Z hľadiska vyhlášky je jedno či smerový alebo plný signál. Paragraf 15 odsek 1c vyhlášky: signál zelenej farby "Voľno": vodiť smie pokračovať v jazde pri dodržaní pravidiel cestnej premávky. Potom ale máme normu (ktorá je dosť zastaraná) a tá znemožňuje dávať smerový signál s električkami (bezkolízny a bezstretný). To isté platí aj pre električky (bezkolízne a bezstretné). Električky v zahraničí mávajú pri pražcovej sústave aj permisívny signál, ktorý umožňuje električke ísť ale musí dávať prednosť (protismerné električky, protismerné vozidlá, chodci, jednorožce...). Na Jurigovom aj na Bagarovej sú smerové signály, električky keď majú voľno, majú ostatní červenú. Problém je, ak vodič električky si nevšimne predsignál (ten je trvalo načerveno a voľno má len ak môže vodič očakávať voľno v križovatke) a vpáli do križovatky keďže guľôčková sústava nemá prechodový stav (áno, nová vyhláška to umožňuje veľmi nešťastne). A problém je, ak vodič vozidla na otočke alebo pri výjazde z Bagarovej prejde na červenú ak prichádza električka
TeBeCe