Otvorenie trate do Petržalky: Zmeny liniek 1, 3, 8, 82 (from 9 Jul 2016)

Do Petržalky pôjde okrem linky 1 aj linka 3 a linka 82 sa ruší. Mení sa aj trasa linky 8.

Od soboty 9. júla 2016 budú v súvislosti so sprevádzkovaním električkovej trate do Petržalky vykonané zmeny liniek 1, 3, 8, 82 nasledovne:

  • Linka 1 bude z Obchodnej ul. už od 8.7.2016 20:00 predĺžená cez Nám. SNP a Štúrovu ul. na novú trať do Petržalky, kde bude končiť na zastávke Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Poštová-Martinus a Šafárikovo nám. nebude linka 1 zastavovať. Na novej trase pribudnú zastávky Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova.
  • Linka 3 bude pri jazde z Rače zo Špitálskej ul. pokračovať cez Štúrovu, Šafárikovo nám., Starý most do Petržalky na konečnú Jungmannova. Linka 3 zastaví na zastávkach Šafárikovo nám., Sad Janka Kráľa, Farského a Jungmannova. Upozorňujeme, že medzi zastávkami Mariánska a Šafárikovo námestie linka 3 nebude zastavovať. Na Mariánskej je možný prestup na linky 4 a 9, ktoré zastavujú aj na Námestí SNP.
  • Linka 8 bude v centre mesta premávať vzhľadom na prebiehajúcu uzávierku Mostovej ul. okruhom z Obchodnej ul. cez Kapucínsku, tunel, nábrežie, Šafárikovo nám., Štúrovu a Nám. SNP na Obchodnú odkiaľ pôjde doterajšou trasou do Ružinova.
  • Linka 82 bude zrušená. Prístup k divadlu Aréna a na Tyršovo nábrežie je možný zo zastávky električiek Sad Janka Kráľa.

Pôvodne magistrát avizoval aj skrátenie linky 95. Táto zmena však bude vykonaná až k 18. júlu 2016. Linka 95 potom bude premávať po skrátenej trase z Vyšehradskej po zastávku Farského, odkiaľ pôjde cez Černyševského ul. na konečnú zastávku Muchovo námestie. Z Muchovho nám. pôjde doterajšou trasou na Vyšehradskú. Prestup medzi linkou 95 a električkami do centra mesta a opačne bude možný na zastávke Farského.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #230:
A netreba skôr písať DPB, aby konečne začal využívať zariadenia na automatické mazanie okolkov na nových šalinách, keď už je s nimi vybavených všetkých 60 (pokiaľ viem)?
Ja teda mám tiež jednu pripomienku, z hľadiska cestujúceho v nových vozidlách na nových úsekoch. Či už sa jedná o novú petržalskú trať vrátane Štúrovej ulice a trate na nábreží alebo aj o novú trať na Hl.St., nové vozidlá majú veľmi tichý chod, v ktorom mi niekedy do uší bijú nekvalitné zvary. Vždy sa jedná o bezstykovú koľaj na "žliabkových úsekoch". Najviac to počuť počas jazdy na moste. A tým, že žliabkovina má menšiu dĺžku, tých zvarov je teda o to viac. Neviem, či používajú nejakú formu na termitové zváranie, po ktorej treba zvary ešte dodatočne obrúsiť ale mám taký dojem, že veľa námahy si s tým nedali. Chcelo by to ešte zobrať brúsku a nejako sa s tým pohrať (pokiaľ je to ešte možné). Pri dnešnej technike by tá jazda mala byť bez jediného klepnutia s výnimkou mostových dilatácii.
V porovnaní s tým nová trať v Dúbravke na klasických koľajniciach je o poznanie lepšie.
Reply on: kohut2012 #231:
Asi preto, že toto je fórum o MHD
Reply on: kohut2012 #231:
Čo znamená slovo "vískajú"?
Udivuje ma ako vsetci riesia hlucnost elektricky, co je vpohode znesitelny a zanedbatelny zvuk, ale nikto neriesi ked niekomu sustavne kazdy den reve decko na cele sidlisko, pod oknami cele hodiny skriekaju a viskaju deti a neustale stekaju psy a to aj po desiatej hodine vecer.
Reply on: Etis #229:
Treba písať na magistrát, nech zabezpečia brúsenie trate. Keď už to nevedeli zabezpečiť z eurofondov.
trochu mimo temu co sa tu momentalne diskutuje ale nevie niekto ci sa tato hlucnost bude este zhorsovat pripadne sa da nejako riesit? prve dni bola trat uplne ticha a bolo to len sumenie, medzicasom pocut klasicke zeleznicne tu-du-tu-du, co by bolo este to najmenej, ale piskanie v zakrute okolo meniarne hlavne v smere do mesta je medzicasom extremne... som fakt rad ze nebyvam priamo v tych terasakoch za tratou, tam ti ludia musia elektricku uz velmi lutovat, na Lachovu ju (zatial) pocut celkom znesitelne.
https://www.youtube.com/watch?v=NvXFsoinMn4
Reply on: ceres #227:
Niekde v diskusii bolo zdôvodnenie, že tam je kvôli "údržbe vozov", ak si dobre pamätám.
Reply on: MatejBA #219:
A ten "priestor uprostred" (a kvôli nemu posunuté osi koľají) je tam kvôli čomu? Však aj keby tam chceli núdzovo otočiť jednosmerný voz, pri príchode z mesta môžu ľudia vystúpiť na Jungmannovej ešte pred prechodom na druhú koľaj...
Reply on: MatejBA #217:
Nemohla byť pred zastávkou dvojitá koľajová spojka?
Reply on: ceres #215:
Nie je, sú to debili a aj v DPB sú debili, že im to takto schválili.
Reply on: mrkvakj #210:
Pozri sa, koľko vlakov sa v špičke zmestí do porovnateľne veľkého Brna hl. n.
Reply on: MatejBA #205:
Aha, takže ten, čo bude chcieť na Filiálku alebo na autobus do Mlynskej, pôjde až na tretí vlak či ako?
Reply on: Ámos #220:
? Čo? Tie výhybky su uzamykateľné a v druhej etape sa cez ne bude jazdiť 50 km/h, prípadne aj viac.
Reply on: MatejBA #219:
Nic sa burat nebude, geometricka poloha trate zostane ako je. Jungmannova zostane zachovana pre ucely vyluk. Len sa zrusia zarazadla a ide sa dalej. Akurat stlpy TV sa budu musiet premiestnit.
Reply on: MatejBA #219:
Len preco ju nedali opacne, aby sa cez nu dalo jazdit 30km/hod netusim...
Reply on: 810zssk #218:
Mam na mysli teraz tie odstavne kolaje. Pokial viem su obe odsadene do bokov kvoli priestoru uprostred 🙂 A moja teoria je, ze ta vyhybka pred Jungmannovou tam je preto, aby elektricky tam mohli koncit aj pocas predlzenia, ked sa trat za konecnou da prec a bude nahradzat novou 🙂

https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/147754/Uvratova-konecna-v-Petrzalke
Reply on: MatejBA #217:
O akom burani uvrate hovoris? Zastavka Jungmannova bude zachovana ako obcasna zastavka v pripade vyluk.
Reply on: Solider #216:
Mna skor napadlo, ci to nebolo prave genialne urobene kvoli druhej etape. Tym, ze vyhybka je pred nastupiskom, nemusi dojst k vyluke na Jungmannovej pri predlzovani a burani uvrate za zastavkou 🙂
Reply on: ceres #215:
Projektant pravdepodobne nikdy naživo nevidel podobnú úvrať. V Remingu asi nemajú prístup na Google.