Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pred chvilou som videl na 95/6 zalozak 4849, pravdepodobne vypadol 4406, ktory som videl, ked mal vyjazd na safko.
Co ti hrabe? Nemam digital 🙂 Ja len sedim pri compe a kukam von oknom 😉
Uz len toto>
3:7076
6:7773+74 (aj tato ma Tic-tacove reklamy)
8:7832
94:4808 (prideleny)
Co vidim z okna Vazky:
2:7301 (NOVA PODOKENNA REKLAMA NA NEMENOVANY GSM SERVIS!!!!),7834,7722,7827
3:7055,7056,7057,7058 (pekne v poradi 🙂 )
4:7763+64 (PODOKENNA REKLAMA NA TIC-TACOVU SUTAZ!!!!!!!!!!!!),7797+98,7799+7800,7749+50,7765+66 (DALSIA TIC-TAC REKLAMA)
5:7946+47,7943+44,7845+46
6:7803+04,7777+78,7801+02,7823+24,7793+34
7:7927+28,7602+10,7904+03,7837+38,7843+44
8:7721,7831,7720,7830
9:7913+14,7937+38,7826ZV namiesto 7909+10 (teraz oddychuje na Vazke ... prave sa pohol do vozovne),7933+34,7915+16,7953+54
11:7068,7077,7074,7110,7102
14:7104,7080,7103,7063,7086,7087
31:1917,1211
39:1306,1310,1815
59:2936,2881:) ,4950
94:4937,4510,4404 (zeleny, na evidencko som nevidel... je este nejaky zeleny TAM okrem 4404?)
---
Zatial vsetko, mozno este nieco odoslem. Inak toto mi preslo popod okno za necelu polhodinu! Vazka je teraz najfrekventovanejsi bratislavsky elektrickovy uzol - 10 liniek s 10 minutovym intervalom!!
a este daco:

vcera na 20/3. 1009

poz.: 27/3. = 20/3.
to Jano:

k vcerajsej vyprave:

- 2514 docasne vypadol pred 13. h. na linke 83/8, nahradil ho ZV 2830

len tolko ja som vcera vydel 2830 o 15:30 na 34/?
neskor som s nou cestoval do Dubravky o 17:00 z Patronky a pri DK Dubravka jej vytiekol olej tak nas vysadil.
4819 rano na 94, teraz na 92
Ja len dodam, ze oslabenie sa nedotklo len 21ky, ale aj 20 a 22...
Tu najdete priamy link na Bratislavsky Magistrat, kam mozete posielat staznosti:

Oddelenie prevádzky dopravy

Ak ich bude chodit vela, mozno sa nieco zmeni...
Vazena pani Silvia,
Od septembra 2002 sa opat zaviedol cestovny poriadok platny pre skolsky rok, ale orpoti minulorocne sa pozmenil. V case rannej spicky bol predlzeny interavl zo 4 - 5 minut na 5 - 6 minut. Konkretne Vam to mozem vypisat, odchody zo zastavky Novoveska smer mesto:

stary cestovny poraidok vyzeral takto:
...
05 09 24 34 42 49 54 59
06 04 09 14 19 24 29 33 37 41 45 49 53 57
07 01 06 11 17 23 29 35 41 47 53
08 00 09 20 34 54
09 14 35 55
10 15 35 55
...

novy cestovny poridok vyzera takto:
...
05 07 22 32 42 52 59
06 04 09 14 19 24 29 34 44 49 54 59
07 04 10 16 23 30 37 44 51 58
08 05 12 19 34 49
09 04 19 34 49
10 04 19 34 59
...

S toho je patrne, ze ide o redukciu spojov v case spicky a posilnenie v case sedla. Mozno sa Vam zda ze sa tym nic neusetri, ale napriklad v case spicky sa vypravi miesto 20-tich autobusov iba 18-nast, cize sa usetria dva vozy. V tomto pripade nezalezi iba na dvoch vozoch, ale DP Bratislava - divizia Autobusy, trpi nedostatkom vodicov. To je sposobene novym zakonnikom prace, ktori dovoluje rocne 150 nadcasovych hodin + 150 mimoriadnych nadcasovych hodin. Stary zakonnik prace povoloval 400 nadcasovych hodin. Teraz, ked sme v tretom stvrtroku roku 2002, maju niektori vodici uz vycerpane nadcasy a su prakticky nepouzitelny (a podla mna nas este vacsie obmadzenie autobusov iba caka...). S tohoto dovodu DPB, a.s. je nuteny ukrajovat z vypravy autobusov, ale snazi sa aspon ciastocne kompenzovat znizenu prepravnu kapacitu v case spicky zahustenim intervalu v case sedla (teda konkretne na linke 21).

Ak mate zaujem nieco riesit, tak najprv musite pochopit situaciu v akej sa DPB nachadza. Pokusim sa Vam to par riadkami zhrnut:

Novy zakonnik prace neovplyvnuje iba linku 21, ale vsetky linky divizie autobusy. Co sa tyka elektrickych drah, tam zatial problemy s vodicmi nemaju. Divizia autobusy by ich ale potrebovala o 80 viac aby zebezpecila vypravu ako po minule roky. Na to nie su peniaze. Totiz zo strany Magistratu hl. mesta Bratislavy je stanovisko take, ze DPB ma dost vodicov. Oni ale nerobia rozdiel medzi vodicom elektricky, trolejbusu a autobusu. Takisto je mesto 100%-nym akcionarom DPB a.s. a objednava si na zaklade dopytu cestujucej verejnosti prepravne vykony, udavane vo vozokilometroch. Bohuzial, v poslednych rokoch sa vozokilometre zmensuju, co ma za nasledok znizovanie kultury cestovania. Iba v rokoch 1990-2002 klesli vozokilometre o 20%. Intervaly sa predlzovali a s nimi klesala kultura cestovania. Okrem toho sa pozastavila obnova vozoveho parku (resp. sa spomalila), nie su ani peniaze na kvalitnu a kvalifikovanu udrzbu vozidiel, trati, vrchneho vedenia atd. Problematiku DPB treba brat z ohladom na vsetky tieto faktory a nie iba ako vec intervalu. Mnohi ludia na dopravu nadavju - opodstatnene. Mestska hromadna doprava je naozaj na biednej urovni, dokonca si dovolim tvrdit, ze je nahorsia pri porovnani s okolitymi Hlavnymi mestami v Europe. Ale ze tuto situaciu moze Magistrat mesta Bratislavy, nie je to vinou DPB (ciastocne sice za to moze aj DPB). Totiz, zo strany Magistratu a statu sa dotacie nezvysuju umerne inflacii, stupa cena cestovnych listkov a kultura cestovania klesa. Bohuzial, nasi pani uradnici a ti co rozoduju o tom ako bude vyzerat doprava v meste nemaju ziadnu potuchu, ake to v skutocnosti je a co to obnasa. Su to teoretici a podla mna uz viackrat preukazali svoju inkompetenciu. Takisto sa utesuju snami o metre a aj v tom je dovod chatrania Bratislavskej hromadnej dopravy. Argument Vsak raz tu bude metro je o nicom. Preto sme my vsetci, co do dopravy vidime, proti vystavbe metra. Okrem toho ma Magistrat pod palcom DPB a ak by sa niekto zo zamstnancov postavil a zacal vysvetlovat ludom ako to v skutocnosti je, tak by velmi rychlo prisiel o pracu. Magistratu sucasna situacia vyhovuje - ludia nadavaju na DPB a v nom vidia hlavneho vinnika za to co tu mame. A Magistrat, hlavny zodpovednik za doprvu, je z toho vonku. Preto treba staznosti adresovat na Bratislavsky Magistrat, pripadne na DPB a.s. ak sa tykaju konketnych staznosti na vodica ktory spachal vtedy a vtedy to a to. Dufam, ze som Vam aspon ciastocne objasnil problematiku mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Ak bude zo strany verejnosti tlak na Magistrat aby uz konecne upustil od nekonecnych planov metra a zacal rozvijat elektrickovu rychlodrahu, mnozno sa nieco zmeni. Bohuzial, verejnost nevie ako to v skutocnosti vyzera a uradnici si potichu presadzuju svoje neefektivne sny o doprave. Pred volbami sa vzdy spravi velike halo, kandidati naslubuju ludom metro. Bezni cestujuci nepoznaju situaciu dopravy a tak na to naskocia a zvolia si ludi... Ja osobne by som volil takeho cloveka, ktori povie: Pozrime sa na metro realne: Nemame ani pol miliona obyvatelov, metro aj keby bolo spojene s regionom, nema pri sucasnej financnej situacii mesta zmysel....

Na zaver chcem popriat, aby bola kazdodenna doprava do prace ci do skoly pokial mozno co najmenej bolestna pre nas vsetkych, co vyuzivame mestsku hromadnu dopravu. A nech si uradnici uz konecne uvedomia, ze vyse 2/3 Bratislavcanov dennodenne vyuziva sluzby MHD. Zda sa mi, ze to ale vyzera tak, ze panov na Magistrate problematika MHD vobec netrapi, oni maju vsetci auta a vozia sa s nimi do roboty, tak naco sa zaoberat nejakou MHD, treba dat peniaze do novych ciest, obchvatov, etc... Bohuzial sa pri tom zabuda na MHD a potom sa vobec necudujem takym absurditam ako je napr. metro, alebo aj navrh niektoych ludi elektricku uplne zrusit...

(uz som sa moc rozpisal, tak radsej koncim)
Mile MHD,
neviem co sa stalo od septembra v Devinskej Novej Vsi, ale oproti minulemu roku (porovnavam skolske roky, nie prazdniny) sa rano v autobuse c.21 prepravuje asi o 1/3 ludi viac. Zaroven sa znizil pocet spojov medzi 6:00-8:00 hod. Minuly rok som si zvykla najst aspon aketake miesto na statie. Kedze som tehotna, rada by som niekoho mladsieho poprosila si by mi nemohol uvolnit miesto na sedenie, lebo sa mi velmi zle stoji. Zial, situacia zacala byt taka kriticka, ze na zastavke Milana Marecka sa dostanem akurat tak na druhy schodik a nemam sancu prepracovat sa dalej. To nepisem to tom ze sa nedaju otvorit takmer ziadne okienka. Nemam inu moznost, ako cestovat tymto sposobom, hoci posledne dva tyzdne sa mi zda byt tento sposob takmer neludsky. Mohli by ste mi prosim objasnit dovod, co sa stalo, ze sa to natolko zhorsilo? Myslim ze nie som jedina, ktora sa na to stazuje, tak by som zaroven rada vedela, ako by to bolo mozne riesit. S pozdravom, Silvia
Stvrtok:
Po 12. h. stali elektricky 3, 5 a 11 na Peknej ceste v oboch smeroch, pretoze nejakemu nakladnemu autu sa odtrhol kardan a zostal stat priamo na kolajach. Zdrzanie okolo 30 minut, elektricky iduce do Race boli otacane na Vinohradoch ( mozno aj vo vozovni ), ale dispeceri zjavne nezvladli situaciu, ked napr. linku 5/8 ( 7943-44 ) poslali do Dubravky o hodinu skor a potom to vyriesili tym, ze z Dubravky musel ist na hribiky do Karlovky a tam cakat na svoje poradie. Smola bola este o to vacsia, ze o 13:30 h. odisiel do vozovne aj 7907-08 z 5/9 a tak od 13:30 h. do 14:15 h. neisla z Dubravky ziadna 5. Vozidlo 7907-08 bolo nahradene neskor 7949-50

- 2514 docasne vypadol pred 13. h. na linke 83/8, nahradil ho ZV 2830
- 7719 ako ZV na linke 1/1 po 13:30 h., nahradil ho 7732-31
- 7741-42 vypadol po 14. h. z linky 4 na Zlatych pieskoch
- 2308 vypadol na linke 34/5 ( o 15:07 h. odisiel do vozovne ), hned ZV z 83/8 2830 isiel robit zalohu na tuto linku, napokon ho nahradil 2313
- 1133 vypadol na linke 20/1 okolo 15. h., neskor ho nahradil 1067

Vyprava podla poradia:
1: 7732-31n, 7727-28, 7765-66, 7781-82, 7748-47, 7799-7800, 7797-98, 7787-88, S 7757-58, 7789-90, 7751-52
M: ZV 7719

5: 7845-46, 7929-30, 7955-56, 7905-06, 7909-10, 7923-24, 7921-22, 7943-44, 7907-08, 7953-54, S 7733-34, 7947-48, 7931-32, 7901-02, 7915-16
M: 7949-50/9

12: 7779-80, 7753-54, 7775-76, 7817-18, 7739-40, 7809-10, S 7759-60, 7812-11
20: 1133, 1701, N /3 nemam, 1004, 1021
M: 1067/1

22: 1013, 1006, 1065
27: 1007, S 1009, 1131, VW 1311, VWv 1403
34: 2204, 2813, 2804, 2803, 2308, 2303, S 2401, 2810
M: ZV 2830 a 2313/ oba 5

35: 3525, S 3607
83: 2945, 2938, 2300, 2811, 2822, 2814, 2825, 2514, S N 2515, 2513, 2511, 2820, 2939
M: ZV 2830/8

380: 1907 - podla 21/12 pp
382: 1111

K tej tragickej nehode ( citaj SME ):
Podla toho co som videl vcerajsie autobusy na 21 (25. 9. ) islo o 21/4 asi 1407, ale iba na 90% podla uvedenych skutocnosti.
Jano: Neboj ja sa ti o tu tvoju ovecku postaram (2805) ked snou nieco bude tak ti dam hned vediet. Ale podla mojich informacii bude tych vozov mozno viac lebo v 4.DPA je velky nedostatok klbovych vozov a na linky ako c.85,90,94 su uz vypravovane aj KAROSY B732 c.4090,4091,4096(nekuri,nejde zaradit 4 prevodovy stupen), no proste ako zmyzli z vozovne 4302,4313,4209...nie som si isty ci uz isla na plyn zistim u soferov. V 4.DPA je medzera v e.c. od 4811 do 4820 tak aspon maju kam cislovat, este zostavaju cisla 4812,4813,4814,4815,4816,4817,4818 mne sa paci 4815 a 4818... no dobre to by uz stacilo, uz som zacal fantazirovat hihi 😃 . Tak zatim.

P.S: JANO: Ta notifikacia je teraz v daakom novom systeme a chodia uz na 3krat ale su tam pomotane cisla tak sa musim na to pozret a usporiadat to ked ti dojde prva notifikacia tak mi napis smsku. AHOJTE.

Z: dakujem za male info vypravy mne sa hodia na rozdiel od KLF-LIBED,SINEP,ABURT.
Dnes cca okolo 8:20 opravovali novu vyhybku na zastavke Zatisie smerom na stanicu Nove mesto. Uz dva dni nefungovala, tak sa na to dnes kukli. Cucali do toho ako tela na nove vrata :o)
Streda:
Na Pristavnom moste sa rano okolo 8. h. zrazil linkovy autobus s BMV ( RE )

Od 15:45 do 15:51 h. stali elektricky v useku OD Saratov - Pri krizi v oboch smeroch, lebo nebol prud

- 7719 ako ZV na linke 1/8 po 9:30 h., nahradil ho 7732-31
- 1062 vynechal prve kolo v popoludnajsej spicke na 27/2
- 7719 opat ako ZV na linke 1/10 v prvom kole popoludnajsej spicky okolo 14:30 h., neskor ho nahradil 7799-7800
- 7905-06 docasne vypadol na linke 5/2 okolo 16:30 h. asi niekde v Karlovke, lebo meskali eliny do Dubravky

Vyprava popoludni - vozidla dna 🙂 5/14 - 7074 a 504 - 1923:
1: 7797-98, 7781-82, 7787-88, 7795-96, 7777-78, 7807-08, 7755-56, 7732-31n, S 7757-58, 7799-7800n, 7751-52
M: ZV 7719/8 a 10

5: 7921-22, 7905-06, 7927-28, 7947-48, 7845-46, 7901-02, 7937-38, 7955-56, 7943-44, 7953-54, S 7733-34, 7949-50, 7919-20, 7074, 7929-30
12: 7737-38, 7812-11, 7753-54, 7735-36, 7727-28, 7809-10, S 7759-60, 7823-24
20: 1007, 1020, N nemam, 1005, 1014
22: 1013, 1018, 1067
27: 1010, S 1062, 1701, VW 1917, VWv s najvacsou pravdepodobnostou 1911 ( mohol byt aj 1212 )
34: 2945, 2800, 2909, 2814, 2300, 2303, S 2809, 2822
35: 3518, S 3607
83: 2514, 2830, 2813, 2804, 2803, 2938, 2204, 2811, S N 2820, 2401, 2515, 2810, 2406
380: 1807 - podla 21/12 pp
382: 1111
504: 1923 - aspon v druhom odchode z Hl. st.
Dnes pred 19:00 medzi zastavkami Sumracna a Chlumeckeho v smere do Ruzinova narazila 7107 do zadneho vozna 7729+7730. 7107 ma rozbite celne sklo a poskodeny naraznik. 7730 je na tom horsie, ma uplne zdemolovanu zadnu cast ( sklo, laminat)
Zaujímavú tabuľu mala včera aj 59/4. Vzadu bola označená ako "54".
Takze ta 7785 je na linke 2.
O.i.:
5:7901+02

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.