Keby sme vás my na niečo pripravovali, tak jedine na to, aby ste vedeli kam sa obrátiť s vašimi podnetmi, aby si ich prečítali tí, čo to majú na starosti a čo o tom môžu aj rozhodnúť.
A vysvetliť sa to dá veľmi jednoducho - doprava v tomto meste nie je priorita a tá verejná už vôbec nie.
Prosím Vás, viete mi vysvetliť nasadenie krátkych električiek na linku 9 ( registrujem to tak cca od zač. roka 2018 ) oproti doposiaľ jazdiacim dlhým. Denne ňou cestujem a je zjavne kapacitne poddimenzovaná.
Možno nás pripravujete na rekonštrukciu el. trate od jari 2018, aby sme si postupne zvykali na tlačenice v náhradných autobusoch, ktoré určite kapacitne nepokryjú vypadnuté električky.
Hej, ale to by musel byť za "perónom" kríž. Ak nie kríž, tak by museli byť 2 prejazdy po sebe, čo by zasa posunulo zastávku bližšie k mestu a ďalej od domov.
Úplne najlepšie by bolo bývalo mať dva prejazdy pred "perónmi" (kríž je asi v BA nereálny) a zastávky až na úplnom konci trate, čo by bolo o nejakých 60 metrov bližšie k domom.
Môj návrh "C" vychádza zo súčasnej spackanej situácie a je vlastne najjednoduchším spôsobom nápravy: využili by sa všetky výhybky a prejazdy by boli na rovnakom mieste, len opačne.
Lenže my tam nemáme dobre navrhnuté obratisko. Aj to čo máme nevyužívame ako by sa dalo.
To by tam musel byť stály dispečer ako pred dvoma rokmi v Rači, keď tam šupli ráno L7 a vnútorná kolaj sa nemohla používať.
Na klasickom by tam kludne mohli ísť aj kačky alebo súpravy T3 z L6.
Obojsmerné kapacitné by na tejto linke bolo plytvanie kapacitou a zase zhoršenie pre L8.
Ešte minimálne 5 rokov sa nedočkáme predĺženia trate.
Pri rozoberaní tých komplikovanejších riešení úvrate na Jungmannovej uvažujete s perónmi až na "výťažných koľajách"? Lebo ak nie, tak neviem prísť na žiadnu výhodu oproti tomu, keby bola dvojitá koľajová spojka až za výstupiskom: prichádzajúca električka by odstavila na tú koľaj, ktorá by bola práve voľná, odchádzanie od dvoch perónov by nebolo potrebné...
Ja len, že mám isté tušenie, že súčasná organizácia tohto obratiska je vlastne spôsob ako obísť 1/2/3 vyhlášku (ktorú je imho potrebné prekopať) ? ?
Inak v civilizovanom svete by to fungovalo tak, že jedna linka by mala priradené jedno obratisko, druhá druhé (samozrejme s možnosťou operatívnych zmien o ktorých by informovala digitálna tabuľa napr. aj akusticky) a nástup/výstup cestujúcich by prebiehal na jednej hrane. Medzi príchodom a odchodom električky by bol možný pohyb cestujúcich vo vozidle. A keby ešte (vzhľadom na vzdialenosť od domov a potrebu pešieho presunu) zobrazovali transparenty na striedačku minúty do odchodu. Bolo by to fajn.
DAKUJEM za potvrdenie mojeho nazoru. Uz plany J&T Pribinova/Kosicka mu pripadali - "ved sa to tam nezmesti". Odhliadnuc od trasy tesne popred Nove SND to vyslo aj zakreslit projektantom. Hoc ta trasa by sa dala aj inak viest.
Označníkomajáčik bude na oboch koncoch. Ak to legislatíva nepozná, zapracuje sa to s využitím skúseností z Budapešti. Nezdedil si kanceláriu po 1/2/3 ? ?
Môj otec síce býval až na Panskej-Nálepkovej a pracoval na Tallerovej-Stalingradskej-Volgogradskej ale aj u Bláhu aj v Umelke toho vypil neúrekom ? a záhrada bola proste Umelka.
Ja sa k zlomku sekundy pripravenej vyhláške 351/2010 iba pýtam: pozná naša legislatíva vôbec obojsmernú zastávku? ? Ak áno, kde bude označník a kde majáčik? ?
(disclaimer: toto nie je obhajoba súčasného stavu)
Pri kratšom intervale sa už nedá robiť absolútna preferencia ani nie je potrebná - signálny plán križovatky pomáha spravidelniť sled vlakov. Ak je cyklus dlhší ako interval električiek, nie je problém zaradiť do signálneho plánu dve voľná. A križovatka Ječná x Legerova + Sokolská v Prahe má podstatne hustejší sled vlakov a nič podobné ako SJM v Petržalke nemáme.
Dobre navrhnuté úvraťové obratisko kapacitne zvláda na svoju plochu viac ako slučka. Stačili by by tri veci za pár korún - dvojitá koľajová spojka miesto tých dvoch debilných výhybiek za sebou, výťažné koľaje na dva vlaky a semafor, ukazujúci nástupište (môže suplovať aj tabuľa), aby sa dalo odchádzať od oboch perónov. A tam už by si mal takmer nekonečné množstvo kombinácií, variácií a permutácií. Okrem toho, ak tam dnes musia kvôli úvrati tak či tak jazdiť len obojsmerné vozy (ktoré nemám rád ale keď už sú, mali by sa využívať), tak mohlo byť stredové nástupište.
"staršie K2S sú v omnoho horšom stave, než navonok vyzerajú" - tak to už je čo povedať.
Lebo ako cestujúci sa do toho bojím nastúpiť, že kedy sa to rozpadne a čo počúvam vodičov, tak všetci na to nadávajú.
Pri akejkoľvek modernizácii by sa už konečne malo zabudnúť na to, že modernizácia je šotohračka a minimálnou premisou modernizácie by mala byť vaňa, aby v horizonte niekoľkých málo rokov nebolo v BA (samozrejme okrem DHV) vozidlo bez aspoň čiastočnej nízkopodlažnosti.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petto