Nejaký prestoj bol aj na Radlinského smer Obchodná okolo 16:45. Linka 1 jazdila zo stanice doľava cez Blumentál, Vazovovu, Americké nám. a Špitálsku na Jesenského. Linka 9 od Blumentálu cez Americké nám., Špitálsku a Nám. SNP na Kapucínsku.
Akurát mi nie je jasné, čím je by malo byť odôvodnené zníženie spoľahlivosti ostatnej mhd v čase vykonávania posilovej dopravy.
To je podobne absurdné, ako keby sa rozhodlo o tom, že napr. 19. deň v mesiaci nebude ZV, lebo však v ostatné dni je záloha zabezpečená a nikde nie je určené, že záložné vozidlá majú byť k dispozícii každý deň.
Rezerva podľa mňa nemusí implikovať len náhradu, ale aj rezervu pre prípad že niečoho (v tomto prípade kapacity) potrebuješ viac, viď napr. rezervné palivo v letectve.
Laická odpoveď je, že asi potom to nie je ZV, ak je nasadená na plánovanú dopravu.
záložný ktorý je určený ako náhrada v prípade potreby • náhradný • rezervný: záložný, rezervný dôstojník; náhradný hráč mužstva
náhradný ktorý je určený ako náhrada na zastúpenie, vymenenie, vystriedanie niečoho obyč. nefungujúceho • rezervný: v prípade straty mám ešte náhradný, rezervný kľúč • alternatívny • zastar. zástupný (predstavujúci inú možnosť ako rovnocennú náhradu): ak prvý pokus zlyhá, máme tu ešte náhradné, alternatívne riešenie; alternatívne, zástupné herecké obsadenie • kniž. al. odb. substitučný: náhradné, substitučné palivo; substitučný dedič • záložný (použiteľný ako náhrada v prípade zlyhania): náhradný, záložný hráč mužstva • zásobný
Teraz položím laickú otázku (bez irónie): Je niekde deklarované, že ZV slúži ako náhrada výlučne za pokazené vozidlo? Nemôže byť hypoteticky takáto posilovka tiež plne legitímny účel ZV?
Je potom samozrejme na dispečingu spraviť sofiinu voľbu, koho uprednostniť.
Každopádne, debata začala tak, že ak DPB vie, že cez víkend sa hrá play-off a trend návštevnosti sa blíži ku kapacite štadióna, tak minimálne môže napr. na 47 vyslať kĺbaky. Je to podobné, ako keď je avizovaná demonštrácia a pre istotu jazdia na trolejbusových linkách autobusy alebo degeše.
Tým, že to odjazdia ZV tak to asi DPB dostane zaplatené rovnako ako keď ZV nahrádza pokazené vozidlo. Aj tak si ale myslím, že na takéto veľké podujatia, kde nestačí ako posila 1-2 autobusy, by sa mali vypravovať samostatné vozidlá (viem, nie sú vodiči ani peniaze), pretože ZV by mali primárne slúžiť ako náhrada za pokazené vozidlá až potom ako posilové spoje.
Veď a nefinancuje? Podľa bodu 5.1 zmluvy má mesto DPB pokryť náklady mínus výnosy, čiže odjazdenie zvýšených nárokov v rámci ZDO z toho nie je ako vylúčiť.
Bod 4.1 navyše vraví, že príspevok má o. i. umožniť výkony podľa Plánu dopravnej obsluhy, ktorý v kapitole Posilová doprava z Tehelného poľa uvádza "Automatické posilňovanie, pokiaľ je DPB informovaný o podujatí, alebo pokiaľ dopravný dispečing zistí, že sa podujatie koná".
Ja nehovorím, že k tým podujatiam nemá byť zabezpečená doprava vo verejnom záujme, ale to že ju má financovať mesto a nie DPB (dopravca). Keď na ňu DPB nedostane peniaze, tak by ju logicky nemal robiť, obzvlášť keď na to využíva ZV, ktoré môže chýbať inde, kde objednaná doprava jazdí.
Polož si otázku, prečo má DPB financovať dopravu tebe do práce a prečo by to mal vôbec robiť.
Odpoveď: mejuáz ýnjerev.
Inak zimný štadión je majetkom STaRZU, pričom prenajíma štadión na rôzne podujatia (koncerty) a samozrejme aj na hokej. Takže ak si človek kúpi vstupenku na koncert, tak sa časť jej ceny dostane do rozpočtu mesta, z ktorého by mesto hádam mohlo zafinancovať posilnenú dopravu. Tak veľa akcií tu zase v Bratislave nemáme.
Nebola tá posilová doprava na Lovestream objednaná a zaplatená organizátorom festivalu a nie mestom? Niekto tu minulý rok spomínal, že preto bola tá posilová doprava slabšia ako sa pôvodne plánovalo.
Wut? Ja som sa na cestovné neodvolával. Písal som že to sú normálne výkony ktoré majú byť objednané mestom ako akákoľvek iná MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023