V dnešných dňoch ešte len diskutujeme o podobe MHD v Bratislave budúcnosti, ale my už teraz vieme, ako to dopadne...
Ako je možné vidieť na predchádzajúcom obrázku, podarilo sa nám získať exkluzívnu fotku Starého mosta z roku 2027. Podľa plánu rozvoja hlavného mesta sa počíta s rozšírením a prestavaním mosta, so zakúpením vyradených električiek PCC z USA, so stavbou rýchlodráhy (po niekoľkých rokoch pomalodráhy) do Petržalky a s výstavbou mrakodrapov na Štúrovej ulici.
Ďalšia fotka zachytáva najstaršiu električku v prevádzke - T3S č. 7301 - na rýchlodrážnej trati v Petržalke. Električku sa podarilo zachrániť iba preto, že v rokoch 2002 až 2005 a 2008 až 2017 bola odstavená v Jurajovom dvore najskôr pre poruchu stieračov, potom kvôli tomu, že sa nedal zatvoriť jeden strešný vetrák.
Najkrajšie aj tak pôsobí stanica metra piatej generácie, ktorú v toku 2027 dokončia na Námestí hraničiarov. Na fotke je jasne vidieť výsledok skleníkového efektu v podobe tropických paliem.
DP si povedal, že dosť bolo klasického náteru v bratislavských farbách a rozhodol sa trolejbusy 14Tr modernizovať na typ 14Tr415. Vozidlá dostali zafarbenie v štýle Karosy č. 1201 alebo Ikarusu 415 (jední tvrdia, že je to Karosácky, druhí hovoria že je to Ikarusácky náter). Taktiež dostali do výbavy vnútorný hlásič zastáviek tj. vodič kričí na celý trolejbus, aká zastávka nasleduje, takže hlási dokonca aj zastávku Marianum, čo elektronický hlásič nedokáže. Taktiež dostali vnútorný transparent(ný) display, na ktorý sa píše nasledujúca zastávka zmývateľnou fixkou. A aby toho nebolo dosť, označovače lístkov pozostávajú z dvoch doštičiek, z ktorých má jedna vymeniteľné lisové písmená času. Každú minútu druhý šofér mení na doštičkách čas a označovače fungujú oba keď vozidlo prechádza po hrboľoch (cestujúci musí stihnúť vložiť lístok skôr, ako skončia hrbole). Poslednou prepotrebnou súčasťou je veľký gumený nárazník, ktorý sa bude hojne využívať v bratislavských uliciach.
Na ceste z Karlovej Vsi zahliadla naša redakcia aj ďaľšie netypicky rekonštruované vozidlo - električku TTTTT33333 (názov pochádza od cestújuceho, ktorého sa počas jazdy v električke v Tuneli pýtali, koľko liniek používa denne). pozostáva z dvoch T3, ktorým odstránili prednú/zadnú masku a spojili ich domontovanou časťou z pokazených električiek. Výhodu v obsaditeľnosti 550 miest v čase špičky určite ocenia cestujúci počas rekonštrukcii, ktorých je neúrekom. Nevýhodou vozidla je fakt, že na zákrutach museli nainštalovať točňe (na akých sa otáčali parné vlaky), pretože konštruktéri akosi zabudli pridať kĺby. Taktiež budú musieť do vozidla nastúpiť až piati revízori, pretože dvaja by stihli za čas strávený vo vozidle skontrolovať iba 3% cestujúcich.
DP sa rozhodol skonštruovať vlastné vozidlo v spolupráci s nemenovanou firmou. Ako nám povedal generálny riaditeľ nemenovanej firmy L3G0 Joachim Brrrrm, toto vozidlo spĺňa emisné normy Euro 26+ a všetci držitelia kariet Euro 26 sa môžu pokusne podujať na šoférovanie tohoto technického zázraku. Vozidlo je vybavené tromi ručne ovládanými dverami, nemá oddelenie pre vodiča. Obsaditeľnosť je 13 sediacich L3G0vých panáčikov a koľko sa ich tam vojde postojačky, závisí od ich rozmerov. Vozidlo je vybavené motorom značky Ruka.
A pozor! DP sa uchádza o kúpu najnovších vozidiel z dielne NemámPlán Poľsko - Soplaris Turbino 30! Vozidlo bolo zahliadnuté na neznámom obratisku v Bratislave. Vodiči si ho pochvaľujú, pretože "hybrid jazwecikov dobro, a my dzenkovali doprawnym podnikam ak ona jazwecika kupili".
Dopravný podnik sa rozhodol výjsť v ústrety cestujúcim a pristúpil na netypickú rekonštrukciu - zväčšenie priestoru vozidla nainštalovaním kĺbovej časti z pokazených vozidiel na Ik280. Pravdepodobne budú tieto vozidlá (Ykarus 290) premávať na linkách 49 alebo 56, kde je treba veľkú manévrovateľnosť a obsaditeľnosť.
A konečne je tu aj fotka Ykarusu Doors. Netradičné číslo vozidla (44928) vyjadruje okrem pôvodného evidenčného čísla (4928) aj počet vozidiel vypravovaných na danú linku (4). Pravdepodobne došlo k nepochopeniue tejto rekonštrukcie - väčší počet dverí nemusí znamenať väčšiu kapacitu vozidla. Napriek tomu bol počet vozidiel na linke 90 zredukovaný o polovicu. Kuriózna nehoda sa stala 13.1.2002, keď vodič na Novom moste omylom otvoril dvere, čím stratil 90% pasažierov. Po dlhom čase tak prišiel prázdny autobus na zastávku Zochova, kam bola linka 90 predĺžená. Dôvodom predĺženia bol fakt, že nový typ autobusu nebol schopný zniesť stúpanie spod Nového mosta na most.
Po vzore nemenovaného (de)bilného operátora sa aj doľavný podnik rozhodol vstúpiť do oranžovej skupiny. Bohužiaľ, odmietli ho všetky takéto skupiny okrem jedinej - skupiny Zhnitý pomaranč.
Ykarus 415 č. 1010 dostal nový svojrázny náter. Pravdepodobne došlo k omylu, keď lakovňa omylom v tejto kombinácii nalakovala Ykarus 415, ktorý bol len na bežnej oprave (problémy s tlakom oleja), namiesto Kar(osy) B 732 č. 2150, ktorej sa chce DP zbaviť a poslať ju do Banskej Bystrice.