Po mnohých kapitalizmom poznačených rokoch sa opäť do Bratislavy vrátila slávnostná prvomájová prehliadka. Jej podrobný opis vám teraz prinášame.
Dopravný podnik usporiadal pri príležitosti prvého mája veľkú prehliadku vozidiel našej MHD. Ako prvá sa predstavila bývalá historická električková súprava č. 38+135 (na fotografii). Ako je vidieť, vozeň č. 38 bol modernizovaný a dostal digitálne transparenty, klimatizáciu vodiča, opačný polpantograf a nové umiestnenie svetiel. Pre nedostatok vozidiel sa táto súprava bude zaraďovať do bežnej premávky. Za ňou ide v značnej vzdialenosti historičák č. 104, nakoľko má problémy s brzdami. Pokračujeme historickou té-dvojkou a té-trojkou č. 7509, ktorú sa podarilo nakopnúť a dokonca aj vyšla z vozovne. Z dispečingu však práve prišla informácia, že vozeň začal na Radlinského ulici zvláštne smrdieť, a tak ho radšej odstavili na Vazovovej ulici a hasiči sú už na ceste. Úspešne však dorazila novozrekonštruovaná električka č. 321, pri ktorej sa chvíľu zastavíme:
Napriek všetkým snahám zabrániť jej, aby sa stala historickou, sa to konečne súdruhom podarilo! Rekonštrukcia v Stredných dielňach do pôvodného stavu sa veľmi vydarila, pretože podaktorí ich pracovníci k socialistickému štýlu práce nemajú ďaleko. Vzhľadom na to, že vozidlo parkuje v pokrokovej vozovni Krasňany, boli naň tajne aplikované aj prvky ako červený dvojlištový zberač USSR-29 a uchytenie zrkadla značky Nerobotajet. Na vkusný červeno-krémový náter boli doplnené dobové prvky, ako napríklad chybné evidenčné číslo, červená hviezda a nápis "ELEKTRIČKY VŠETKÝCH KRAJÍN SPOJTE SA!", ktorý nabáda na vytvorenie zápisu v Leninovej knihe rekordov v najväčšom počte spriahnutých električiek. Verme, že prevádzka tejto historickej električky s historickým vodičom bude potešením pre všetkých pamätníkov, ktorí, snáď ešte s pomocou palíc do tejto električky nastúpia. Česť!
Po tomto malom úlete (pracovníkom Stredných dielní sa hlboko ospravedlňujeme, nakoľko sa práve stali nositeľmi Radu práce) môžme pokračovať v prehliadke snežným pluhom T3 č. 8435, ktorý na Vajnorskej ulici medzičasom stratil radlicu. Za ním sa snaží brúsiť koľaje vozeň Schörling a spoza zákruty už vidno súpravu T6A5 č. 7927+7928, ktorá však zrejme do sprievodu nepatrí, nakoľko jej okrem vodiča chýbajú aj kabíny vodiča. Už je vidno aj zástup prototypov modernizovaných električiek - v čele je vozeň T3S č. 7301, ktorý ťahá vozne T3AS č. 7303, T3 Mod č. 7304 a T3B č. 7715. Pôvodne sa uvažovalo aj s tlačným vozňom T3S č. 7302, ale ten sa pri výjazde pokazil. Práve sme sa dozvedeli, že snežný pluh č. 8435 už okrem radlice stratil aj zberač a jeho vodič je už na ceste ku inému historickému vozidlu.
Tým by sme mali za sebou historické električky, nasledujú trolejbusy. Ako prvý prichádza voz Škoda 9Tr č. 6053, za ním zavesený na Tatrovke aj voz č. 152, ktorý nemá povolenie k premávke. Smetiarske vozidlo OLO, ktoré sa za nimi vynorilo, nie je žiadnym omylom - vezú sa v ňom oba Sanosy, ktoré boli pôvodne zachované na historické účely, ale medzitým sa už stihli rozpadnúť na príjemnom nekrytom fleku pred vozovňou Hroboňova. Chýbať nemôže ani zástupca Škôd 14Tr - č. 8142 aj s osadenstvom - vrabcami, ktoré v ňom hniezdia. Takisto je tu aj Škoda 15Tr č. 6618 v tesnom závese za kontrolórom stavu kanálov na ulici, aby sa trolejbusu neprihodilo niečo podobné ako zničenému vozu č. 6617. Pracovníci dielní, ktorí v tomto roku odchádzajú do dôchodku, pred sebou tlačia historický trolejbus Oerlikon, ktorý dlhé roky taja v jednej garáži Jurajovho dvora. Historické autobusy sú v zastúpení Škoda HoveRTO a Karosa ŠM 11 aj s kvetinovou a zelenenivou výzdobou, ktorá jej rastie na streche a bokoch: