Zmena linky 3 v Petržalke (from 21 Oct 2024)

Električky budú od pondelka premávať z Petržalky do mesta až od zastávky Farského.

Pre stavebné práce na predĺžení električkovej trate v Petržalke bude od 21. októbra 2024 zmenená premávka električkovej linky 3. Električky budú v smere jazdy do Rače začínať premávku s cestujúcimi až od zastávky Farského.

Nástupište Jungmannova (C) nebude obsluhované. Cestujúcim odporúčame peší presun k zastávke Farského, prípadne použiť na priblíženie autobusy zo zastávok Jungmannova (linky 84 a 99) alebo Námestie hraničiarov (linka 95).

V smere jazdy z Rače bude linka 3 premávať štandardne až po zastávku Jungmannova.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mapiatto #65:
Dalo by sa, len nechceli meniť obehy, takže by cestujúci potom 5 minút čakali vo voze medzi Jungmannovou a Farského.
Možno to tu už bolo povedané, neviem, ale prečo sa na Jungmanovu nemôže najprv vystúpiť, potom by mal šofér prestávku presunul by sa na druhú stranu a následne by sa na výstupišti aj nastupovali. Električka by sa potom mohla kľudne premiestniť na druhú koľaj aj z cestujúcimi vnútri. Cesta od Jungmanovej na farského sa zdá krátka z perspektívy niekoho, kto ju nemusí absolvovať každý deň. Keď sa však ponáhľate na vlak zdá sa nekonečná.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Matejo #63:
Možno tam tých 8 minút nechali kvôli prípadnému meškaniu, aj keď 4 minúty by na obrat, aj s prípadným meškaním, po dobu výluky stačili a vykompenzovalo by sa to predĺžením prestávky o 4 minúty na Komisárkach. Asi len DPB nechcel meniť cestovné poriadky, pretože inak to veľmi nedáva zmysel.
Reply on: SGP135 #62:
Záloha by mohla byť tiež na západnej koľaji. Dva vozy sa tam vojdú bez problémov. A čo si pozerám cesťáky, krásne by tam vychádzal trojminútový obrat. Neviem ako funguje prechod na druhú stranu na Škodovke, ale na KT-čku pri trojminútovom obrate človek ešte 2,5 minúty čaká 😃. V Košickom DP robia "extrémisti", čiže v službe 4611 je na spojke pri Optime na obrat presne 1 minúta a dá sa to stihnúť. 🙂
Reply on: Matejo #61:
Pozdravujeme do Košíc a zhrnieme, čo už bolo v diskusií povedané a neguje obe riešenia:
- Nedá sa prekryť paletami koľaj, na ktorej stojí záložné vozidlo
- Nedá sa 5-10 minút stáť na nástupišti aj s cestujúcimi, keď interval na sieti máme napríklad v rannej špičke 4 minúty. Preto tie vozy po vystúpení cestujúcich prejdú na koľaj smer mesto a čerpajú pauzu medzi zastávkami.
Reply on: Solider #34:
Prečo by sa museli skracovať obehy? Keď sa v Košiciach dalo mať počas výluky na Jazere jedno nástupište ako výstupné i nástupné a to aj s 5-10 minútovým prestojom, prečo by mal byť problém v Bratislave? Voz prichádza, na orientácii má niečo štýlu "NENASTUPUJTE" a myslím si, že keď Košičania zvládnu tento nápis pochopiť, v Bratislave to nemôže byť problém.

Na druhej strane presne takúto situáciu ako je v Petržalke by košický podnik neriešil. Ľudí by nechal nastupovať od koľají. Prekrili by paletami koľaj a bolo by po probléme.
V roku 2022 sa robilo obratisko na jazere a jazdila kyvadlová električková linka X. Na každej koľaji jedno KT a dvere sa otvárali len vpravo v smere jazdy.
Reply on: Valec #59:
BKV 😁?
Reply on: Trolley #49:
Bude tam prefarikátované priecestie, ktorého inštalácia si nepotrebuje zásah do koľajiska vyžadujúci dlhodobé prerušenie premávky. Gro sa má spraviť po večeroch a nociach, ak by bola potrebná výluka, možno na víkend.
Reply on: Urbanway 2423 #56:
Ale to priecestie nevznikne zo dňa na deň.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: MatejBA #54:
To by ale trvalo celkom dlho a bolo by to komplikované, najjednoduchšie by fakt bolo upraviť CP a nechať cestujúcich nastupovať na výstupišti.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Ike #53:
Myslel som, že reč bola o prípadnej výluke kvôli výstavbe priecestia na Farského, ktorá však asi nebude, ako písal Valec v #46.
Mali to nechat iba po Farskeho. A na Jungmannovu by sa chodili iba otacat a odskakovat si v pripade potreby na toaletu. Jungmannova nie je zase tak daleko aby sa to nedalo prejst peso, prip. busom.
Ako tak pozeram, nezmestili by sa 2 elektricky na tu zastavku za seba? Teda zeby jedna elektricka zacuvala na nastupisko a ZV by mohol stat za nou? Kedze su obojsmerne, tak ani dispecera na "cuvanie" by nebolo potreba.
Reply on: Urbanway 2423 #52:
Nebolo by lacnejšie prekopať grafikon tak, aby bol možný režim Cintorín Rača?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: B K #51:
A nemohla by sa dať výhybka až sem, či aj to je mostné teleso? https://maps.app.goo.gl/xTCvMY57qMfYLM2L6

Na tráve by sa mohlo vybudovať dočasné výstupište, ako si písal, možno by ho však ani nebolo treba a výstup/nástup by bol nástupišti A, zatiaľ čo by vodič prechádzal na druhú stranu električky. V smere do Rače by teda 3 začínala na nástupišti A. Bolo by to podobné riešenie ako bolo na Detvianskej, len by tam bol ešte aj semafor.
Reply on: Viko #50:
Nikde som nepísal o presune zastávky. Ak sa má električka dostať v smere do mesta do protismeru a obslúžiť zastávku N80, tak proti hrotu pôjde od označníka...t. j. koniec výhybky bude ešte bližšie k mestu.
Ale ak si myslel, že výstup na N80 a potom cez výhybku na nástupište Farského (A), tak to je zase niečo iné.
Reply on: B K #48:
Zastávku môžeš kľudne nechať v súčasnej polohe.
Reply on: Valec #46:
A čo tam bude, ak nie betón?
Reply on: Viko #47:
https://www.google.sk/maps/@48.1288109,17.1166265,3a,75y,119.4h,78.2t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNjtCG7Egq0bMsahlJ2302g!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Predstav si bol. Tento úsek sa už berie ako mostné teleso. Výhybku potrebuješ dať pred zastávku + dĺžka výhybky a zrazu zistíš, že ako ďaleko si od Bosákovej.
Reply on: B K #43:
Svahu? Mostného telesa? Aj si tam bol naživo???
Povedľa bývalej zastávky L95 smer most je tak akurát roviny na umiestnenie jedného kaliforňana.