Po mimoriadne úspešnej návšteve pápeža na Slovensku, sa rozhodla hlava katolíckej cirkvi ešte v tomto roku vrátiť na ďalšiu návštevu, keďže tá predošlá mu prospela.
Pápež sa vráti
Tentoraz bude iba jediná omša, a to priamo v Bratislave, konkrétne na ďalšom mieste s výhľadom na paneláky - na Dlhých dieloch. Organizátori očakávajú až 7 miliónov slovenských veriacich (vrátane zvedavcov, ktorí sa prídu pozrieť na [cenzurované]) a ďalšie milióny návštevníkov z iných krajín. Práve preto sa dopravný podnik rozhodol zaviesť posilové linky A až Ž z každého parkoviska. Z nich vyberáme najzaujímavejšie: Linka Ô bude jazdiť najmä pre stredoslovenských návštevníkov z parkoviska Štátne lesy. Pre Poliakov tu bude linka Ł spod Mosta Lafranconi, Maďari budú mať linku Ő priamo z Győru, Ukrajinci linky Ж, Й a Э premávajúce z vybraných hotelov a SBSiek. Prekvapením je však arabská (!) linka ﮖ od dvojičiek Technopol a hebrejská linka שׁ zo Židovskej ulice. (Chvalabohu, na čínske a japonské linky sa zabudlo.) Samotný pápež sa povezie linkou P vo svojom novom papabuse - Vrakose B 741 č. 6666, ktorú špeciálne pre neho zrekonštruoval podnik vo svojich dielňach, vyzdobil obrázkami s biblickou tematikou a vybavil špičkovou medicínskou technikou pre každý prípad. Podľa DP všetky linky premávať budú, ale nikto nevie, kedy, ktorým smerom a v akom intervale, pretože sa to po predchádzajúcich nejasnostiach dobre utajilo. Na špeciálnu vozíčkarsku linku V si podnik hodlá požičať všetky nízkopodlažné autobusy zo Slovenska, ktoré už prisľúbili Košice, Prešov, Banská Bystrica a Nitra. Aby bola lepšia informovanosť o 82 posilových linkách, DP vytlačí ich zoznam na plagáty A2, vyvesí na každú zastávku a vylepí do každého okna do vozidiel. Dopravu bude riadiť nespočetné množstvo brigádnických dispečerov a rodinných príslušníkov zamestnancov DP. Nezaháľajú ani organizátori, ktorí už dali ušiť 5-násobné množstvo vlajok, keďže slovenské a bratislavské zástavy počas minulej návštevy rýchlo zmizli... Verme, že sa aj táto návšteva vydarí, a že cestujúci budu rovnako spokojní ako minule.
Prvé CD od DP
Opravný Chodník Bratislava, a.s. si najal tím mladých kreatívnych ludí z reklamnej agentúry Chlasci & Slop aby mu zlepšili imidž. Takmer hneď - po niekoľkých mesiacoch - sa dostavil prvý výsledok: kompletná zbierka zvukových hlásení zastávok z informačného systému. Vzhľadom na fakt, že v prvých troch týždňoch na pultoch predajní sa zo zbierky predalo len šesť kusov, kreatívci prišli s nápadom, ako uľahčiť predaj tohto CD - ku každému CD dostanete zadarmo sud piva a dva krígle zdarma. Prekvapujúco to bol krok oveľa kreatívnejší ako sa čakalo, pretože takto výjde pol litra piva len na pár korún a tak sa o odbyt starajú nielen seriózni záujemci, ale najmä početné skupinky opilcov a im podobných. No a v neposlednom rade sa práve oni podieľajú na tom, že sa táto kompilácia drží na čele hitparád už piaty týždeň, hneď odo dňa, kedy bola vydaná. Nechajme sa prekvapiť, čo nám kreatívci prichystajú nabudúce.
Nový typ duobusu
Keďže klasické duobusy (teda trolejbusy, ktoré majú aj naftový motor) sú príliš drahé, DP sa pri príležitosti stavby novej trolejbusovej trate na Dlhé diely rozhodol pokusne zrekonštruovať dva trolejbusy na duobusy. Spočiatku sa zdalo, že rekonštrukcia vyšla, podnik sa dokonca ešte chválil, že sú to vlastne triobusy, keďže jazdia na elektrinu, naftu a aj plyn, no chváliť sa prestal, keď prvý prototyp v kopci na Molecovej ulici vybuchol. Ako sa ukázalo - zle odizolované káble s unikajúcim plynom nejdú dokopy... Na vzácnej fotke môžme vidieť druhý prototyp vozidla na linke 233 z Dlhých dielov na Kolibu ešte pred jeho odstavením do zbierky muzeálnych vozidiel.
Nové transparenty a reklamy
Kĺbové TAM-BUSy jazdili bez funkčných transparentov už dlhšiu dobu (presnejšie, s transparentami si ich pamätajú už len pamätníci). Preto sa DP konečne rozhodol nakúpiť pre ne najlacnejšie transparenty, no zároveň sa musel aj zadĺžiť. Našla sa však šikovná firma Wiksún, ktorá podniku navrhla, že dlh splatí, ale musí jej venovať celú plochu autobusu na reklamu. Po dlhých rokovaniach sa napokon podniku podarilo vyjednať, že bez reklamy zostane aspoň čelné sklo a zrkadlá...
K2G konečne dokončená
Ústredné dielne po piatich rokoch dokončili modernizáciu vozňa K2G č. 7085. Každodennú urputnú a náročnú prácu na električke je vidno: madlá sú vyrobené zo zlata, pri každom sedadle je držiak na pohár s k*folou, ktorú je možné si načapovať za kabínou vodiča. Priestor medzi tretími a štvrtými dverami vypĺňa internet café, kde sa ale dajú prezerať len stránky www.dpb.sk. Poťah sedadiel s opierkami hlavy je z pravej kože a nad každým sedadlom je svietidlo, ktorého intenzitu si cestujúci môže regulovať. Nezabudlo sa ani na kabínu vodiča - klimatizácia, vykurovanie a WC sú samozrejmosťou, okrem toho je v paneli zabudovaný palubný počítač, na ktorom sa dajú počas prestávky na konečnej hrať hry. Výborným doplnkom je masážne kreslo vodiča. Tento skvost dielní sa už takmer objavil v premávke, avšak takýto prepych považoval nemenovaný volič KSS z vozovne Krasňany v ešte nemenovanejšej funkcii za "kapitalistický výdobytok namierený proti robotníkom" a nariadil jeho "znormalizovanie" (t.j. odstránenie - pozn. red.). A tak zrejme tento vozeň pobudne v dielňach ďalších 5 rokov...