Každý, kto pozná nejaký atlas vozidiel, kde sú nákresy prototypov, mi určite dá za pravdu, že niektore "nevyrobené" prototypy vyzerajú veľmi zaujímavo. Kto by však povedal, že tieto oficiálne nevyrobené vozidlá boli v skutočnosti vyrobené?
Prvým údajne nevyrobeným vozidlom je kĺbový trolejbus Škoda 10Tr. Našli sme ho zaparkovaný v lotyšskej Rige.
Trolejbus Škoda 18Tr je prakticky autobusom Karosa B 841 (pozri nižšie) na elektrický pohon. Vyrobil sa našťastie len jeden kus - prototyp.
Oveľa krajším je trolejbus Škoda 23Tr, ktorý by sa u nás využil hlavne na linke 202 na Dolné hony. Dúfajme, že Škodovka bude mať dostatok výrobných kapacít na výrobu tohto typu.
Električka typu K3 bola prvým pokusom vyrobiť čosi také ako KT8 - veľkokapacitnú električku.
Keď sa prestala vyrábať električka typu K2, pokúsila sa na ňu nadviazať električka KT6B4. Evidentne sa jej to však nepodarilo, pretože jej prototyp skončil iba v Prahe.
Rok po skonštruovaní trolejbusu Škoda T 11 sa pristúpilo aj ku koštrukcii dvoch prototypov Škody T 16,5. Prvý sa od druhého líšil tým, že nemal (!) sťahováky na zberače, pretože boli umiestnené na prednej časti vozidla. Druhý prototyp už mal sťahováky také, ako ich poznáme dnes. Osud tohto trolejbusu bol však podobný ako u jeho kratšieho brata - sériovo sa nevýrabal.
Posledným zrealizovaným prototypom je Karosa B 841. Bola úspešná ako typ B 831, takže sa nevyrábala. Za zmienku stojí, že hoci na fotografii má autobus na transparente text "Vůz technického muzea v Brně", určite ho tam nenájdete. Asi sa vyparil alebo rozpadol...