádza čas na cestovanie nielen na Zemi, ale aj vo vesmíre. V našej doprave to však nefunguje ani tam ani tam...
Prišiel čas...
Dňa 25.10.2004 zažila Bratislava dopravný kolaps - pre nehodu kamiónu naloženého mäsom bol uzavretý Prístavný most v smere do Petržalky. Krátko pred jeho otvorením (po tom, čo bezdomovci vyzbierali všeky vypadnuté potraviny pod mostom) sa na Prístavnej ulici objavil billboard upozorňujúci vodičov, že už skončil dlhý čas čakania v kolóne a Prístavný most bude o pár minút otvorený. Túto informáciu vzápätí využili gramotní vodiči a na most sa skutočne aj vybrali. Ostatní si počkali 2 hodiny v zápche.
Zachytili sme digitalisom: "Čo to je?!"
V nekonečne dlhej kolóne áut na Prístavnej ulici nášho fotografa zaujalo aj netradičné vozidlo, z diaľky pripomínajúce kamión, z blízka však vyzerajúce ako autobus. O to väčšie bolo prekvapenie, keď vozidlo disponovalo logom DP, evidenčným číslom 2155 a dokonca aj tabuľou "Záložné vozidlo" a linkovou tabuľou. Ihneď sme kontaktovali príslušnú vozovňu a pýtali sa na spomínaný voz. Odpoveďou bolo vyhlásenie, že pred pár dňami zaparkoval v areáli vozovne kamión dovážajúci naftu pre vozidlá. S najväčšou pravdepodobnosťou za jeho premenu na autobus stojí skupinka dielenských pracovníkov, ktorí mali za úlohu zgenerálkovať Karosu 2145. Na našu ďalšiu otázku, ako je možné, že sme vozidlo zachytili s cestujúcimi na linke 86, sme dostali odpoveď, že dopravný podnik má kritický nedostatok vozidiel... Zavolali sme aj spoločnosti vlastniacej kamión, či bude od dopravného podniku žiadať za zdevastované vozidlo náhradu. Odpovedali, že dopravný podnik im ako kompenzáciu venoval Karosu 2145, nitovačku a sadu nálepiek s dráčikmi.
Prvé plynové Vrakosy pôjdu na plynoplynofikáciu
Keďže časy, keď sa v roku 2001 objavila prvá zelenobiela Vrakosa, sú už dávno za nami a tieto autobusy sa pomaly ale iste začínajú rozpadať, dopravný podnik sa rozhodol pre ich "plynoplynofikáciu". Ako sme sa z dobre nemenovaných zdrojov dozvedeli, pod týmto pojmom sa rozumie dobudovanie komínu pre lepšie odsávanie výfukových plynov z motora, ktorý žerie viac motorového oleja ako plynu. Aby sa nepovedalo, že šlo o vyhodené peniaze pre firmu Škerko, opraví sa aj karoséria - a to tak, že sa natrú hrdzavé časti farbou, ktorá je práve poruke. Prípadne sa doplnia aj nové vkusné doplnky, ako to môžme vidieť na prototypovej Vrakose B 732 CNG2 č. 3612.
Škoda 15SS
Po úspechu trolejbusov Škoda 15TrSF v San Franciscu sa chýr o kvalite zlatých českých ručičiek dostal až do NASA. Tam sa rozhodlo postavení raketoplánu Škoda 15SS (Space Ship) s vodorovným štartom, na ktorého spolupracoval okrem Škodovky a renomovaných amerických firiem aj dopravný podnik (veď vieme, ktorý). Podnik poskytol na testovanie vozovňu Georgshof, odkiaľ raketoplán vyštartoval na svoj prvý nepilotovaný let. Ako ukázali neskoršie výskumy (po tom, čo raketoplán odmietol reagovať na povely a zmizol v diaľavách vesmíru), nejaká dobrá duša z neho ukradla značnú časť medených súčastí. Posledné známe informácie hovoria, že sa vesmírna loď blíži k súhvezdiu Vrakeus.