To je dobrá otázka – neviem, môže byť. Šesť miest z tých trinástich čo má SU15 je na sedenie, čiže rozdiel v miestach na státie je iba 7 v neprospech SNU18.
Každopádne si SNU18 nedokážem vôbec predstaviť na L93.
Súhlasím, podla mňa tiež niesu pre L93 tie Solarisy vhodné kvôli tomu kolko miesta zaberajú police na to koľko ľudí ich používa.
Čo vyplýva z toho, že sú všetky vpredu kde v ich blízkosti je minimum miest na sedenie, z ktorých by bolo na police vidieť a ani státie pri nich nieje ideálne – ak sa niekto postaví ku policiam nedá sa prechádzať od sedadiel medzi prvými dverami a policami smerom ku druhým dverám. Kvôli tomu ako je riešené ohraničenie priestoru pre invalidný vozík tyčami (vidieť na fotke nižšie).
Skôr by som si ich dokázal predstaviť na takej L88 (nielen kvôli AS ale aj kvôli Ekonomickej univerzite).
Tam by tie police našli tiež isté uplatnenie a zároveň by tá nižšia kapacita stojacich/sediacich cestujúcich až tak neprekážala ako na L93 keď si zoberieme že s výnimkou istého obdobia kedy tam boli NB18-ky tam 15-kové Urbina premávali prakticky stále od ich dodania a teda by približne rovnaký počet miest na sedenie a na státie neprekážal. Podľa údajov v kartách vozidiel tu by dokonca aj v prípade takejto výmeny bola kapacita na linke 88 znížená o 13 miest.
Aký interval by musel byť na L93 aby tam zostala minimálne rovnaká kapacita ako je v súčastnosti zachovaná? To už nehovorím o tom, že aj bez tohoto zníženia kapacity chodia v určitých časoch vozidlá na L93 naplnené až po okraj.
Solarisy majú kvôli policiam na batožinu v prednej časti menej miesta na státie aj na sedenie. 93ka chodí dosť plná a to zníženie kapacity bude podľa mňa cítiť, petržalčania aj bežní cestujúci z toho myslím až takí nadšení nebudú. Ideálne by bolo, pokiaľ by tie police mali tak polovičnú veľkosť.
Zase na druhú stranu, SORka je z hľadiska batožiny opačný extrém. MBCC sú z toho, čo teraz máme, podľa mňa na L93 ideálne.
Kedže tieto autobusy by mali nahradiť Karosy, staršie Solarisy a Many a tieto sú všetky v Jurajovom dvore tak predpokladám že Trnávka pošle na Jurák nejaké tie staršie Sorky ktoré na Trnávke nahradia Otokary.
Onedlho ale prídu 27Tr a JD prestane vypravovať 61, takže sa mu uvoľní 11 Solarisov, takže JD by malo stačiť takých 30 Otokarov. Pár kusov by mohlo ísť ešte aj na Trnávku a nejakých 15ks do Petržalky.
Nezabúdajme, že Jurák má okrem Karos aj Solarisy (15m a 18m) a MANY, ktoré majú tiež iž svoj vek, takže aj tie bude treba nahradiť. Ale treba uznať, že aj ostatné vozovne potrebujú autobusy. Ak bude rozdelenie také, ako ty píšeš, takm ďalších 30 autobusov by som rozdelil: 15 Jurajov dvor a 15 Petržalka.
No mnohe Sorky z 1.serie na 1DP su uz pomaly v lepsom stave ako vozidla z 2014 , take 2215,2216 to su hnoje. Primarne to pojde asi na 2DP kde nahradia secondhandy, SU15 ktore uz maju oboje 15+ rokov. Moj typ 30ks na 2DP, 10 1DP.
Cez Rusovce práve prešiel trolejbus! Síce v záprahu a s policajným sprievodom, ale prešiel. #6258. Na začiatku Rusoviec odbočila na Vývojovú a okolo školy potom prešla smerom von z Rusoviec.
Edit: takže ju vraj odtiahli na strelnicu ako cvičný objekt.
Ja dúfam, že sa nejaké Otokary dajú aj na Trnávku, ktorá má momentálne dosť málo nových kĺbových autobusov (iba cca 10 najnovších Soriek). JD by malo stačiť nejakých 20ks ako náhrada za Karosy a jazdenky a zvyšných 50 by sa mohlo rozdeliť medzi Trnávku a Petržalku.
Akože dodatočne ešte viac spomaliť už aj tak spomalenú dopravu na trase? A prečo?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
birch
Zase na druhú stranu, SORka je z hľadiska batožiny opačný extrém. MBCC sú z toho, čo teraz máme, podľa mňa na L93 ideálne.
Však uvidíme.