Nedalo by sa čisto teoreticky spájať K2Sky do súprav ako napríklad v Berlíne sa spájajú KT4D? To by sa kapacitne mohlo vyrovnať jednej súprave T6A5. Viem že toľko ich asi neni aby sa to dalo, ale skôr mi ide o to či je to technicky možné.
Vo vyspelejšej časti Európy sa už predávajú jednak vozidlá dodatočne čiastočne znízkopodlažňované, jednak prvá generácia NP vozidiel, takže dalo by sa aj niečo onakvejšie zaobstarať ako košické T6, u ktorých sa dá dôvodne predpokladať, že budú vo veľmi biednom stave aj na bratislavské pomery - aspoň u košických KT8 odpredaných do Brna a kamsi na juh cez DPO som počul a videl hrôzostrašné veci.
Nebol by som proti nákupu ojazdených vozidiel, pokiaľ by mali naozaj opodstatnené využitie. Čiže napríklad spomínané nahradenie vozňov K2S. To "na tom tak zle" som myslel tak, že by sme mali problémy s výpravou. A to sa nedeje. Len niektoré spoje si zaslúžia posilnenie (linka 9 cez šk. rok určite). Ale kým tu budeme mať 35 kusov K2S tak k tomu asi nepríde.
Tí ľudia majú samozrejme dosť čo robiť aj bez toho, to nie je o tom, že by sa niekde neproduktívne váľali ako je to na dennej údržbe. Okrem toho napríklad 3. séria T6 má iné dverné otvory, takže tam by to nebolo len o prostom "prehadzovaní".
Určite by nebolo potrebné zháňať náhradu, ak by nebola "plonková" T6.
Kvôli ničím nepodloženej hrdosti "nebudeme ako hlavné mesto štátu EU kupovať ojazdeniny" sme tu možno ako posledné hlavné mesto štátu EU nemali nízkopodlažné vozy (mohli sme mať napríklad KTNF6).
Byť na mne, tak by som vyradil prvých 20 K2S a nahradil ich zgenerálkovanými košickými T6. Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že v najbližších 15 rokoch budeme môcť vyradiť väčšie množstvo starších vozov (predovšetkým T6, keďže T3P môžeme považovať za novšie), takže po tej generálke by si tu ešte pekne pojazdili.
V prípade že sa rozhodnú zachovať počet premávkových súprav T6 tak áno, je to asi najlepšie možné riešenie. Ale tak pokiaľ viem, stále sa ešte ani nerozhodlo o osude #7927, sú to len tri dni od nehody... To, že K2S sú nám v takomto počte zbytočné a na niektorých spojoch by to chcelo súpravy, sa tu rieši už dlho, ale nemyslím si že s tým budú v blízkej dobe niečo robiť.
zas pouzit skrinu z ineho DP nevidim zas za az tak tragicke riesenie, teda pokial nie je vyrazne hnilejsia ako to co premava u nas.... potom to je uz len o case ludi v UD kym prehadzu vsetko co treba zo 7927....
zas ked zoberies ze T6ky boli donedavna najnovsie vozy.... radsej rano v spicke stretnem supravu T6 ako kachnu....
Je vôbec potrebné zháňať náhradu? To že každá súprava sa zíde je pravda, ale stále tu máme nie úplne využité T3P. Nie každý vodič má na ne papiere, to však nie je neriešiteľné... Ja osobne si myslím (a dúfam) že v prípade električiek nikdy nebudeme na tom tak zle, aby sme museli odkupovať staré vozy.
No ja to vidím skôr na tie Košice, tam majú podobnejšie série. Samozrejme, ak to budú KE ochotné za nejakú rozumnú cenu predať. Pravdou je, že sólo 7928 je k ničomu...
Porovnaj si bratislavskú 7927/28 a 7953/54 napríklad. Plus má Pražák iné kuplovačky, iný infosystém, iné prekáblovanie, iné sedačky etc. (to sa dá samozrejme všetko vyťažiť za 7927 ale zadarmo to nie je). O bratislavských T6 sa asi nie celkom neoprávnene hovorí, že fungujú lůen v tých dvojiciach, ako sú pevne dané a teraz si predstav zase niečo nové.
Vraj šrotovacka, zozenie sa nahradna T6 z KE/Prahy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mhr1