Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Vladimír #251111:
Možno by bolo používateľom MHD konečne férové povedať, že Bratislava v súčastnosti nemá ani na aktuálny komfort fungovania DPB. A aj keby sa zásadne zvýšila efektivita riadenia, tak je to proste nad ekonomické možnosti mesta. Nehovoriac o tom, že personálna politika DPB spôsobí znefunkčnenie DPB v dlhodobom horizonte, čo sa potom nebude dať zmeniť ani naliatim peňazí, pretože ľudský kapitál sa buduje roky.
Týmto by sa konečne mohla inšpirovať Bratislava. Verejná doprava by sa zrýchlila a po pár mesiacoch by sa mohlo zrušiť to otravné hlásenie vo vozidlách MHD.
https://www.aktuality.sk/clanok/ooQulSY/vsetky-zastavky-v-trencianskej-mhd-su-od-piatku-na-znamenie/
Reakcia na: Vladimír #251096:
Keby tam Jančura nebol prišiel, tak by MinDop nezdvojnásobilo objednávku, pretože ZSSK to bolo proste jedno.
Nie som žiadny nekritický obdivovateľ Jančuru, sám s ním ako držiteľ InBusiness takmer vôbec nejazdím ale ako impulz na rozhýbanie nikdysatotaknerobilo národných dopravcov je výborný.
Reakcia na: Andrej #251105:
Nerozumiem, prečo to takto hrotíš.

Na 7,5-minútové intervaly na všetkých trasách ekonomicky nemáme, tak ako na to nemajú ani iné, či už porovnateľné alebo dokonca bohatšie mestá.

Nepoužiteľnosť 15-minútového intervalu je Tvoja subjektívna interpretácia. Naopak, ja som čítal západoeurópsku odbornú štúdiu, ktorá 15-minútový interval označila ako hornú hranicu, pri ktorej sú cestujúci ešte ochotní prichádzať na zastávku a čakať náhodne, bez poznania presného cestovného poriadku.

Nesystémové intervaly sa "neodmietame naučiť". Nesystémové intervaly sme tu už mali, máme s nimi skúsenosti, poznáme ich vlastnosti a vývojom sme dospeli k tomu, že systémové sú lepšie. Možno o 30-50 rokov sa bude verejná doprava robiť inak, ale momentálne sú trendy v prospech systémových intervalov.
Reakcia na: Valec #251108:
Presne tak. Pocit hustejšej premávky v Brne vzniká tým, že radiál je viac a väčšina liniek z nich prechádza okolo hl. n.

Bratislavský štandard na električkovú radiálu je špička 4-5 min., sedlo 5 min., víkend 7,5 min.

Brniansky štandard na električkovú radiálu je špička 5 alebo 5-6 min., sedlo 6-7 min., víkend 10 min.

Pozn.: Aj v Bratislave aj v Brne sú úseky, kde sa jazdí viac alebo menej ako v uvedenom štandarde.
Reakcia na: si #251104:
Skús si pozrieť taký Bremen (podobne veľké mesto ako Bratislava). V sobotu sú v plnom intervale na električkách len 9-19, v nedelu sú počas dňa na 20 min intervale (resp. cca 10 min intervale v dvojlinkových úsekoch), ráno 30 min. intervaly.
Samozrejme slabá nedela môže byť spôsobená zatvorenými obchodmi.

Reakcia na: si #251104:
No ja ti odporúčam si tie intervaly naozaj pozrieť. Lebo v nedeľu ráno (jazdia električkové linky v intervaloch 10 až 30 minút (podľa toho, čo je pre koho ráno). To, že jazdia na dohľad je dané tým, že tým centrom prechádzajú všetky linky a tých liniek je viac (dané veľkosťou siete). Takže aj pri 30 min. intervale a ôsmych linkách (napr. pred Hlavním nádražím) nie je problém vidieť zo zastávky v jednom momente 4 súpravy.
Reakcia na: B K #251106:
Dôvod, prečo využívam auto.
Pre tých, ktorí sa hrajú na sekundy, intervaly, atď.:

https://www.youtube.com/watch?v=0CZVH01WWGA

Odchod zo zastávky Lanfraconi v čase videa 37:xx, príjazd na zastávku Patrónka 1:00:xx...čiže 23 minút...v CP 6 min. 🤕
Reakcia na: Vladimír #251101:
Nuž, keď silou mocou to tak chcete tak by bolo vhodné aby všade jazdili linky v 7,5 minútovom takte. Možno v niektorých oblastiach to bude plytvanie zdrojmi aby jazdili v takom hustom intervale, ale keďže odmietate sa naučiť na nesystémové intervaly tak iné riešenie proste nie je. 15 minútové intervaly na linkách ktoré nejazdia na okrajových častiach mesta ako sú Lieskovec a Ketelec by bolo vhodné ihneď odstrániť.
Reakcia na: Vladimír #251103:
nuz, nechce sa mi hladat cisla a intervaly, ale take nedaleke mesto porovnatelnej velkosti (Brno), nedela rano, elektricky (aspon v centre/stanica) jazdia doslova na dohlad, na jeden krizovatkovy cyklus po jednej trati obvykle prejdu dva vlaky; interval medzi vozidlami aj na jednotlivych linkach taky ze sa Ti neoplati spekulovat nad tym kedy co pojde (ano, mozno su tam aj linky kde ten interval taky nie je, cestak som nepozeral, len som videl co chodi okolo)
porovnaj so situaciou v rovnakom case v BA kdesi pri blumentali alebo na kamennom namesti, kde sa tych elektrickovych liniek vyskytuje v ramci siete pokope asi najviac, aby to nebolo skreslene tym ze si kdesi na okraji siete....
ale iste, aj v europe sa urcite daju najst podobne velke mesta ktore su na tom este horsie ako miestne vallove castejsie ako metro.....
Reakcia na: Salomon #251026:
A je primerané porovnávať intervaly na linkách v Mníchove alebo Hamburgu s tými, ktoré sú v Bratislave, keď ide o počtom obyvateľov neporovnateľné mestá?

To potom môžeme dávať lekcie na diskusnom fóre MHD Žilina, že nemajú také intervaly ako má Bratislava.

Treba porovnávať porovnávateľné. Aj v najvyspelejších častiach Európy sú funkčné systémy MHD, ktoré bežia na 15 alebo 30-minútových intervaloch.
Reakcia na: Dezerter #251037:
Veľmi správny príklad toho, ako nastavenie "vlastného" intervalu rozbilo nadväznosti, a teda aj toho, ako nesystémový interval znižuje používateľskú skúsenosť s verejnou dopravou.
Reakcia na: Andrej #251028:
"Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém."

Ak sa bavíme o 2-, 3-, 4-minútových intervaloch, tak to samozrejme platí. Ale pri dlhších intervaloch je ich vzájomná kompatibilita určite dôležitá, pretože umožňuje stavať systémové nadväznosti.
Reakcia na: S499.1023 #251095:
Jančura má vyborný marketing, ale nie. Už Ti Vladimír odpísal v #251096.
Ministerstvo v 2012 vyňalo IC vlaky spod objednávky štátu a voľné vlkm investovalo do zdvojnásobenia intervalu na 131 a prostredníctvom priameho zadania, ktoré bolo vtedy legálne dalo kontrakt RegioJetu. Tá trať nie je zisková a Jančura by nemal absolútne žiadny dôvod dobrovoľne duplovať odchody a vytvárať si tak stratu (odhliadnuc od toho, že všetky zmluvy sú na internete, takže sa vieš sám presvedčiť)
Reakcia na: andrejandrej #251097:
"totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy"

Čo si, pane, pod týmto predstavujete? Čo je liberalizácia ŽOD je jasné, ale čo je totálna?
Reakcia na: andrejandrej #251094:
Chyba je v tom, že objednávateľ si nevie postrážiť čo si objedná, alebo si neobjedná kvalitu. De jure je nízkej kvalite služieb ZSSK nevinne.

Ak ideš na obed do krčmy v 4. cenovej, tak neočakávaj, že Ti bude chutiť, ale zároveň to nemožno vylúčiť.
No ale to je argument za totálnu liberalizáciu železničnej osobnej dopravy. ZSSK je vlastne len taxikár, ktorý robí len to, čo mu ministerstvo prikáže. Tak to môže robiť aj RJ, LEO alebo CD.
Reakcia na: S499.1023 #251095:
Pravda to je, ale polovičná.

RegioJet "priniesol" zdvojnásobenie odchodov, lebo si to uňho MinDop objednalo. Ak by si to zdvojnásobenie objednalo u niekoho iného, tak by to zdvojnásobenie odchodov priniesol niekto iný.

Alebo potom môžeme tvrdiť, že na trať 141 priniesla kvalitu ZSSK. Lebo najprv tam vymenila bagety za nové nízkopodlažné 861 a neskôr počas víkendov zdvojnásobila počet spojov.
Reakcia na: Ike #251089:
"Ten človek bude napríklad skalopevne tvrdiť, že RegioJet priniesol na trať 131 kvalitu, pretože zdvojnásobil odchody" A nie je to snáď pravda?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.