Ešte síce do Petržalky nič elektrické okrem vlaku nejazdí, ale už teraz môžme uvažovať, čo ak...
Vrakosa Slintyhnus 30
Električková trať do Petržalky je takmer na spadnutie, a tak sa treba zamyslieť, čo sa bude diať v prípade, že bude na rýchlodráhe porucha a doprava do Petržalky bude zastavená. Keďže všetci z vlastných skúseností v bratislavskej električkovej doprave vieme, že to nemusí byť ojedinelý jav, bolo treba vymyslieť spôsob, ako zvládnuť náhradnú dopravu. Prvá s nápadom prišla Vrakosa, ktorá dodala typ Slintyhnus 30, čo je 30-metrový 4-článkový autobus. Dopravný podnik hneď vozidlo vyskúšal na linke 191, pri ktorej zredukoval počet odchodov na 2 za deň a predĺžil ju do Győru.
Vrakosa B 771
Druhý nápad ako vyriešiť náhradnú dopravu pochádza z vlastných dielní, keď z dvoch vrakov vo výslužbe poskladali typ B 771. Vozdilo vyzerá nádherne, avšak pri rekonštrukcii sa zabudlo na jediný detail - na poschodie neviedli žiadne schody. Po zistení tohto nedostatku boli do vozidla namontované rebríky, takže sa už len môžme domnievať, že horná časť bude slúžiť predovšetkým pre preliezkochtivé deti a po rebríku v žiadnom prípade neuvidíte liezť ženy v sukniach.
Ikarus 28.0
Znie to neskutočne, ale magistrát a poslanci mestského zastupiteľstva začali konať pre verejné blaho a rozhodli sa pre potreby dopravného podniku vykúpiť pozemky na Pribinovej ulici, ktoré nedávno predali, a kde do 1970-tych rokov stála vozovňa. Dopravný podnik zajasal a rozhodol sa do vozovne okamžite preradiť všetky zostávajúce Ikarusy 280. Tu sa však vyskytol zádrhel - vzhľadom na stiesnené pomery v staronovej vozovni by sa Ikarusy 280 nemali kde otáčať. Preto dielne vymysleli rekonštrukciu, pri ktorej z jednokĺbového vozidla spravili vozidlo dvojkĺbové, ktoré sa už otočí takmer všade. Ich vodiči sa zároveň podrobili špeciálnemu výcviku, ako sa cúva s takýto ohybným hadom.