1. Ja si zas myslím, že nákup Ikarusov 435 a 415 nebola zlá investícia. Za pomerne dobrú cenu sme kúpili európsku kvalitu. Skôr sa mi nepáči nákup autobusov pre SADky. Karosy, ktoré sa v takmer nezmenenom tvare skrine (myslím dizajn skrine a aj interiér) vyrábajú hádam 15 rokov a Mercedesy, no tie boli ešte väčším sklamaním. Keď sa povedalo Mercedes, vyzeralo to dobre, ale to čo ponúkajú – úzke jednoduché sedadlá, žiadne infosystémy pre cestujúcich...Stačí sa pozrieť do posledného čísla Truckera a človek vidí, ako vyzerá nový autobus od Mercedesu (ale asi len pre Nemcov). Veď takýmto spôsobom sa nám západ, ale aj naši susedia, stále vzďaľujú. V Maďarsku na diaľkových linkách premávajú také Ikarusy (tmavé okná, klimatizácia, široké sedadlá, displeje typu Buse), že to je fakt radosť cestovať. V Hradci Králové som videl len nízkopodlažné Karosy (ale to bolo spojené s 50%? Št. dotáciou) – tak má vyzerať doprava.
2. DPB, no ťažké roky tu máme. Ale čo môžeme chcieť? V ostatných mestách SR je to ešte horšie. Cestovali ste niekedy v Žiline? 84 ráno je šuvix. Banská Bystrica? 10 Sk za lístok a odvezieš sa 2 zastávky. Ak máš batožinu, je to za dvacku. A žiadne električenky, za každú cestu platíš čipovou kartou. A kupujú 4 busy ročne. Nemôžeme sa predsa porovnať s Viedňou (19 ATS za jazdu, ročný 5300 ATS). Však nám za to, že máme nižšiu životnú úroveň, nikto autobusy lacnejšie nepredá. 4,5 mil. za minibus alebo dovidenia. Nechcem ale vedieť ako by tu to vyzeralo, keby mesto nedávalo do MHD miliardu ročne. Ale štve ma, že do diaľnic idú miliardy a kvôli snáď necelému miliónu úspory (a kvôli tomu, že si to zmyslel nejaký úradníček na magistráte) nám skrátia jeden z najvyťaženejších spojov – 34.
3. Záverom, neviete niekto, čo boli zač tie 4 Ikarusy (280), čo som dnes videl v Dúbravke? (červenohnedá farba (ako z DPB), ale mali cudzie ŠPZ, boli bez čísel a na streche nad kabínou vodiča mali také T (ako najstaršie Ikarusy)
2. DPB, no ťažké roky tu máme. Ale čo môžeme chcieť? V ostatných mestách SR je to ešte horšie. Cestovali ste niekedy v Žiline? 84 ráno je šuvix. Banská Bystrica? 10 Sk za lístok a odvezieš sa 2 zastávky. Ak máš batožinu, je to za dvacku. A žiadne električenky, za každú cestu platíš čipovou kartou. A kupujú 4 busy ročne. Nemôžeme sa predsa porovnať s Viedňou (19 ATS za jazdu, ročný 5300 ATS). Však nám za to, že máme nižšiu životnú úroveň, nikto autobusy lacnejšie nepredá. 4,5 mil. za minibus alebo dovidenia. Nechcem ale vedieť ako by tu to vyzeralo, keby mesto nedávalo do MHD miliardu ročne. Ale štve ma, že do diaľnic idú miliardy a kvôli snáď necelému miliónu úspory (a kvôli tomu, že si to zmyslel nejaký úradníček na magistráte) nám skrátia jeden z najvyťaženejších spojov – 34.
3. Záverom, neviete niekto, čo boli zač tie 4 Ikarusy (280), čo som dnes videl v Dúbravke? (červenohnedá farba (ako z DPB), ale mali cudzie ŠPZ, boli bez čísel a na streche nad kabínou vodiča mali také T (ako najstaršie Ikarusy)
nepriatel MHD