Kedysi som sa tu na to pýtal a dostal som odpoveď, že sa tam kĺb otočí. Problémom budú ale úzke jazdné pruhy smerom centrum, vlekom by určite zasahoval do stredného pruhu.
V doprave (nie len verejnej) existuje ukazovateľ (admini mi odpustia) hodnota za nasratie cestujúcich. Pozitívnym príkladom je jednolinkový variant, ktorý síce nahneval dosť cestujúcich, ale jeho prednosti sú naozaj nespochybniteľné a akýkoľvek krok späť, by výrazne degradoval úroveň MHD v Bratislave. Negatívnym krokom sú napríklad samoúčelné premenovania zastávok a prečíslovania liniek (tam síce absolútny počet nahnevaných cestujúcich nie je signifikantný, ale v porovnaní s pridanou hodnotou je ten pomer dosť nepriaznivý).
Nepoznám podrobnosti a neviem, či by skrátenie L37 po Lanfranconi ušetrilo vodiča alebo vozidlo (najväčšie náklady sú fixné: plat vodiča a odpisy vozidiel). Ale je potrebné si položiť otázku, čo by si získal. Ok, niečo by si ušetril. Ale na druhej strane by si mal nepohodlné otočenie (nepoznám každé vozidlo, ale vo všeobecnosti má kĺbový autobus polomer otáčania cca 18 m + vlečné krivky), teda delta zvýšenia pravdepodobnosti škodovej udalosti je nenulová, nemáš prestup na hrane a ukrátil by si obyvateľov ZB o množstvo spojení spod Mosta SNP.
"Tam, kde jazdia električky, majú byť tieto nosným prvkov verejnej hromadnej dopravy a autobusy sú doplňujúcim prvkom,
pričom majú spravidla slúžiť primárne na „feedovanie“ premávky električiek. Ak autobus jazdí súbežne s električkou v dlhšom
úseku, s veľkou pravdepodobnosťou to naznačuje nie práve vhodnú organizáciu dopravy."
Otázne je, či možno 2 zastávky, ktoré v prípade oboch módov (električky aj autobusu) predstavujú tak jednu šestinu trasy, považovať za súbeh. Ja tvrdím, že nie. Change my mind.
L71 bez bateriek jazdí cez Mlynské nivy a Legionársku
L49 cez Legionársku, Záhradnícku, Svätoplukovu, Prieozskú a Miletičovu
L64 z Trnavského mýta na Hanácku
Prerušená doprava trolejbusov na X Miletičova x Záhradnícka. Strhnuté závesné lano. Po Záhradníckej sa jazdí s ťažkosťami, po Miletičke len t-busy s baterkami, teda tých pár, čo je dnes na t71.
To nie je reálne najbližších možno 20 rokov, keďže trať sa nedávno v úseku tunel - riviéra rekonštruovala. Že nikoho nenapadlo urobiť ju prejazdnú pre busy je v súlade so schopnosťou dlhodobého plánovania v slovenskom presporku.
To nema suvis s tym. Na zaciatok by pomohlo aspon pojazdovanie elek.trate od Mostu SNP po Safko. A nova zastavka NLS pre 4,29,50,70 na nabrezi za ostrovcekom/odbocovacim pruhom na Mostovu. No to by chcelo zrejme reko trate+ podlozia.
Logické by bolo aby pre tie linky bola bus pruhom samotná E trať.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike