Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #152511:
Podľa mňa nie je žiaden dôvod dávať ďalšie nové autobusy na Trnávku (Myslím tým kĺbové). Tá má ako jedinán len nízkopodlažné autobusy. Tento tender mal nahradiť najstaršie autobusy a tá ich nemá žiadne. Takže by to bol len podvod. Zato v Petržalke sa vyraďujúm všetky IKARUSY a v Juráku je extrémne vysoký počet viac ako 20 ročných KAROS a tu sa za tohto vedenia prakticky nič nerobilo. Je tam len 12 nových autobusov a predtým ich z tadiaľto zobrali 30. Takže v juráku je za tohoto vedenia úbytok 18 nových autobusov. Takže ak má Trnávka málo autobusov, nech sa tam preradí niekoľko KAROS, po dodaní nových SOROV. Veď aj tak sú tam linky, kde sú len niektoré garantované nízkoúpodlažné poradia. Z 50 SOROV by mala podľa mňa dostať Petržalka 30 a JURÁK 20.
chcela by som poďakovať šoférovi L83, 4914 (dnes 14.2., odchod z Homolovej 16:31) za priateľské a ústretové správanie voči cestujúcim ?
Reakcia na: Andy #152513:
Podľa slov Belfiho minulý rok by Dp potreboval mať 5 percentnú zálohu autobusov a 5 percent na opravách.
Doslova sa v materiáli, ktorý slúžil ako podklad na rokovanie mestského zastupiteľstva o nákupe nových autobusov píše:

1. Prevádzková záloha pre potreby okamžitej výmeny vozidiel pri prípadných poruchách počas premávky, resp. dopravných nehodách, úpri ktorých dôjde k poškodeniu vozidla. Pre zabezpečenie tejto zálohy odporúčame zálohu v rozsahu do 5 %, minimálne jedno vozidlo.
2. Oprávka, vozidlá, na ktorých sú vykonávané vyššie stupne opráv v rozsahu 5- 10 %, minimálne 1 vozidlo.
3. Celkovo by namal byť vyšší počet vozidiel v nečinnosti vyšší ako 10- 15 %.
Reakcia na: Andy #152513:
Ako kde a aj to pochybujem že je niekde na papieri. Existuje nejaká"tradícia" že prevádzková záloha by mala byť 10%. A okrem toho potom tzv. správka, to sú vozidlá na poruche, prehliadkách, údržbe, po nehode atď.. A táto správka môže byť teoreticky 0%, ale aj 30%. Nedá sa ani povedať, že nové vozy 0% a staré 30%, lebo štatisticky majú nové rovnakú poruchovosť ako staré a potom úplne nové vozy majú detské choroby.
Napr. urbanwaye v záruke sa musia servisovať v Iveku, tak tam ako prvá prišla s poruchami 1041 - a tam na to kukali že čo za autobus to je že taký ešte nevideli, tak musela ísť na opravu do Čiech. A medzičasom majú samozrejme poruchy aj iné urbany, tak všetky chodia do Iveka a to to na počkanie nespraví.. Takže tam nepomôžu žiadne vypočítané % do rezervy.
Potom zohráva veľmi podstatnú rolu ako napísal Petto kladný hospodársky výsledok , keďže sa na vybrané vozy zámerne neobjednávajú náhradné diely minimálne štvrť roka, niekedy aj pol roka.

Takže žiaľ v DPB, a teraz konkrétne divízií autobusy, platia úplne iné zásady čo sa oplatí a čo nie. To nie je ako v súkromnej firme napr. kamiónovej špedičnej doprave kde keď im stojí nejaký voz v areáli firmy cez deň tak už sú za to u zodpovedných minimálne strhnuté prémie, pretože keď tam voz stojí tak nezarába; ale on musí čo najviac jazdiť...
Reakcia na: Petto #152510:
Este si zabudol na 91/6 tam bude kvoli sk.spoju kratas a L99 by sa mala vratit na 12 poradi, pokial to je pravda, ked bude dostatok vozov, cize to je 34ks.
Reakcia na: Andy #152513:
Panovi generalovi to (kysnutie ) len tak minuly rok prinieslo zisk do DPB,cize sa to oplatilo. ?
Reakcia na: Mike #152511:
Existuje nejaké vyčíslenie, koľko percent vozidiel by malo byť do rezervy? Autobus nie je taká lacná vec, že by sa oplatilo len tak nechávať kysnúť niekoľko mesiacov s nejakou poruchou povedzme 10% vozidiel, najmä ak ide o problém, ktory bežný autoservis opraví za pár dní. 😃
Reakcia na: Mike #152511:
No uz len tie 2 oranzaky pre normalne linky MHD im pomozu na tretej.

ADD NB18 - Vivat forever 741 CNG na 2. zeby ? ?
Reakcia na: Petto #152510:
Z 35 vozov 32 nevypravíš. Napr. vždy je nejaký dlhodobo odstavený, ak nie 2. Teraz je to o. i. 2347, ktorý stojí podľa výpravy od novembra a už bol zdroj niektorých náhradných dielov - pokiaľ mám info tak tento ešte fyzicky do Petržalky neprešiel. A potom v Petržalke koľké sú žlté to sa dá ľahko pozrieť v katalógu 🙂 a potom rôzne krátkodobé odstavenia na poruchy, po nehodách, prehliadky, atď..

Ale napr. vedúci Petržalky má stále zálusk aj na oranžové citelisy.

A môj tip na opčné NB18 bude na všetky 3 kolóny..
Reakcia na: Marek1978 #152504:
A kuloarne info o NB18 z opcie ? 35 ks Shitelisov nepokryje vypravu sol pre Petrzalku ? 4 ks 87 , 6 ks 80, 11 ks 99, 10 ks 94/192 , 1 ZV ...je 32 ks. Ci uz su moc rozpadnute aj Shitelisy ? ?
Mozem sa spytat prosim vas neviete kedy zacnu jazdit 6830-32 a ci uz su dodane aj 6846-50?? Dakujem. 🙂
Reakcia na: svorka #152492:
Heh veď jasné, že je ale tie nekĺbové SOR-ky sa ešte celkom držia
Reakcia na: TomJ #152503:
10ks urbanway by mala dostat z opcie, podla kuloarnych info.
Reakcia na: Mike #152486:
Obávam sa, že onedlho dojazdia IK 415 a kinderká bude opäť treba. Myslím, že ďalšie sólo vozy už teraz Petržalka nedostane.
7819-20 smeruje spet na Astronomicku (17:15Trnavske mýto )
Reakcia na: Mike #152500:
nejsu vodici dnes vraj na hrobustove podla infolinky a nestihol som Capacity vcera fotit za svetla ?
Reakcia na: Petto #152496:
sa Ti tá kapacita na 33 zapáčila, čo? 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.