Tak a už vieme prečo vyzerá naša MHD tak, ako vyzerá. Skutočne ju ovládli ufóni!
Prvé UFO JZX1.BA (č. 5001) je nasadzované na linku 91, ktorá bola zároveň predĺžená po hrádzi do Vojky. Nevýhodou tohto vozidla je nízka obsaditeľnosť (6 ležiacich ľudí + 1 vodič - ufón). Vďaka tomu sa však podarilo znížiť interval na neuveriteľných 19.5 minúty. Výhodou UFO JZX1.BA je možnosť prevádzky aj na našich vyjazdených zastávkach, prípadne tam, kde vyskakujú kanále (6617). Nová trasa linky 91 vedie z Heliportu Nový most (na fotke je na ňom vzadu vidieť aj prototyp UFO SNP1.KSČ z roku 1972) cez Dvory, potom preletí ponad trať na ŽST Petržalka, popri štátnej hranici obletí Petržalku a ponad colnicu Jarovce sa dostane do Jaroviec. V prípade silného vetra linku odfúkne do Kittsee, kde je občasná zastávka. Z Jaroviec linka poletí do kaštieľa Rusovce a skratkou ponad zakázané čunovské jazero sa dostane priamo k MiÚ Čunovo. Nasleduje už len priamy let do Vojky.
Okrem ufónskych senzácií sa pritrafila aj ďalšia senzácia: DPB opravil transparenty na autobuse TAM 272 A 180 M č. 1405! Pri našej údržbe sa pokazia do mesiaca...
Na žiadosť občanov sa zavádza aj nová linka 111. Každý mesiac dielenskí pracovníci vyberú súpravu električiek, ktorá je v najhoršom stave a tá potom pôjde po jednosmernej linke z Rače cez Dúbravku a Ružinov (kde sa vykoľají a nabehne na železničnú trať) do Spaľovne. Odtiaľ už nevýjde. Za súpravou bude v časoch zvýšených nárokov na odvoz odpadu pripojený ďalší vozeň, do ktorého budú môcť občania bývajúci pri trati hádzať smeti.
Nie, dopravný podnik sa nenechal inšpirovať známou kapelou Doors, ale pristúpil k rekonštrukcii mnohých Ikarusov 280 na jeden Ykarus 280 Doors. DP si od tejto rekonštrukcie sľubuje rýchlejší výstup a nástup cestujúcich na zastávkach, a tým aj kratšiu jazdnú dobu vozidla. Autobus bude pravidelne jazdiť na linke 93.
Soda Ostrov v Pacifiku našla v tamojšej jaskyni Store'n'Forgot 19 trolejbusov Soda 9Tr11Pac vo vynikajúcom stave napriek tomu, že boli vyrobené v roku 1967. DP v rámci šetrenia samozrejme neváhal a skúpil kompletnú sériu za smiešnu cenu (hahaha - pozn. autora). Vozy boli umiestnené vo vozovni Hroboňova a budú vypravované na linky 203 a 207, prípadne iné, kde je potrebné vyhrkať cestujúcich a vystriasť z nich dušu a mince.
Z dielne mladého talentovaného architechta COTASa vyšiel ďalší geniálny nápad - typ K2C. Prvá električka (č. 7080) sa začína rekonštruovať v týchto dňoch v ústredných dielňach a termín jej dokončenia je cca. v roku 2005. Oproti klasickým rekonštrukciám (napr. K2S) budú pri tejto rekonštrukcii vymenené nasledujúce diely: dvere, okná, strecha, podvozky, čelá, bočnice, rám a interiér. Zachované budú spriahadlá.
Získali sme exkluzívnu fotku nehody, ktorá sa oficiálne nikdy nestala, aktéri nehody (č. 1111 a 7700) neexistovali, linka 00 nepremávala a reklama vôbec nie je pravdivá. Túto fotku ste nikdy nevideli a zmaže sa automaticky po jej pozretí.
Nový typ nízkopodlažného autobusu LFCB 15 licenčne vyrobeného v ústredných dielňach. Oproti pôvodnému autobusu z dielne SpectreTransports sa líši ultrapohodlnými bakelitovými sedadlami značky Šmyk'n'Shit. Priezorové okienka boli nahradené sáčkami do smetného koša, čím sa z týchto skiel stali matné "sklá", nakoľko sáčky do smetného koša sú v čiernom prevedení, chránia cestujúcich pred nebezpečným UV žiarením. Vozidlo má motor Liasch ML636 z vyhoretej Karosy B731. Diferenciál a kardan vyrobili z prísne utajovaného špeciálneho materiálu. Z dobre informovaných utajených kruhov pod očami sme však dostali informáciu, že by malo ísť o najnovší model stavebnice (L)EGO-Technic. Je to však špekulácia a je možné, že ich v rámci úsporných opatrení vyrobia zamestnanci zo stavebnice MERKUR, ktorú až donedávna používal 3-ročný syn vedúceho dielní. Syn vedúceho za oplatu, že mu tak škarede ukradli stavebnicu, dostane exkluzívny model najnovšej stavebnice (L)EGO-Technic. Plošina pre invalidov je automatická - stačí sa na ňu postaviť a podlaha sa sama ohne k zemi - tento patent ústredné dielne odkúpili od výrobcu Rakosa Vysoké Mäto. Aby mali telesne postihnutí cestujúci nástup ešte ľahší, je autobus vybavený naklápacou nápravou z trolejbusu 6510, ktorá umožňuje pokles autobusu až k zemi. Dopravný podnik myslel aj na ekológiu, a tak autobus jazdí na špeciálnu zmes nafty, metanolu a benzínu, ktorá má znížiť exhaláty a zvýšiť výkon. Sprevodovanie je robené tak, aby autobus pri 2000 otáčkach/min dosahoval 90 km/h, takže je vhodný aj na "medzimestkejšie" linky, ako napr. 91. Ak by však ani tieto prevratné technológie nestačili v chode do kopca, ku každému autobusu bude pridelené jedno servisné vozidlo Liasch, ktoré autobusu v prípade problémov pomôže do kopca. Pri súčasnej kapacite ústredných dielní sa počíta s produkciou jedno vozidlo / 10 rokov, pričom životnosť vozidla pri úpravách sa znížila na 2 týždne (pozri nákres).
Začali sme UFOm, končíme poloufom. Nový výrobok HoverSOR X9.5, ktorý je dielom firiem SOR Lechtavý a Mars Engineering, dostal ev. č. 3601. Je vybavený špeciálnou antigravitačnou technológiou, ktorá umožní novému hoverbusu vznášať sa vo výške až 30 metrov. Prototyp sa testuje na linke 25 z Devínskej Novej Vsi cez Dúbravku, Lamač, Kačín (priamy let z Vrančovičovej ul.), Kamzík a Biely kríž do Rače. Uvažuje sa s predĺžením do Vajnor a odtiaľ na Letisko M. R. Štefánika, kde bude zabezpečený priamy prestup z hoverbusu priamo do lietadla. Vznikne tak unikátny systém integrovanej dopravy SIS (Slovenská integrovaná dopravná služba).
1. prototyp prichádza na Heliport Hotel Forum na skúšobnej jazde.
Druhý prototyp HoverSORu X9.5 č. 3602 sa od prvého odlišuje oveľa výkonnejšou antigravitačnou výzbrojou. Dokáže sa vznášať vo výške až 300 metrov a odolávať vetru rýchlosti 100 km/h. Zelený náter nie je náhodou, upozorňuje cestujúcich na to, akú farbu budú mať cestujúci po vystúpení z vozidla. Zároveň označuje tento hoverbus ako ekologicky čistý, pretože na rozdiel od 1. prototypu nepoužíva ako palivo drevené uhlie. Jazdiť bude na linke 41 na trase: Šafranová - Hlavná stanica - Heliport NBS - Heliport SvF Slovenská Technická Univerzita - Heliport VÚB - Heliport Presscentrum - Heliport Nové SND - Heliport Nový most (prestup na linku 91) - Heliport Incheba - Heliport Technopol - Heliport Bratislava Business Center - Heliport Kukurica - Heliport Polus City Center - Letisko M. R. Štefánika, kde sa zaradí do integrovanej dopravy SIS.
2. prototyp práve pristáva na Heliport Nový most.
Tretí prototyp má modrú farbu a najvýkonnejšiu antigravitačnú výzbroj. Jej detaily sú prísne tajné, podľa vyjadrenia dopravného podniku "modrá farba hovorí za všetko". Nám nehovorila nič, tak sme sa boli previesť. Upútalo nás luxusné vybavenie, ku ktorému patria aj malé papierové sáčky. Po vzlietnutí sme už vedeli na čo sú, prekážalo nám iba to, že sú také malé. Tento voz pravidelne lieta na linke Heliport Poliklinika Tehelná - Heliport Kukurica - Heliport Slimák - Heliport Millenium Tower - Heliport Nemocnica Ružinov - Heliport Manderlák - Heliport Nemocnica Kramáre. Trasa je volená veľmi výhodne, pretože na troch zastávkach môže pripravený zdravotnícky personál odborne ošetriť všetkých cestujúcich s pokazenými žalúdkami.
3. prototyp prilieta k Heliportu Slimák.