Počas studenej zimy pribudli v Bratislave nové vozidlá a trate, prípadne sme o niektoré vozidlá prišli...
RikŠOR
Firma SRO Lechtavý po dlhej dobe opäť predstavila nové modely. Prvým z nich je RikŠOR, ktorý je určený predovšetkým pre ázijské trhy. O jeho kúpu už prejavila záujem Kórejská ľudovodemokratická republika, ktorá ho chce využívať na vnútropodnikovú dopravu vo všetkých novovybudovaných atómových elektrárňach. V prípade, že sa tento typ osvedčí, možno si objednajú RikŠOR typ Pu na prevážanie Plutónia.
SRO B9.5 + D4
Ďalšiou novinkou je "Road Train" pozostávajúci z autobusu a vlečného vozňa s kapacitou 14 sediacich a 5 stojacich cestujúcich. Bude sa využívať len v čase chrípkových ochorení na linke 51, aby sa dôchodcovia pohodlnejšie dopravili do polikliniky na Tehelnej ulici. Žiaľ, aj napriek krikľavým ceduľkám "Dvere sa otvárajú automaticky, netrieskajte po nich palicami!!!", sa už jednej milej pani podarilo rozbiť ľavé krídlo dverí vo vlečnom vozni... Mimo chrípkovej epidémie bude vlek operatívne využívať protichemická jednotka v Iraku, pričom bude zapriahnutý za americký tank.
V Bratislave sa skúšal systém ľahkého metra
Už dlhšie sa isté záujmové skupiny snažia pretlačiť pre Bratislavu systém tzv. ľahkého metra od firmy podVAL. Ide o súpravy metra riadené automaticky pomocou počítača, s ktorými nejazdí vodič, ale iba cestujúci. Skúška systému "bezvodičovej" súpravy prebehla na trati v Dúbravke, avšak ako je už známe, skončila sa neúspechom. Podľa predbežných výsledkov vyšetrovania bola nehoda spôsobená tým, že do rádiových vĺn, ktoré riadili električku, sa zamiešalo vysielanie istého 7-ročného chlapca, ktorý si pomocou diaľkového ovládania riadil svoje autíčko v parku na Saratovskej ulici...
Nová trať v Petržalke
Vzhľadom na to, že podVAL bol neúspešný, rozhodlo sa o postavení električkovej trate naprieč Petržalkou. Po stavbe však už nezostali peniaze na nové nízkopodlažné električky, a tak boli odkúpené vyše 40-ročné vozne T2 z Brna a Liberca, ktoré sa po drobných úpravách nasadili na predĺženú linku 3 a vypravované sú z vozovne Krasňany. Ako sme sa dozvedeli z dobre informovaných zdrojov, onedlho by mali dostať digitálne transparenty a polpantografy Vlekov. Fotografia zachytáva súpravu 7401+7402 ako odchádza z konečnej v Janíkovom dvore.
OSŽ Zvolen vyrobil ďalší prototyp
Treťou električkou opravovanou vo Zvolene je voz č. 7515 (ex. 7928). Tento vozeň zničený pri výkoľaji v Dúbravke (pozri hore) bol natoľko poškodený, že si vyžiadal odborný zásah firmy OSŽ (Opití Slovenskí Železničiari). Pri oprave sa rozhodli zameniť karosériu za novú, ibaže z iného typu, a tak vznikol vozeň T3AR. Iniciatíva však nepoznala hranice - pribudlo obojsmerné riadenie, dva zberače, náhodné číslo a nová antisynchrónna tyristorovo-zrýchľovačová výzbroj vlastnej výroby, ku ktorej sa už dva mesiace snažia odborníci naprogramovať software, ktorý by zabezpečil okrem rozbehnutia električky aj jej (akékoľvek) zastavenie. Zatiaľ našťastie električka nikam sama neušla.
DP kúpil Shitaro
Firme Motor Car Nič-nedal sa podaril dobrý krok - presvedčila DP, aby kúpil Shitaro. To, že tento autobus kúpil práve DP, je vidno už po krátkej prevádzke. Transparent sa pokazil práve na linke 39 (tentokrát ho študenti nerozbili), a tak pri príležitosti vyradenia TAM-BUSu č. 1405, bola z neho premiestnená prekrývajúca handra práve do tohto vozu. Po týždni prevádzky sa úspešne podarilo vymontovať fotobunky pri zadných dverách, vďaka ktorým bol autobus nepoužiteľný na väčšine liniek, lebo sa nedali zavieť dvere. Ako ďalšie boli odstránené zvyšky lietacích dverí pri kabíne vodiča usmerňujúce cestujúcich do autobusu, pretože ich ľudia odtrhli (sadli si na ne). Kedy budú odstránené aj ďalšie komponenty autobusu a potom aj celý autobus, nie je známe.